Advies Gezondheidsraad vaccinatie kinderen

Lees net op Nos.nl dit bericht:

'Jonge kinderen inenten tegen Mexicaanse griep'

Kinderen in de leeftijd tussen zes maanden en vier jaar moeten worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep.

Dat adviseert de Gezondheidsraad maandag aan minister Klink van Volksgezondheid, meldt de NOS. Klink neemt dat advies vrijwel zeker over.

Kinderen jonger dan zes maanden worden volgens het advies nog niet ingeënt, omdat het vaccin voor deze groep nog niet is toegelaten.

Vanmiddag wordt het volledige advies bekendgemaakt.

Volledig advies straks vanaf kwart over vijf op nederland 1.

Wat gaan jullie doen??

Groetjes,
Janneke

Bedankt voor de tip! Ik heb gekeken (zit nog half te kijken op dit moment).
Ik ben nu 36 weken zwanger en ga mij sowieso niet meer inenten voor die laatste weekjes. Jasmijn (ruim 20 maanden) gaat (nog) niet naar een kinderdagverblijf. Na mijn zwangerschapsverlof in maart gaan zij en haar broertje of zusje wel naar een kinderdagverblijf. Ik vind het op dit moment een groter risico om haar in te enten dan om haar niet in te enten. We zijn over het algemeen gewoon thuis en misschien is dit allemaal wel overgewaaid wanneer ze naar het kinderdagverblijf gaan. Als dat niet het geval is bekijk ik het dan wel weer.
Jasmijn is een heel gezond kind, ze is nog nooit heel ziek geweest. Ook een reden voor mij om het nu niet te doen. Mocht ze het toch krijgen dan is de kans dat ze er aan komt te overlijden zooooooo minimaal...!!
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou dan als ze op dit moment wel naar een kinderdagverblijf zou gaan....... maar ik denk dat ik haar dan ook niet zou inenten....
Ik ben heel benieuwd wat de rest van jullie gaan doen en waarom.

Liefs Trudi

hier een enorm twijfelende moeder
vind het heel moeilijk caithlyn is best vatbaar voor ziekte enzv ze heeft namelijk in januari een ernstige vorm gehad van rs virus en daardoor worden kindjes al sneller vatbaar,hier ook geen creche of wat pas in maart maar ben veel buiten in de stad in de winkels of wat dan ook....
vind het heeeeeeeel moeilijk nu ben ook erg benieuwd wat de rest doet:

liefs patricia

ja, het is erdoor idd.

ook ik ben heel erg benieuwd wat jullie allemaal doen.
wij zijn er totaal niet overuit.
en weet ook zeker dat we er 2 weken wakker van gaan liggen.
1 je laat je kind wel in enten met alle gevolgen van dien. (ze weten niet wat dit op latere leeftijd doet met je kindje. en dan doel ik bv op vruchtbaar heid zoals al eens eerder is voorgekomen bij andere medicijnen)

of 2. je laat je kindje in enten met het doodvirus en daar alle gevolgen van dien nemen.
( je kindje kan ziek worden van de prik en kan nog steeds de mg krijgen, al is het dan in mildere vorm)

pppffff weet je wat t is.
je kan over je eigen lichaam wel beslissen.
maar we hebben het nu over een keuze van een ander. een keuze voor je kindje, een keuze waarvan je nooit weet of je er nu wel goed aan doet.
ik vind het heel moeilijk en ben er dus ook totaal niet over uit.
ik laat me zelf niet in enten omdat ze mij al genoeg hebben laten inzien dat ze niet weten wat t doet met zwangere.
en eigenlijk denk ik ook zo bij nathalia. god weet wat t doet met haar? is t niet nu, kan het over 20 jaar wel zijn.
en net als trudi, zijn wij ook gewoon thuis. natuurlijk gaan we wel naar buiten en ik weet ook wel dat ze het bv kan krijgen in een winkel enzo, maar t is niet zo dat wij continu in een baccillen bron zitten zeg maar, net als op t kdv.
maar aan de andere kant, als ik haar niet laat in enten en ze wordt (dood) ziek dan zal ik mezelf dat never en nooit kunnen vergeten.

ppfffff nou, ik ben er dus totaal niet over uit en ben heel erg benieuwd naar jullie reacties.

liefs, do

Ik denk dat ik Emma en Renske wel laat inenten. Zoveel kinderen die met Mexicaanse Griep in het ziekenhuis opgenomen worden.
Maar ik twijfel ook wel een beetje of het de beste keuze is.

Hoi Meiden,

Ik ben er ook al weken mee bezig ik heb al veel gelezen over de goede en slechte kanten van het vaccin en mijn gevoel zegt dat ik het eng vind die vaccinatie.
Weet je wat het is onze kleintjes zo zie ik het zijn dan een soort van (proefkonijnen) want ze zijn er pas net mee gestart ik wil weleens zien over 2 maanden hoeveel kindjes goed dat vaccin hebben doorstaan.
De bijwerkingen kunnen natuurlijk ook pas na een paar maanden optreden maar ik ben heel benieuwd of alle kindjes goed op dat vaccin reageren dus ik wil sowieso nog even wachten wat het doet.

Daarbij heb ik net de ingredienten opgezocht van het vaccin en Nynke mag het vaccin helemaal niet hebben, kinderen met een Ei- of eiwitten allergie mogen het vaccin niet omdat dat getest is bij die mensen en die kregen een hele hevtige reactie erop.

Ik zelf men bijna 5 maanden zwanger en ik laat me ook niet vaccineren.
Het kromme vind ik namelijk kinderen onder de 6 maanden mogen geen vaccinatie maar zwangere vrouwen wel!!! heel raar ik draag toch ook een baby onder de 6 maanden.
Ik vind het allemaal zo duister.

Succes met deze moeilijke beslissing.

Liefs Stefanie

Ik laat Zarah absoluut wel vaccineren. Zij heeft geen beste weerstand, en heeft vorig jaar december 6 dagen in het ziekenhuis gelegen met ademhalingsmoeilijkheden door het RS-virus. Mijn broertje werkt in een laboratorium met virussen (weliswaar geen mg, maar hiv en ebola) en die heeft voor mij geïnformeerd bij een professor collega. Die heeft zelf kleine kinderen en laat ze wel vaccineren. En hij raadde mij aan dat ook te doen. Met dat in mijn achterhoofd, samen met de info die ik vandaag op tv bij die conferentie gehoord heb, ga ik haar dus gewoon laten vaccineren.

Hoi,

Ik wwet ook niet wat ik moet doen, zelfs denk ik van nee, maar ik twijfel. De vaccin geef ook geen garantie dat je mg niet krijgt want zelfs al wordt je geent kan je het alsnog krijgen, het is net als de griepvaccin toen het voor het eerst op de markt kwam werden veel mensen nog zieker ervan mijn moeder was er een van, pas na de volgende prik dus een jaar verder kon je zeggen van ok het heeft wel nut. Ik heb ook het gevoel dat mensen als proefkonijn worden gebruikt. Het vaccin is volgens mij nog niet eens getest op kinderen want niemand kan een duidelijk antwoord geven van wat de bijwerkingen zullen zijn en hoe kinderen erop zullen gaan reageren.

Ik hoop dat dit Mg griep snel wegwaaid!!

Groetjes,
Vanesca

Terug
Bovenaan