Advies bij moeizame ontlasting

ik heb het bij 1 flesje per dag gedaan meestal de ochtend fles

Beste Myranda,

Mijn zoon heeft ook heel veel moeite gehad met zijn ontlasting en we zijn toen op advies van de kinderarts lactulose en olijfolie aan zijn fles (Nutrilon Omneo) gaan toevoegen en 10 ml extra water bij iedere fles. Ook als hij ze hum fles niet helemaal opdrinken is de voeding dan wel extra verdund en dat is beter voor de darmwerking.
De lactulose zijn wij snel mee gestopt omdat hij daarvan aan de diaree ging maar de olijfolie heeft een best een tijd door zijn voeding gehad. Hij kreeg 5 ml olijfolie per voeding en 2ml lactulose.
Misschien toch even overleggen met de huisarts (niet met het consultatiebureau want die hebben daar nogal een aparte mening over)? Want van al dat persen kunnen ze aambeien krijgen en die trekken bij de kleintjes niet zo makkelijk meer weg.

De darmen van onze kleine zijn nu goed op gang dus hij krijgt alleen nog omneo en extra water.

Succes!

Donna

Hoi Myranda,

Lars heeft ook een tijdje last gehad van een moeizame ontlasting. Ik heb toen extra water aan zijn flesje toegevoegd (200 ml i.p.v. 180), een beetje olijfolie en pruimensap (van Zonnatura of Roosvicéé Laxo). Daarnaast gaven we hem 's avonds warme badjes en masseerden zijn buikje met de klok mee.
Hij is uiteindelijk over de moeilijke stoelgang heengegroeid.
Hopelijk gaat het met jouw wondertje snel beter.

Groetjes,

Marijon

Terug
Bovenaan