<p>Dag lieve mama’s (to be),</p><p>Ik moet het hier echt even van me afschrijven omdat ik het zelf even niet meer weet. Vandaag precies 26 weken zwanger! Ik mag eigenlijk niet klagen, de eerste 12 weken goed ziek geweest maar daar buitenom eigenlijk weinig klachten! Wel blijft de vermoeidheid erg aanwezig, ijzer etc is allemaal goed. Slik ook Floradix op aanraden van vk.</p><p>De kleine man is altijd heel erg actief, gisteren maar 1 schopje gevoeld. Steken in buik etc. Eind vd middag toch maar vk gebeld, moest meteen komen. Gelukkig een hartslag, halfuur aan CTG gelegen en echo gehad. Alles in orde!! Waarschijnlijk lag hij tegen de placenta aan te schoppen (deze ligt rechtsvoor).</p><p>Ik ben al weken aan het aftellen tot mijn verlof, wil pas met 36 weken met verlof. Maar na gisteren pff. Ik ben zo emotioneel, ben al weken zo extreem vermoeid (lig vaak half 10 te slapen, als het niet al op de bank is na het werk) en vandaag toch maar naar het werk gegaan. Ik ben ambulant begeleider, werk 36 uur. </p><p>Ik twijfel heel erg om wat minder te werken, hebben jullie misschien advies en raad voor mij? Wat zijn mijn rechten, mag ik op eigen houtje een deel in de ziektewet of gaat dit altijd in overleg met vk? Wat kan ik het beste doen. Ik weet het gewoon niet, misschien komt het gewoon doordat ik zo emotioneel ben vandaag. Ook vandaag last van harde buiken, vast door de stress. Gisteren heeft ook echt voor zoveel verdriet en stress gezorgd! </p><p>Het is uiteindelijk een heel verhaal haha. Ik snap dat jullie geen keuze kunnen maken, maar wellicht wel advies en hoe ik dit evt aan kan pakken richting werkgever! </p><p>In ieder geval bedankt naar degene die de tijd hebben genomen om dit te lezen!</p>