Advies bij moeizame ontlasting

A

Anoniem

Guest
Wie o wie kan mij wat advies geven over moeizame ontlasting.
Mijn dochtertje van (bijna 12 weken) heeft erg moeite met haar ontlasting.
We hebben al van alles geprobeerd. Had het advies gekregen om jus d orange te geven. Maar doordat ze regelmatig spuugd heeft ze last van de jus, het lijkt wel of het brand in haar keel.
Ook heeft ze op de friso comfort gezeten maar daar werd het nog erger van.
Nu zit ze aan de lactulose waardoor haar onlasting wel dunner wordt maar het kost haar nog steeds super veel moeite.
Ook krijgt ze probiotica van ortiflor
Nu heb ik horen vertellen dat je ook teunisbloem olie of olijf olie kan gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee of heeft andere tips.    

Hoi,

Mijn dochter heeft ook lactutosestroop. Heeft ook altijd wel last van dr ontlasting gehad, maar sinds we van voeding zijn veranderd naar Nutrilon A.R vanwege t erge spugen moesten we ook aan die stroop.
Afgelopen vrijdag wilde ik eens kijken wat er gebeurde als ik het niet gaf, maar het gaat al weer wat beter. Kost nog veel persen, maar t is wel weer wat dunner dan 2 weken geleden. Misschien ook wel door de Nutrix maar daar is jouw kindje nog te jong voor denk ik.
Olie heb ik ook van gehoord maar dat durfde ik zelf niet aan.
Ook krijg ik veel advies om naar een Osteopaat te gaan. Die wilde ik morgen eens gaan bellen. Want ik heb via de forum maart 2008 gehoord dat er ook een kindje was die zoveel last had van ontlasting en die met behulp van osteopaat nu beter gaat.
Misschien ook een tip voor jullie?

Liefs en sterkte

Reneke

Nutrx is toch rijstenboem? Dat mag ze nog niet.
Ik ben ook met haar bij de osteopaat. Het gaat al een stuk beter met haar.Alleen de ontlasting gaat nog niet beter.
Hij had het over een paar druppels teunisbloemolie. Maar nou had ik op internet opgezocht waar dat allemaal voor is toen schrok ik een beetje.Dus nu twijfel of ik dat we moet geven.

Elke dag een beetje water  laten drinken?
(Ik geef zelf borstvoeding en baby's die borstvoeding krijgen hebben geen last van verstopping.)

Hoi,

Dat water ben ik inderdaad vergeten. Lauw gekookt water tussendoor geven of je fles wat verdunnen, dus 10cc meer water geven.
Ik moet zeggen dat het bij mn dochter wel hielp maar omdat ze zoveel spuugt werd het daardoor alleen maar erger, dus daar was ik snel mee gestopt.
Die olie moet je misschien even met je ha overleggen.

Succes Reneke

Bij elke fles krijgt mijn dochter al 10cc extra water. Maar de laatste tijd drinkt ze de fles  niet meer goed laat steeds 40cc over en gisteren had ze maar 4 flessen op een hele dag  
Ze drinkt hoog uit 1 fles per dag helemaal leeg. En krijgt 5 flessen (160cc water + 5 schepjes voeding) op 1 dag.
Eerder kreeg ze 6 flessen van de zelfde inhoud en die dronk ze helemaal leeg. Maar doordat ze nu door slaapt zit ze op 5 voedingen.
Dus ik kan helaas niet meer water toevoegen.
En ze spuugt aardig dus als ik alleen water geef wordt het spugen nog erger.
Maar heeft er niemand ervaring met Teunisbloem/olijf olie?? Of een ander soort olie?
Over lactulose hoor je ook verschillende verhalen   is het waar dat je de darmen daar lui mee maakt? Volgens de huisarts en cb kan het geen kwaat maar heb ook verhalen gehoord dat het de darmen lui kan maken.

hoi hoi,

Mijn zoontje heeft ook zo'n moeite met ontlasting. Ik heb wel bij zijn flesje een druppel olijfolie gedaan (1x per dag) en dat werkt echt. Nou ja het is nog  steeds net klei, maar het komt er tenminste uit en niet meer in kleine keuteltjes waar hij uren mee bezig was.  Nu het beter gaat (al na 2 of 3 dagen), doe ik het om de dag en bouw het zo af. Ik geef ook geen rijstebloem, of minimaal. Mijn zoontje is al bijna 8 maanden en mag dus ook bambix en brood (vezels). Maar daar heb je nog niks aan.
Ze hebben mij verteld dat olijfolie geen kwaad kan.
Veel suces ermee.
groetjes, Kabo

Bedankt dan ga ik dat uit proberen.
Doet u dan bij elk flesje een druppel olijfolie?
Of 1x per dag??
Groetjes Myranda

Terug
Bovenaan