adoptie

hoi hoi,

ik ben zelf niet geadopteerd maar heb wel fantastische pleegouders en weet dus hoe belangrijk dat kan zijn!
Toen wij zelf bezig waren om zwanger te worden en het wat langer duurde hebben we het wel over adoptie gehad, maar nog los van het hele financiele plaatje zou mijn man daar niet goed achter kunnen staan. Hou stom het ook klinkt hij wil het liefste zijn eigen kind opvoeden.
Maar ik vind de hele adoptie procedure zoals die nu is echt belachelijk! Het remt zoveel enthousiaste en super geschikte mensen af om een kindje te adopteren. En inderdaad vind ik het absurd dat je als "gewone" ouders zomaar een kindje mag krijgen zonder dat ook maar ergens naar gekeken wordt en als je wilt adopteren moet je opeens veel geld hebben en bewijzen dat je geschikt bent als ouder. Echt jammer, want er zouden veel meer kinderen beter af zijn bij adoptie- of pleegouders die nu die kans niet krijgen.

groetjes Tamar

Ik vind het werkelijk belachelijk dat een adoptie kind zoveel geld kost. Ik snap op zich de cursussen en zo wel, al kan dat wat minder. Maar ik ben ook voor cursussen voor ouders die wel zelf een kind hebben gebaard, zeker als je ziet hoe sommige mensen met kinderen om gaan.

Het lijkt er wel op dat adoptie alleen voor de rijken is.

Terug
Bovenaan