Ik ben minder gaan werken met 20 weken in verband met bekkeninstabiliteit. Ik ben hiervoor naar de huisarts gegaan en de verloskundige om advies te vragen. Zij hebben me toen aangeraden in gesprek te gaan met mijn werkgever en toen besloten om i.p.v. 8 uur nog 6 uur te werken. Dit heb ik de resterende tijd gedaan. Dit hielp mij genoeg omdat ik uit werk een uurtje kon liggen om toe te geven aan mijn klachten en genoeg energie te houden voor dingen naast werk (je hebt toch echt een huishouden etc.). Ik ben dus deels de ziektewet ingegaan. Je werkgever gaat hier niets voor betalen, dit wordt allemaal vergoed door het UWV.
Het is overigens wel zo dat je verplicht met 34 weken met verlof moet als je deels of helemaal in de ziektewet zit. Maar plak er lekker vakantie achteraan en je hebt net zo veel verlof (of ga over je uitgerekende datum heen, iedere dag later wordt er aan vastgeplakt ?).
Het is overigens wel zo dat je verplicht met 34 weken met verlof moet als je deels of helemaal in de ziektewet zit. Maar plak er lekker vakantie achteraan en je hebt net zo veel verlof (of ga over je uitgerekende datum heen, iedere dag later wordt er aan vastgeplakt ?).