Advies & steun nodig

[quote quote=10485838]Sliep jouw meisje gelijk op haar kamer? Elk kind is sowieso anders en ik merkte bij mijn meisje dat ze echt behoefte had om bij ons in de kamer te zijn. Heb jij het slapen in haar eigen bedje opgebouwd want dat is uiteindelijk ook mijn ‘doel’?[/quote]Ja ik heb haar gelijk op haar eigen kamer gedaan want ik kan niet slapen door alle geluidjes die ze maakt. Snachts word je gelijk wakker als je haar hoort en ben ik er binnen 5 seconden. Hier geen pjama of routine, gewoon mn meisje aan het volgen. Ze slaapt nog erg veel dus vaak na de voeding ff lekker knuffelen en dan valt ze vaak al in slaap bij mij en dan leg ik haar weg in de box. Nu ook periodes dat ze wat wakkerder is maar dan ligt ze heerlijk zelf in de box rond te kijken. Hier totaal geen routine dus haha! Badje doe ik 2/3 keer per week, als het mij uitkomt. Als ze veel heeft gespuugd of ‘vies’ is kleed ik haar ff om met schoon washandje overal langs

Hoi! Mijn zoontje is nu ruim 2, als ik terug kijk op de babyperiode vond ik het vooral belangrijk om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Dus hier antwoorden op jouw vragen:

- pyjama vanaf maat 80, daarvoor had hij eigenlijk altijd boxpakjes aan die niet over het hoofdje hoefden (boxpakjes gaan veelal maar tot maat 74, dus vandaar) hij droeg dat boxpakje gewoon totdat het vies werd, dus dat kon zomaar 2 volle dagen en nachten zijn.
- ons zoontje sliep de eerste 4 weken bij ons, totdat ik kapot was van het slaapgebrek, ik bleef wakker door alle geluidjes. Sindsdien lieten wij hem alleen slapen op zijn zo donker mogelijke kamertje
- avondroutine: wij badderden/douchten liever in de ochtend toen hij zo klein was, omdat het te veel prikkels voor hem waren. Een avondritueel begon rond de 6 maanden: boekje met flesje, dag doornemen en naar bed
- ochtendroutine kwam een beetje rond de 6 maanden, toen zijn we iedere dag begonnen met pap geven uit een bordje

Rond de leeftijd van jou baby. Voorlezen deed ik toen niet. Wel een muziekje aan tijdens de badder tijd. En pyjama uit en aan ook niet. Mijn kind is geboren in januari en had vaak een pyjama aan of een fleece boxpakje. Ik wilde niet perse een routine op de minuut na maar wel een beetje sturen. Rust ritme en regelmaat. Heel belangrijk. Voedingen rond de 2,5/3 uur. Einde de van de middag/begin van de avond eventjes in bad. Heerlijk die tijd. Ritme zat er goed in rond de 14 weken. Toen deed mijn baby ook haar slaapjes overdag op de kamer. Luister altijd naar je moeder hart, dan zit je nooit verkeerd.

Mijn baby begint nu met 5 maanden pas een ritme te krijgen. Daarvoor was het steeds maar gokken wanneer hij sliep en wanneer hij wilde drinken. Ik volgde hem dus gewoon, alles wat ik probeerde qua routine om er een ritme in te krijgen had geen nut... De baby's beslissen zelf helaas. Alle slaapjes sinds kort pas in zijn bedje.

Ik begon na 4 weken. Vaste tijd opstaan. Hier altijd 7 uur. Elke 3/4 uur voeden en steeds 45 minuten wakker en dan slapen. Hier sliep ze heel veel. Maar wellicht bij jou minder.

Lastig hoor een goed ritme met een kleintje. Bij ons is dat soms echt een uitdaging. Wij proberen elke dag hetzelfde ritme: slapen, verschonen, drinken, spelen (max. 1.5 uur) en opnieuw.
Vanaf een week of acht probeerden we haar twee slaapjes in haar ledikant te laten doen, 1 in de box tijdens het avondeten voor ons eigen gemak. Snachts slaapt ze in de co-sleeper bij ons want dat bevalt ons super ?
Badje doen we om de dag (soms eens per drie dagen). Tenzij er noodzaak is ??.
Pyjama doen we nog niet. Wel een slaapzakje. Voorlezen doen we soms, zingen elke dag. Wel vaste stapjes bij het naar bed brengen: luier checken, speen, gordijnen dicht, slaapzakje aan en muziekdoosje aan.

Qua tijden wisselt het nog heel vaak. Soms slaapt ze door, soms wil ze vaker drinken of langer/korter slapen. Dus dat is nog heel onvoorspelbaar.

Terug
Bovenaan