Advies gevraagd!!!

Ik sluit me aan bij wat hierboven al gezegd is. Ik zou echt nu al met de pil stoppen. Het is sowieso slim om je eerste "echte" menstruatie af te wachten, zodat je vanaf dan kunt gaan rekenen hoe lang je cyclus is. Mijn man vond het ook allemaal eng en "waarom moet het nu gelijk, we gaan toch pas over een poosje proberen..." maar daar kun je best samen uit komen denk ik. Het is jullie gezamenlijke beslissing om wel of niet voor een kindje te gaan.

En over dat plannen: ik had het ook al helemaal bedacht, wanneer het (vanwege allerlei omstandigheden) het beste uit zou komen. Eerder was geen optie, en later zou heel erg lastig worden... Ik had er echt op gerekend dat het in één keer raak zou zijn (goed gepland klussen, je hebt het zelf vast ook al allemaal doorgedacht...). Maar niets was minder waar. Inmiddels zijn we in de derde ronde bezig en het begint nu pas een beetje te landen bij mij dat je het echt niet zelf in de hand hebt. Je kunt best controleren wanneer je NIET zwanger wilt/moet raken, maar WEL zwanger... daar hebben we weinig over te vertellen!

Probeer het een beetje los te laten (voor je eigen bestwil ook) en ga genieten van het feit dat jullie nu de fase ingaan van "wij worden in de komende jaren papa en mama"!

Succes meid! Ik voel met je mee.

ik sluit me aan bij bovenstaande adviezen;
Ik ben in november gestopt met de pil en heb nog steeds geen normale cyclus, maar een heel onregelmatige. Dus feitelijk ben ik nog aan het ontpillen. Ik ben nu sinds juni bezig om zwanger te worden, of wij natuurlijk, en ik had ook wel gewild dat het in 1 keer zou lukken, maar dat is dus niet gebeurd.

En ja, ook ik ben wel wat aan het plannen. Stel dat ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik dan uitgerekend zijn en dan stoppen met werke en dan zou het er financieel zo en zo voorstaan en dan ga ik het dan aan die en die vertellen. Maar ja... mijn lichaam werkt nog niet helemaal mee.

Succes ermee in ieder geval, liefs Rannie

Jeetje,
Ik had niet verwacht dat er meer mensen zijn zoals ik. Gelukkig maar, want ik heb echt wat aan jullie adviezen en ben er dan ook heeeeel blij mee. Ik ga er even rustig over nadenken en met mijn mannetje over hebben. Als er nieuws is dan zal ik jullie op de hoogte houden. Natuulijk  blijf ik al jullie interessante verhalen volgen!
Ik voelde me echt opgelaten, want ik weet dat het niet eerlijk is om zoiets te willen plannen. Maar perfectionist als ik ben...

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn perfectionisme mij al een keer onderuit heeft gehaald. Ik heb toen 7 maanden thuis gezeten (kon echt mijn bed niet uit, ben heel diep gegaan). Ik ben er nu wel weer bovenop, maar zo nu en dan steekt het willen controleren van alles toch weer de kop op. Jullie hebben mijn ogen geopend. Ik ga het loslaten. Dan maar niet in oktober...
Ik ga van alles wat er staat te gebeuren genieten en hoop (net als jullie) een gezond kindje te kunnen verwelkomen!
Thanx lieve mensen!

Ben heel blij dat we jou hierbij hebben kunnen helpen. Zoals gezegd, ik voel echt met je mee, en wat betreft dat controleren, heel herkenbaar...
Je vindt je weg wel meid, zet ´m op!!

liefs

Hallo lieve meiden,

Hier even een up-datetje. Ik heb het er met mijn mannetje over gehad en hij zei dat hij er nog niet helemaal klaar voor is, maar dat dat moment wel heel snel komt. Hij moet alles even op een rijtje zetten (ben ik toch niet de enige controlefreek in huis haha). Die tijd wil ik hem natuurlijk gunnen. Ik heb hem ook verteld dat ook al beslissen we nu te stoppen met de pil het natuurlijk nog (heel) lang kan duren voordat het eenmaal zover is. Ik zelf heb de knoop doorgehakt dat ik januari uit mijn hoofd zet en ik het liefste na deze strip wil stoppen. Het enige wat ons beide een beetje zorgen baart is dat ik op dit moment geen vast contract heb.

Zijn er meer meiden die in een soortgelijke situatie zaten/zitten, wat hebben jullie besloten en welke reden(en) telden voor jullie het zwaars?

Ik hoop dat mijn ventje snel het groene licht geeft zodat ik met jullie mee mag klussen!

Ik heb nog wel een grappige site gevonden (als je er van houdt), maar ik vond het wel leuk en heb het met een aantal bekenden uit mijn omgeving geprobeerd en het klopte precies. Kijk zelf maar even!
www.peng.nl/nederlands/geslachtsvoorspeller.shtml
Liefs&X!!

Hoi!

Ik zal je eventjes vertellen hoe onze situatie is,
Mijn vriend en ik zijn nu 2,5 jaar bij elkaar,we hebben in februari een huis gekocht en in mei hoorde ik dat ik mijn contract niet verlengt kreeg,dus was ik vanaf 1 aug.officieel werkeloos.
Mijn vriend wilde eerst geen kindje,maar in juni heeft hij besloten dat hij er toch wel heel graag voor wilde gaan.
Ik had er nooit meer op gerekend,vooral omdat ik werkeloos zou zijn per 1aug,en we pas een huis hebben gekocht en mijn vriend ook wel zeker wil zijn van zijn zaak.
Dus ik was natuurlijk overdonderd maar vind het helemaal geweldig dat hij het nu ook graag wilt.
Ik heb inmiddels weer werk,nog geen vast contract,maar mijn vriend heeft wel een vaste baan en we kunnen het goed doen zo (financieel)
We zijn er ook van uit gegaan dat  als ik een kindje heb ik ook partime kan gaan werken en niet fulltime.
Het is goed dat je het allemaal goed geregeld wil hebben,maar je moet af en toe ook maar iets aan het "lot" overlaten toch??

Ik wens jullie heeel veel succes!!

Oh,trouwens,onze beslissing heeft er ook mee te maken dat ik 36 jaar ben en mijn vriend 40...dat speelt natuurlijk ook een rol!!

Liefs,Swinnie

Tja en wat zegt een vast contract tegenwoordig.. Als een werkgever je wil ontslaan, is dat ook vaak redelijk snel gebeurt hoor.. Ik denk dat het belangrijker is dat jullie er allebei klaar voor zijn..

Ik heb een beetje t zelfde gehad, ben in febr. dit jaar gestopt met de pil omdat ik m vaak vergat en geen zin meer had in al die hormonen in mijn lijf.. maar mijn vriend (we zijn nu 8 jr samen) wilde nog niet meteen een kindje, hij had nog tijd nodig om erover na te denken..Dus hebben we t een hele tijd  met een rubbertje gedaan..  Nu een aantal maanden later ben ik lekker ontpilt (volgens mij..) en wil mijn vriend ook een kindje! Nou hoeven we dus niet meer op dat ontpillen te wachten en gaan we ervoor!!
Succes he!!

Ik vind het heel lief dat jullie al die persoonlijke dingen toch maar met mij (en andere) willen delen. Ik merk dat ik de dingen makkelijker op een rijtje kan zetten hierdoor. Hopelijk gaat mijn mannetje er ook iets makkelijker over denken, want jullie hebben gelijk; die zekerheid van een vast contract kan snel weg zijn.
Ook wij hebben net een nieuw huis. Helaas kunnen we alle vaste lasten niet van 1 salaris betalen, dus zal ik echt moeten werken. Zou het wat zijn om alle financiele zaken eens op een rijtje te zetten om zodoende wat duidelijkheid te krijgen of ben ik dan weer bezig om de boel te veel te willen leiden....

Succes met klussen deze maand!!!

Terug
Bovenaan