Advies Gezondheidsraad vaccinatie kinderen

Hoi,

Myrthe dr weerstand is niet optimaal en ook gaat ze 2 dagen in de week naar kdv.

Toch ben ik nu nog steeds van mening dat we het NIET doen. Bij de varkensgriep in jaren 70 zijn er genoeg mensen die vreselijke gevolgen hebben overgehouden aan de inenting omdat die ook net zo snel ontwikkeld moest worden als nu met m.griep.
Tuurlijk laten ze op postbus51 en via nieuws van alles zien wat juist vóór inenting is, maar dat is maar 1 kant van verhaal.

En de meeste kinderen die nu in ziekenhuis liggen ivm mexicaanse griep zijn met voorzorg opgenomen of omdat ze uitdrogen. En hoeveel van onze kinderen stoppen met eten en drinken omdat ze ziek zijn? Dat gebeurt zo vaak en dus moeten ze aan infuus voor vocht.

Nee ik vergeef het mezelf nooit als Myrthe nu (dood)ziek wordt in ziekenhuis komt en wie weet nog erger.

Maar ik vergeef het mezelf ook nooit als ik haar laat inenten en ze neurologische afwijkingen krijgt, lonvruchtbaar wordt o.i.d.

Zelfs mijn huisarts stemt nu nog tegen. En als hij vóór inenting is, overtuigt hij me maar.

Ja ze gaat naar kdv, waar hele strenge regels gelden.

Dus nee hier voorlopig nog niet. Ik kijk het nog even aan allemaal.

Liefs Irene en heel veel sterkte met kiezen

jeetje meiden.
ik blijf er maar mee zitten.
weet niet of t de zwangerschapshormonen zijn of niet, maar heb er net gewoon om zitten huilen.
wat moet ik nou doen?
ik heb net op internet de afschuwelijkste dingen zitten lezen.
wat er allemaal in die spuit zit, en wat de bijwerkingen kunnen zijn.
wat de gevolgen kunnen zijn voor later weten ze nog niet eens.
die uitslagen komen pas in dec/jan.
maar das te laat, want dan is iedereen al in ge ent.
er staat zelfs dat er een stofje in zit wat tot verlamming kan zorgen.
dat zelfde goedje is in 76 in amerika aan mensen gegeven. ook voor een griep. veel mensen zijn daardoor verlamd geraakt, of gehanicapt.

wat hierboven staat klopt ook wel:
kinderen onder de 6 maanden mogen niet worden in ge ent maar zwangere vrouwen wel. das toch ook raar?
dat goedje gaat dan toch ook naar je kindje in je buik? en dat heeft dan geen gevolgen?

nou, als ik dit eigenlijk zo allemaal opschrijf, denk ik dat ik er toch wel uit ben. ik laat mezelf niet in-enten en nathalia ook niet.
ik denk dat ik er dus uit ben.
moest het even van me af schrijven, en nu ga ik die hele mikmak even proberen te vergeten, zodat ik zo lekker kan slapen.
(hoop ik dan maar)

liefs, do

dit vond ik net op de site van nieuws.nl
Vijf hardnekkige misverstanden over de vaccins
Met de groei van het aantal vaccinaties, groeit ook de geruchtenstroom rondom de griepprik. Het vaccin zou schadelijk zijn voor de gezondheid of zelfs dodelijk zijn. Maar wat zijn precies de feiten? RTL Nieuws zocht het uit.

: In de vaccins tegen de Mexicaanse griep zit een stof die gevaarlijk is voor gezondheid.
De meest omstreden stof die in de vaccins wordt gebruikt is thiomersal. Dit bestanddeel wordt aan de Mexicaanse-griepvaccins toegevoegd om te voorkomen dat er schimmels of bacteriën groeien in de flacons, nadat ze zijn aangeprikt.

Thiomersal wordt al sinds de jaren dertig in vaccins gebruikt als conserveringsmiddel. In de jaren zeventig ontstond er discussie over het middel vanwege zorgen over de giftigheid van één van de bestanddelen van thiomersal: kwik. Deze stof wordt in het lichaam omgezet in ethylkwik. Volgens het RIVM is daar de angst ontstaan: ethylkwik lijkt qua naam namelijk sterk op het schadelijke methylkwik (dat onder meer in vissen en bij milieuverontreinigingen wordt aangetroffen).

Deze vrees over het gebruik van thiomersal heeft ertoe geleid dat de stof niet wordt gebruikt in vaccins als dat mogelijk is. Bij sommige vaccins is het gebruik van thiomersal echter onvermijdelijk. Vanwege de angst bij het (Amerikaanse) publiek dat vaccinaties kunnen leiden tot autisme, ADHD, spraakstoornissen of taalachterstand, zijn er de afgelopen jaren tal van onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van ethylkwik. In deze studies is geen enkele aanwijzing gevonden voor een verband tussen thiomersal en neurologische aandoeningen.

Op internet wordt soms beweerd dat het gebruik van thiomersal in Nederland verboden is. Dat is dus ook niet waar.

2: In Duitsland worden ambtenaren en militairen met een beter vaccin ingeënt dan het gewone volk.
Het Duitse volk wordt ingeënt met het vaccin Pandemrix van fabrikant GlaxoSmithKline. Deze vaccins zijn door het Duitse ministerie van Volksgezondheid besteld. Daarnaast heeft het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken 200.000 vaccins van fabrikant Baxter besteld, Celvapan, bestemd voor ambtenaren en militairen. Als snel ging in Duitsland het gerucht dat het vaccin voor ambtenaren en militairen beter en veiliger zouden zijn. Dat is niet waar.

In totaal zijn er drie vaccins goedgekeurd voor gebruik in Europa. Celvapan en Pandemrix horen daar bij. Het zijn verschillende vaccins, maar beide vaccins zijn door de EMEA, het Europees geneesmiddelenbureau, positief beoordeeld. Celvapan is niet beter of veiliger dan de andere vaccins. De Duitse regering geeft toe dat het niet handig was om twee verschillende bestellingen te doen. Er is slecht gecommuniceerd tussen de twee ministeries.

3: De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn niet getest.
De vaccins tegen Mexicaanse griep (H1N1) zijn ontwikkeld op basis van een modelvaccin. Dit modelvaccin is in 2005 ten tijde van de gevreesde vogelgriep ontwikkeld. Voor het maken van dit modelvaccin is dat virus gebruikt. Het modelvaccin is uitgebreid getest. Voor een vaccin tegen de Mexicaanse griep is alleen het virusdeel van het vaccin aangepast. Het vogelgriepvirus is dus vervangen voor het Mexicaanse griepvirus.

Het aangepaste vaccin is net als andere vaccins onderworpen aan allerlei studies en testen. Het vaccin is getest op dieren en op (een beperkte groep) mensen. Het vaccin is niet getest op kinderen en zwangere vrouwen, maar veel bestandsdelen van het vaccin zitten ook in andere vaccins waar al miljoenen mensen mee gevaccineerd zijn. De European Medicines Agency (EMEA) ziet erop toe dat het vaccin voldoet aan strenge veiligheidseisen. Het vaccin tegen de Mexicaanse griep (H1N1) is geregistreerd en daarmee goedgekeurd voor gebruik.

4: De vaccins tegen Mexicaanse griep zijn gevaarlijk voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind.
Voor alledrie de vaccins geldt dat de beschikbare informatie over de vaccins zeer beperkt is. De vaccins zijn niet getest op zwangere vrouwen. Ervaringen met bestandsdelen van de vaccins en ervaringen met andere vaccins waar (deels) dezelfde bestandsdelen inzitten, hebben geen reden tot bezorgdheid opgeleverd. Ook zijn de vaccins getest op zwangere dieren en dat leverde eveneens geen reden tot bezorgdheid op.

Er wordt dus vanuit gegaan dat de vaccins veilig zijn. Om het zekere voor het onzekere te nemen wordt het vaccin niet gegeven in de eerste 13 weken van de zwangerschap, wanneer de organen van de foetus zich vormen. De veiligheid van het vaccin voor zwangere vrouwen zal scherp in de gaten worden gehouden.

5: In Zweden zijn mensen overleden nadat ze het vaccin tegen de Mexicaanse griep hebben gekregen.
In Zweden worden al enkele weken mensen ingeënt tegen de Mexicaanse griep; 1,3 miljoen vaccins zijn afgeleverd. Zweden gebruikt Pandemrix, het vaccin van GlaxoSmithKline. Bij de Zweedse Medical Products Agency (MPA), de instantie die in Zweden geneesmiddelen controleert en onderzoekt, zijn tot eind oktober enkele honderden meldingen van bijwerkingen binnengekomen. In verreweg de meeste gevallen gaat het om lichte bijwerkingen, als roodheid en zwellingen op de plek van de inenting, duizeligheid en misselijkheid. Dit zijn bekende bijwerkingen van griepvaccins, die ook vermeld worden in de bijsluiter van Pandemrix.

In 20 gevallen werd melding gedaan van ernstige bijwerkingen. In 15 gevallen ging het om een allergische reactie op een van de bestanddelen van het vaccin. Na behandeling zijn deze mensen allemaal hersteld. Er zijn bij de Medical Products Agency vijf meldingen binnengekomen van overlijden na vaccinatie. Het gaat om drie mensen van 74 jaar of ouder en twee mensen tussen de 54 en 65 jaar. Alle vijf hadden ze chronische aandoeningen en gebruikten medicijnen. Ze overleden 12 uur tot 4 dagen na inenting.

De MPA onderzoekt of het overlijden een verband heeft met het vaccin. Op één overledene is inmiddels autopsie gedaan. Deze persoon had last van aderverkalking en had daardoor eerder al hartaanvallen gehad. Een verband met het vaccin is niet aangetoond. Voor de andere vier overledenen is het onderzoek nog niet afgerond, maar volgens de MPA is er op dit moment geen enkele aanwijzing om een verband te vermoeden. De MPA benadrukt dat er in Zweden normaliter dagelijks 200 tot 250 mensen overlijden, voor het grootste deel ouderen met medische complicaties.

hey patricia

ik zou gisteren al op t forum lezen eigenlijk , maar zat met 5 mensen tegelijk te lullen op msn, dus was een beetje gekkenhuis hihihi
maar heb net je bericht gelezen.
wat is het moeilijk he, een keuze maken die niet voor jezelf is, maar voor je kindje.

ik heb alles gelezen op deze site:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/39435-mogelijk-ernstige-bijwerkingen-vaccin-mexicaanse-griep.html

het zal vast allemaal wel streng gecontrolleerd zijn, maar ze weten gewoon niet wat voor schade het kan aanrichten. zowel op latere leeftijd niet, als nu.
ook staat op deze site van die prik die toen in amerika werd gegeven.
maar daar bleef het helaas niet bij.
in nederland is er ook ooit een medicijn gegeven en ook daar wisten ze eigenlijk de gevolgen niet van. later werd pas bekend dat je er onvruchtbaar van kon worden.
god weet wat deze prik doet met onze kindjes.
is het niet nu, dan kan dat zich over een tijdje wel uiten.
nee, ik blijf toch bij mn standpunt denk ik hoor.
maar ik ga i ndeze dagen wel even met mn huisarts praten. kijken wat zij zegt. en dan moet ze toch wel met heel goede argumenten komen om nathalia die prik te laten geven.

liefs, do

Hoi,

Wij wonen in Belgie en hier krijgen de kinderen geen vacinatie, nu is trouwens wel bekend geworden dat volgens de statistieken uit amerika ed dat de kans dat een gezond kind eraan overlijd niet groter is dan bij een normale griep!!
Maar ja je hoort zo veel, ik weet niet of ik uberhaubt de kinderen zou laten inenten, ik heb het niet zo op nieuwe vacinaties, maar op dit moment hoef ik die keus dus ook nog niet te maken.
Ik hoop dat de kinderen of wij het niet krijgen, maar dat geld natuurlijk voor iedereen!

Gr MJ

Ik ben 33 weken zwanger en laat me donderdag inenten. De verloskundige gaf aan dat de gyneacologen en de verloskundigen het erover eens zijn dat het noodzakelijk is. Als je zwanger bent heb je een grotere kans op longontsteking omdat alles een beetje in de verdrukking zit en een longontsteking is erg gevaarlijk. Ook zei ze dat het niet schadelijk is voor het ongeboren kind, ook omdat hij/zij sowieso minder 'binnen' krijgt dan ik.

Laura zal ik ook laten vaccineren aangezien ze altijd alle verkoudheden e.d. meepikt. Er zullen altijd voor- en nadelen zijn en ik vind de voordelen groter.

Terug
Bovenaan