Advies gevraagd!!!

A

Anoniem

Guest
Lieve mensen hier op het forum,

Ik volg al een tijdje jullie verhalen. Ik lach als er weer eentje zwanger is en krijg de rillingen als er een MK is. Nu is het tijd om mijzelf voor te stellen:
Ik ben 26 en mijn vriend is 29. We zijn al bijna 9 jaar samen en wonen sinds december is ons eerste echte koophuis! Laatst hebben we de beslissing genomen om de stap te wagen. We gaan voor ons eerste kindje! Sinsdien denk ik nergens anders meer aan. Dat herkennen jullie vast!

Nu is het zo dat (omdat ik er zoveel mee bezig ben) ik het gevoel heb dat ik door ga slaan en ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie erover denken. Wees eerlijk en geef we alsjeblieft een beetje houvast.

Vanwege diverse redenen (waar ik jullie niet mee zal vervelen) zou ik heel graag willen bevallen in (begin)oktober 2007. Dat is natuurlijk uit te rekenen en zou betekenen dat ik in (begin) januari zwanger zou moeten worden. Ik zie dit helemaal gebeuren, maar helaas heb je het niet in de hand (was het maar waar...).
Ik baal van mezelf dat ik het zo gecontroleerd wil hebben en dat ik niet onbevangen eraan kan gaan beginnen. Op het moment ben ik nog aan de pil (al 12 jaar).

Wie herkent hier iets van en wie heeft er tips. Wanneer moet ik stoppen met de pil en dan? Met condoom of gewoon maar proberen en hopen dat het in januari raak is?
Alle tips en opmerkingen zijn welkom.

Begrijp me goed; ik baal echt van mezelf hierom, maar kan het ook niet van me afzetten. Help!

Liefs!

hoh hoi
zoals je zelf al zei valt zoiets niet te plannen. Wij zijn zelf nu in ronde 4 en tja ik wilde eigenlijk ook wel eerder zwanger zijn.
Als je echt perse in januari zwanger zou willen worden (mocht het lukken) dan zou ik zo wie zo nu al wel stoppen met de pil. Dan moet je het maar eenpaar maanden met een regenjas aandoen. Als je pas in januari stopt heb je namelijk kans dat de pil nog niet op tijd is uitgewerkt.
Je lichaam moet ontpillen en het ene lichaam heeft langer nodig dan het andere.

Succes ermee

liefs daan

Hallo,

Ik las je bericht en wou toch even reageren. Het klopt een zwangerschap is niet te plannen maar het is je goed recht om toch te proberen of het lukt in januari. Ik weet de beweegredenen niet en mag daar niet over oordelen.  En ja het kan lang duren. Een tip die ik je zou willen meegeven is stop eerder met de pil zodat je lijf kan wennen hieraan. Ook helpt het jezelf te ontdekken wanneer je eventueel het vruchtbaarste bent....de een kan het wel zien of voelen en een ander totaal niet. Maak er GEEN obsessie van, dit lijkt me niet goed. De natuur beslist of het lukt of niet.

gr zoé (7 wk)

Als je zekerder wil zijn van bevruchting in de maand die jij wil, zou ik idd nu stoppen met de pil en eventueel al voor januari eens kijken met ovulatietesten wanneer je ovulatie is. Dan weet je eind december/begin januari precies wanneer je moet 'klussen' om het raak te laten zijn.
Bij mij was het in de 2e maand met ovutesten raak (8e ronde en ik was al 9 maanden van de pil af)

Succes!

Lieve meiden,

Onwijs bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga er zeker goed over nadenken.
Als het aan mij ligt dan stop ik na deze strip, maar ik heb het niet alleen voor het zeggen. Ik durf tegen mijn vriend niet zo open te zijn zoals tegen jullie, omdat ik bang ben hem dan te veel te verstikken. Je weet maar nooit, misschien krijgt ie wel koude voeten. Daar moet ik echt niet aan denken.
Nog ideeen hoe ik het kan brengen?
Ik heb nu 1 vriendin op de hoogte gesteld van het feit dat we ervoor willen gaan. We willen het eigenlijk aan niemand vertellen, maar ik moet toch echt af en toe stoom afblazen.

Hoe gaat het met jullie?
Voor de zwangere onder ons: ik hoop dat jullie helemaal kunnen genieten van je zwangerschap!
Voor de klussers onder ons: genieten jullie nog van het klussen of schiet dat er een beetje bij in? Hou vol!

Hallo,

Als ik het goed begrijp hebben jullie samen besloten om voor een kindje te gaan, maar waarom kun je of durf je dan niet te stoppen met de pil of het hem met daar over hebben?
Ik denk ook dat je heel voorzichtig moet zijn met zeggen dat je een kindje in oktober wil, je kunt er anderen maar ook je zelf veel verdriet mee doen, stel dat het niet lukt? wat doe je dan? is een maand later of eerder echt zo'n probleem?
Veel mensen, zoals ik, willen dolgraag een kindje maar daarbij lukt het niet of krijgen zoals wij een miskraam.
Ik kan niet in jullie priveleven kijken maar vind persoonlijk dat je geen maand mag uitkiezen als je echt een kindje wil, geef het geluk een kans en wees blij met wat je mag ontvangen, wanneer dan ook!

Je vroeg of we nog plezier in het klussen hebben, ja, wij wel! maar dat is ook omdat het geen 'moetje' moet worden, je doet het gewoon zoals altijd alleen als je weet wanneer je eisprong is dan probeer je het een keer extra te doen of die ene keer te verplaatsen.
Het moet geen obsessie worden, dan weet je zeker dat het niet lukt!

Het klinkt misschien allemaal heel tutterig, bemoeierig en negatief maar je zult ook wel weten dat een kindje niet zomaar ff gemaakt is en dat je je gevoel moet laten spreken.

Veel succes! Gr. Roos

Ik herken me wel in jouw situatie. Ik ben ook een echte controlefreak. Dacht het ook allemaal wel te regelen zoals ik dat wilde.

Er zijn nog een aantal materiele zaken die ik wilde regelen. Zo wilde ik een nieuwe badkamer omdat dat toch wel handig is als je zwanger bent en je hebt een bad, Zo wilde ik een nieuwe auto omdat we toch een grotere moeten hebben omdat dat makkelijker is.

En ........................... ik kwam mezelf tegen! Het valt niet te plannen. We zijn sinds eind januari gestopt en in maart voor "de echt" gegaan zeg maar. En dan wil je, hoe dan ook, elke maand duurt te lang. begin augustus had ik positief getest. Was helemaal blij maar beduusd en wilde ook alles direct in kannen en kruiken hebben. 2 dagen na de positieve test ging het mis 3 dagen later dacht ik, wat heb je aan een planning? wat maakt het allemaal uit? Dit valt niet te plannen en onder controle te houden! Het enige dat ik kon doen is hopen dat het goed ging maar verder was het uit mijn handen. Het heeft niet zo mogen zijn.

Maar we gaan door, en wanneer het gebeurt, gebeurt het. Ja, die badkamer die komt er wel. En die auto ook. Alleen kijk er nu toch iets anders tegenaan, het maakt me namelijk niet uit wanneer hoe en wat. Als onze hartewens vervuld wordt, zijn we rijk.

Groetjes talke

Lieve Mb,
ik sluit mij aan bij wat de anderen er van zeggen, ik dacht ook dat het eerder zou lukken.
ik had niet verwacht dat het afwachten zo slopend kon zijn. en plannen wanneer je dat wil lijkt mij helemaal geen goed idee, ook al is die datum voor jou heel veel betekenis heeft. ik heb zelf ook heel veel datums die mij enorm bezig houden en ook niet geschikt voor deze forum, ik weet niet wat er schuilt maar ik kan me wel wat indenken.

maar ik denk dat je ook heel eerlijk moet zijn tegen je man, en het beste is om die datum uit je hoofd te zetten, en er gewoon samen voor gaan.
mijn man zei ook eerst ik wil wel kinderen toen weer niet. durfde het niet goed aan. maar we zijn er samen uitgekomen. weet je mb, dit is iets wat je samen moet doen, en het moet geen moetje worden. want dan ga je er samen onderdoor. stop met de pil, en wie weet mag het gelijk bij jou raak zijn.
ik wens jou en alle anderen heel veel geluk toe liefs bloempje

Terug
Bovenaan