Adoptie, donor of kinderloos blijven.. (praat mee)

Een heel erg moeilijk hoor! Pff Esmee je hebt me weer aan het denken gezet. Ook wij zijn gewoon redelijk vlug zwanger geworden en daar niet zo bij nagedacht. Ik zou persoonlijk, maar denk dat manlief daar anders over denkt, dan voor adoptie gaan. Misschien ook wel een nederlands kindje. Dat 'trekt' me dan toch net iets meer.
Gelukkig hebben we niet voor deze situatie gestaan.
Wil dan ook helemaal mijn zege geven aan mensen die andere keuzes hebben gemaakt want ik denk dan ook echt dat je pas weet hoe je erover denkt als je in die situatie zit.

Groetjes Kirsten

Jeetje, goed onderwerp!

Wij hebben er vaak over gesproken. Door omstandigheden kregen wij een paar jaar terug te horen dat de kans heel klein was dat ik "gewoon" zwanger zou kunnen worden. Ik ben toen ook maar meteen gestopt met de pil. In december 2005 werden we verrast met de zwangerschap, we waren zooooo gelukkig!!

Toen we het slechte nieuws kregen van de gyn, dat het niet kon, hebben we veel gepraat. Ik heb in een pleeggezin gewoond en zou zelf ook wel pleegouder worden, maar aangezien ik daar veel te gevoelig voor ben, was dat al snel van de baan.

Adoptie was voor ons ook (nog) geen optie, hoe graag wij ook kinderen wilden, wij hadden het geld er gewoon niet voor en adoptie is zooo duur!!

IVF etc wil(de) ik vanaf het begin niet. Wij hebben het ook van dichtbij bij vrienden mee mogen maken en dat gaf meer ellende dan plezier.

Gelukkig hebben we 1 gezond kind en daar zijn we heel blij en gelukkig mee. Over een jaar of 4 misschien weer proberen voor een 2e, lukt dat niet, dan zal dat spijtig zijn, maar er zijn mensen die niet eens 1 kindje hebben en dat zo graag willen, dus ben ik al blij met wat we hebben!!

Groetjes, Marieke mv Lyanne

dan hadden we nooit kids gekregen. Het had dan namelijk aan mij gelegen want ik heb ooit kanker gehad dus de kans was klein dat het zou lukken. Heel veel behandelingen zouden dan afvallen. En wij hebben het er uitgebreid over gehad want het we wilde samen duidelijke afspraken maken zodat we wisten waar we wel en niet aan mee gingen werken. En er kwam uit geen kind is ook goed. Wij hebben voor elkaar gekozen en wilde kinderen als het ons gegeven zou zijn. Maar ik was 2 keer gelijk de eerste maand zwanger de wereld zit nou eenmaal raar in elkaar.
Maar wat Fonske zegt is wel waar, we zullen nooit weten  of we toch niet een stap verder waren gegaan als het niet gelukt was.

kus Wendy

Ik denk dat wij voor adoptie zouden gaan. Sterker nog, net als Annemarie zou ik dat misschien alsnog wel willen. Ik had altijd de droom 2 kindjes van mezelf en 2 adoptiekindejs (die uiteindelijk net zo van mezelf zouden zijn als die andere twee hoor).
Maar aangezien er mega wachtlijsten zijn en er zooooveel ouders-to-be veel te lang moeten wachten op een kindje zou het te egoistisch voelen om me daar tussen te wurmen terwijl ik het geluk van een kindje al heb.
Liefs Nelleke

Tjonge...heavy hoor.

Over alle medische opties heb ik nooit zo nagedacht, ik wist altijd wel dat ik graag kinderen wilde maar dat was in mijn hoofd nog een beetje "some day" en opeens was het dus "some day" en was ik zwanger.
ik heb wel altijd geweten dat ik niet zou willen adopteren. Ik ben zelf geadopteerd, samen met mijn zus, en heb het dus van de andere kant meegemaakt.
Ook al heb je adoptie ouders met alle beste bedoelingen in de wereld, er zijn dingen waar je als adoptie ouder niets aan kan doen. Ik bedoel bijvoorbeeld (in mijn geval) dat er nooit baby foto's van mij waren, ik leek op niemand, er waren geen verhalen over de dag van mijn geboorte....hoe ging dat, hoe laat was het, hoe voelde mijn moeder zich enz. Mijn adoptie ouders hebben ook 2 zonen van zichzelf en die hadden dat wel. Er komt een leeftijd waarop al deze dingen heel belangrijk zijn voor kinderen, er is een soort van onbewuste band tussen een kind en de hele familie (je hebt de neus van opa, de artistieke talenten van een tante, je lacht net als je neef, lust geen vis net als je broer enz enz.) Ik zou het ontzettend moeilijk vinden om een kindje in huis te hebben met wie je deze dingen niet kan delen, niet omdat je dat niet wilt, maar omdat het gewoonweg geen mogelijkheid is. En begrijp me niet verkeerd, ik ben uiteindelijk best een goed mens geworden (vind ik haha)
Maar dit zijn toch dingen die een soort van leegte achter laten in je. Helemaal nu ik zelf een kind heb en me absoluut met de beste wil van de wereld niet kan voorstellen dat er zich ooit een situatie voordoet waarin ik hem opgeef. (ik was 3 en mijn zus 5 toen we bij mijn biologische vader weg gingen, mijn moeder was 'm toen al ongeveer 1 jaar gepeerd, later bleek dat ze nog 2 dochters had gekregen en die heeft ze achter gelaten in Frankrijk...sommige mensen moeten gewoon geen kinderen krijgen...maar ja)
Ik weet heel goed dat dit uiteraard mijn situatie is, en dat het ook anders kan gaan, maar het is wel mijn motivatie geweest om nooit te adopteren.

Ajuus, ilja mv Maximus

Lord Bubuza verenigde mijn man en ik na 8 jaar scheiden .. Het begon allemaal toen mijn man vreemd ging en elke keer dat ik klaagde dat hij niet zou luisteren in plaats daarvan zal hij wakker worden zonder een woord te zeggen, kwam hij op een dag thuis van het kantoor en vertelde mij dat hij een scheiding nodig heeft. Ik weiger en hij nam zijn spullen en verliet het huis .. Enkele maanden later stuurde hij me later een scheiding en toen tekende ik het. We hebben elkaar jaren niet gezien, maar ik hield nog steeds van en heb mijn man nodig na 8 jaar scheiding, dus ik zocht online naar een oplossing toen ik getuigenissen zag van hoe Lord Bubuza mensen hielp met zijn spreuk, dus ik nam contact met hem op en vertelde hem mijn probleem .. Hij reageerde en ik stuurde hem geld om de items te kopen en tot mijn grootste verrassing binnen 12 tot 16 uur nadat Lord Bubuza me belde om te zeggen dat hij mijn werk heeft beëindigd, belde mijn man me huilend aan de telefoon en vroeg me om te vergeven en dat deed ik en we leven nu gelukkig. Lord Bubuza is een God op aarde .. Neem contact met hem op voor hulp via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of via WhatsApp: +1 505 569 0396

Terug
Bovenaan