Advies gevraagd laatste fles eraf

Hoi dames,

Ik kom weer eens om advies vragen. Ronan is nu bijna 1 jaar, op 10 april is hij jarig. Zijn ritme is nu:

+/- 7.30 pap fles
10.30 fruit + diksap
12.00 normaal brood, maar hij heeft nu een fase dag hij dit niet wil eten dus krijgt hij een bord pap.
S middags koekje of fruit oid met diksap
17.30 groentehap + diksap en soms een beetje halfvolle melk
19.00/19.30 150 cc + 1 schepje rijstebloem

De fles s ochtends wordt binnenkort brood, als hij dit weer wil eten.. Maar heb sinds gister geprobeerd om ipv de fles met opvolgmelk, thee te geven. Hij vindt dit geen succes. Hij drinkt hooguit 30 cc en wil niet meer. Gaat dan ook heel onrustig slapen, is aan t kletsen in zijn bed en nu ook nog steeds met hem bezig.. Dus thee is niet echt een goed alternatief. Normaal werd hij echt even rustig tijdens de fles en gaf hij toe aan zijn moeheid, nu dus niet dus is hij nog vrij wakker als hij naar bed gaat.
Dus nu dacht ik, misschien is 'gewone' halfvolle melk een idee om te geven en dan wel een beetje warm uit de fles?
Wat denken/ vinden jullie? Of heeft iemand nog een beter idee?

Ik hoor heel graag van jullie!

En heeft iemand nog een leuk idee voor ons om aan ronan te geven voor zijn eerste verjaardag? Hij krijgt al een zandbakje, zwembadje en fietsje die je kan duwen zeg maar.. Kan zelf niet zo veel meer bedenken..
En nog een simpel creatief idee om te trakteren op het kdv?

Haha, veel vragen en een heel verhaal. Alvast heel erg bedankt!

Liefs myet
(april mama)

Ze hebben nog wel 300 ml aan melkproducten nodig. Dus ik zou die fles zeker niet laten vervallen. Je zou gewone melk kunnen proberen. Die van mij lust het niet en drinkt nog 2 flessen per dag. Dus zo''n 400 ml opvolgmelk. Het weigeren van eten is hier op het moment ook erg in.

Voor zijn verjaardag (afgelopen zondag) hebben we duplo gevraagd. Kan ie nu nog even niks mee, maar babyspul hadden we wel genoeg. Ik was ook erg blij met de kleertjes die hij gekregen heeft. Dat vond ik een erg nuttig kado.

Een paar topics terug stond een leuk idee voor traktaties. Iets met vla en pudding geloof ik.

Heel veel succes en alvast een fijne verjaardag.

alicia krijgt in rond half 7 een fles warme halfvolle melk en slaapt dan de hele nacht door! ik doe dan ook de fles helemaal vol en ze kan dan zoveel drinken als ze wil.

haar ritme is nu:
8.00 brood met beker melk
10.15 fruit met diksap uit rietjesbeker.
12.00 2 boterhammen
15.00 crackertje met appelsap uit rietjesbeker.
17.00 avondeten en toetje
18.30 flesje halfvolle melk

ik zou 's middags niet iets anders gaan aanbieden dan brood. wil ze niet? oke dan krijgt ze het weer wanneer ze wel honger heeft. zolang ze het niet op heeft krijgt ze het volgende ook niet. behalve de laatste fles.

als cadeautje kun je duplo vragen alicia vind het geweldig om de blokjes in en uit de bak te halen

Ik zou nog even een klein flesje (50cc ofzo) warme gewone melk geven. kan ie nog wel even tot rust komen. Wij hebben de laatste fles er nu vanaf en zijn om 6 uur gaan avondeten. Dan is het na het avond eten meteen naar boven en rustigaan wassen en omkleden. Om hem tot rust te laten komen lees ik voor het slapen gaan nog een boekje met hem (op een klapstoetlje op zijn kamer naast zijn ledikantje, met een klein gezellig lampje aan). Dan stop ik hem in, zet zijn muziekdoosje aan en ga de kamer uit. Gebeurt zelden of nooit dat ik hem daarna nog hoor. Dit ritueel zijn we begonnen toen ie een half jaar was (alleen zat er toen voór het boekje nog een fles). Bij mijn dochter hebben we het net zo gedaan toen en zo gaat het nog steeds (ze is nu 8). Alleen nu leest ze eerst mij voor (ze moet goed oefenen met lezen) en daarna lees ik haar voor. Heerlijk zo'n momentje samen voor het slapen gaan......
Als cadeautje hebben wij voor Connor ook duplo gevraagd. We hebben zelf een watertafel gekocht en hij heeft een fauteuiltje gekregen van Nijntje van opa en oma. Verder speeltjes voor in bad / douche (bathbuddies bij Bart Smit) en verschillende dingetjes van Chuck the truck erg grappig,,,,,Van zijn grote zus het wolkenboek van Woezel en Pip om voor te lezen en 'mijn eerste puzzeltjes'van Nijntje (2,3,4 en 5 stukjes). Oh ja en van andere opa en oma kleding en een opblaaszwembadje voor in de tuin. onze oude was lek gegaan dus heel handig!
En weet niet of je ze al hebt maar de ouderwetse houten blokken en een gewoon trommeltje doen het hier ook geweldig! (zonder batterijen!!)
Voor de traktatie leuke ideen als je googled op traktatie 1 jaar kinderdagverblijf .
Veel succes en voorpret alvast!!

Alvast bedankt voor de reacties!

We hebben hem net toch maar wat melk gegeven en nu is hij stil. Ik was er vergeten bij te zetten dat hij ook nog een toetje krijgt..

Ik denk dat we nu inderdaad maar gewoon wat melk gaan geven s avonds en op den duur gaan we wel kijken hoe de hele fles eraf gaat..
Om half 7 gaat hij altijd in bad en daarna de fles, dus hij heeft een rustig avondritueel en dat werkt super verder.

Duplo hebben we al en houten blokken ook. Zo'n fauteuilletje is wel een leuk idee esz, waar komt die vandaan?

@ kelly: normaal doen we ook niks anders aanbieden als hij iets niet wil eten, maar hij at al anderhalve week geen brood en wilde s middags ook geen koekje of ander dingen wat stukjes is, alleen maar vloeibaar.. Dus vandaar dat hij nu even pap krijgt, anders krijgt hij echt te weinig binnen. Morgen weer brood proberen, want bij t kdv heeft hij vandaag wel gewoon brood gegeten..

En esz, bedankt voor de google tip voor een traktatie, dat ga ik morgen eens doen!

Liefs myet

misschien iets anders op brood proberen ;-)
of alleen een korstje en dan zelf laten eten. weet niet of je dat al doet maar kids krijgen de indruk dat ze invloed hebben over hun eten! wat ze wel en niet willen of lusten. en hoeveel. we hebben het hier ook gehad maar ze kan nu eten! alles gaat op en t liefst wil ze nog meer.

Misschien dat ik er over heen heb gekeken maar hoezo zou je de fles er af willen hebben?

Ethan is 12halve maand en heeft nog een ochtend en avond fles en vooral de avond fles kan hij niet missen dat ziet hij echt als een deel van zijn avond ritueel pyjama aan lekker bij papa of mama fles drinken dan naar boven even lekker gek doen en stoeien met papa en dan lekker slapen

GGGRRRR typ ik iets plaatst tie het niet.... poging 2!

Jochem krijgt ook nog een flesje hoor 's avonds voor het slapen gaan.
Lekker naar boven, in bad, pyjama aan en dan lekker in het grote bed van papa en mama een warm flesje(soyamelk) leegdrinken.
Lekker kroelen en gek doen daarna tandjes poetsen en dan lekker slapen.

Jochem heeft voor zijn verjaardag veel van little people gehad.
Het is er in verschillende prijsklasses dus voor ieder wat wils.....
En het is zo leuk.
Verder hier een overall, rubberen laarsjes een grote kiepwagen, vestje .

Maar wat betreft die laatste fles ik zou me er niet druk om maken en lekker geven is zo'n fijn momentje....lekker nog even behouden.
Hij is toch niet te zwaar of wat?

Terug
Bovenaan