Advies bij schoonmoeder

Super vervelend dat je man niet achter je staat! Vind hij het wel een goed idee dat ze bij de bevalling gaan zijn dan? Kan hij dat niet vanuit jou oogpunt bekijken... Dat je dan open dag ligt te houden met de schoonfamilie op de eerste rang ?
Wij laten het ook gewoon niemand weten dat het begonnen is. Mijn schoonouders zijn namelijk ook van die types die ongevraagd achter de deur gaan zitten en ons moment overnemen. En als ik het zo lees gaat dat bij jou wel gebeuren straks. Na uren bloed, zweet en tranen, is het moment voor je schoonmoeder ipv voor jou en je man. 
Maak duidelijk wat je wel of niet wilt. Straks heb je een bittere nasmaak aan de zwangerschap en bevalling door je schoonfamilie. Dat zou toch zonde zijn! 

Dankjewel voor alle reacties! Lastig voor diegene die ook in deze situatie of soortgelijk zitten. Wellicht helpt het ook als ze niet meer elke dag langskomt. ?
Inderdaad dicht bij mijzelf blijven is het beste en er niet te veel van aantrekken. 
Wat soms toch best een beetje lastig blijkt met die hormonen en weinig geduld hihi! :)
Voor mijzelf maak ik ook een lijst met wat ik wel of niet wil nu tijdens de bevalling en daarna ik denk dat dat indd ook een goed advies is! 

Aan mijn advies heb je waarschijnlijk niets maar ik zou even "misbruik" maken van je hormonen. 

Boos worden en heel duidelijk zeggen wat je wilt zeggen en dan heel hard gaan huilen. "Sorry, hormonen .. snappen jullie het nu?" 

Maar dat ben ik. Zo een mensen zou ik écht niet kunnen uitstaan ?

Het is inderdaad zonde van hun geld, maar dat is niet jouw probleem. Je geeft aan dat je schoonvader het ziet dat je het niet leuk vindt. Misschien kun je een keertje met hem praten?
Aan de andere kant, zo vervelend is het niet dat je schoonouders een wandelwagen en slaapkamertje hebben. Mijn ouders hebben ook alles in huis voor mijn zoontje en neefjes. Ik vind het persoonlijk wel handig, want zo hoef ik niet iedere keer alles mee te slepen! Ik neem alleen m'n baby mee als ik daar naartoe ga. M'n schoonouders wonen wat verder weg, maar daar idem dito. Hij heeft daar ook een box en slaapkamertje staan. 

En je mag het best zeggen dat je liever niet hebt dat ze iedere dag langs komt. Gooi het op vermoeidheid, dat mag nu! ? Misschien zakt je ergernis en irritatie ook wat af als je haar niet dagelijks meer spreekt.

Heel veel succes in ieder geval. Blijf bij jezelf en doe het vooral zoals jij het wil. Het is jouw lijf en jullie baby. 

Hi meid

Ooooh ik herken je verhaal zo goed. Mijn schoonmoeder is ook Iraanse. En ja ik erger me scheel aan alle bemoeienissen, maar ik heb geleerd het los te laten. Ene oor in, maar als ze dan weer weg is lekker op mijn manier doen. Weetje, Iraniërs hebben oma's gewoon heel hoog staan, want die "leren" hun kinderen al jaaaaaren hoe het ouderschap moet. En geven is heel belangrijk. Onze halve inboedel heeft zij ook uitgezocht en dat vond ik lief, maar ook niet tof, want ja hoe gebruik je iets wat je liever zelf had uitgezocht. Ik heb gewoon geleers de weerstand los te laten, oke soms er over te zeiken bij mijn vriend. Maar als ik het gesprek met haar zou aan gaan vindt ze me per definitie respectloos en flipt ze helemaal hysterisch de tent uit. Adem in, adem uut.. Misschien heb je er niks aan, maar probeer gewoon dankjewel en merci te zeggen. Tarof ken je vast wel. :) Bedankt mamman, maar gewoon daarna je eigen plan trekken. Plus over je bevalling HEEL DUIDELIJK ZIJN. Bij de eerste was ze er ook bij, maar heb bij de tweede heel duidelijk tegen mijn vriend gezegd dat ik het met zijn 2 wilde doen.

Terug
Bovenaan