Acupunctuur

Hallo allemaal,

Ik ben een oud-forumgenootje en heb een prachtige dochter van 12 weken. We waren onbegrepen onvruchtbaar (lichte vorm van endometriose, maar volgens mijn Gyn  mocht het eigenlijk geen naam hebben) en we hebben er 4,5 jaar overgedaan voordat ik zwanger was. Vorig jaar april ben ik begonnen met acupunctuur (bioresonantie) en ik heb goede ervaringen!! Mijn cyclus werd beter en minder pijnlijk. En na  4 behandelingen heb ik de  vijfde afspraak afgezegd omdat ik zwanger was. Dus voor mij kunnen ze niet meer stuk!!! We hebben 5 IUI-behandelingen gehad en na de zomerstop zouden we beginnen met IVF. Gelukkig is dat niet nodig geweest en hebben we nu een gezonde dochter.
Jullie allemaal veel succes met het zwanger-worden en ik leef nog steeds met jullie allemaal mee!

Grtz, Kippie.

Hallo, nou goed om te lezen dat anderen er ook goede ervaringen mee hebben en/of het willen proberen. Het is niet echt pijnlijk, sommige punten zijn wat gevoeliger dan anderen en zijn soms beetje vervelend. Ze prikken er meestal zo'n 7/10, en die blijven dan ongeveer 20 minuten zitten terwijl je lekker ligt, dus het is wel ontspannend.
Ik heb de acupunctuur toegepast gekregen ter ondersteuning van de ivf behandeling en ben voor beide behandelingen ongeveer 7 weken van te voren, 1x per week geweest. Kosten voor mij waren 49 euro per behandeling waarvan 25 euro vergoed werd door avero achmea. Bij de terugplaatsing van het embryo ben ik vlak daar voor behandeld, naar LUMC in leiden voor terugplaatsing, en direct daarna weer behandeld, en het was raak! Als je een acupuncturist zoekt kun je kijken op de site van nederlandse acupunctuur vereniging, en er 1 zoeken in jouw stad, dat is vaak een voorwaarde voor vergoeding van de verzekering.
De reden dat ik trouwens ivf moest doen is door ernstige endometriose waardoor mijn eileiders verstopt waren. Bij de operatie voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn ook mijn beide eileiders verwijders, ze hadden toch geen functie meer en op deze manier zou een overijverig embryo niet weer op de verkeerde plek kunnen gaan zitten.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes! Ik heb er altijd in gelooft dat het op een dag zou lukken, maar de weg is soms erg lang en onzeker... maar het kan goedkomen!
en oh ja, ik heb ook multivitaminen van de Etos gebruikt om zwanger te worden, nogmaals baadt het niet dan schaadt het niet!

groetjes

Bonny

Terug
Bovenaan