Advies maat luier

<p>Hallo allemaal.</p><p>Mijn kleine man heeft luier maat 2 aan maar met +- 2 uur is hij doorgelekt, dit gebeurd niet elke keer. Maatje 2 past hem perfect, maat 3 is best ruim en de sluiters gaan ver over elkaar heen. Mijn mannetje is 20 weken oud, weegt rond de 6000 gr en is 60 cm. Gaan de luiers nu echt op gewicht? Welke maat moet hij nu?</p>

Ik zou hem een maat 3 aan doen, een luier hoort ruim te zitten en niet strak aansluitend. Zeker bij jongentjes en in de zomer is dit belangrijk zodat de het niet gaat broeien. Ik heb eens een onderzoek gelezen naar het gebruik van luiers bij jongens en het verhoogde risico op onvruchtbaarheid op latere leeftijd.
Better be safe than sorry, dus ik ga zelf relatief snel over na een grotere maat. In de wissel periodes zoals nu doe ik bijvoorbeeld overdag maat 4 aan bij de kleine man en snachts maat 4+. Zodra het pak met maat 4 op is, krijgt hij alleen nog 4+

Ik heb wel altijd gewicht aangehouden. Met 20 weken had mijn zoontje maat 3 aan (ik gebruik Kruidvat overdag en een Pamper voor de nacht). 

Iedere keer met de overstap naar een grotere maat is het inderdaad wat ruim maar liever dat dan dat ik hem iedere keer een nieuwe outfit kan aandoen ?

Als hij doorlekt is dat een teken dat de luier te klein is en je dus maatje 3 moet gaan kopen dat is de reden waarom ik nu al maatje 6 heb voor mijn zoontje van net 2 

Ik snap je twijfels wel! Wij hadden hier ook maat 2 die te klein werd en doorlekte maar bij maat 3 lekte hij ook door. Zat te los waardoor meneer zijn piemeltje omhoog ging met plassen en hij dus ook nat werd. 
Hebben toen maat 2 bij AH gehaald. Is qua kilo’s weer net iets anders. Kon hij dan mooi even mee overbruggen naar maat 3. 

Als hij al bijna 5 maanden is zou ik zeker overstappen naar maat 3! 
Mijn dochter is 6.5 maand, 8 kilo. Zit nu in maat 4. 
Een luier hoort wat ruim te zitten, doorlekken binnen 2 uur betekent dat hij echt te klein is!

[quote quote=10294546]Als hij al bijna 5 maanden is zou ik zeker overstappen naar maat 3![/quote]Mijn zoontje is prematuur en dtsmatuur geboren vandaar nu nog maat 2.

[quote quote=10294539]Wij hadden hier ook maat 2 die te klein werd en doorlekte maar bij maat 3 lekte hij ook door. Zat te los waardoor meneer zijn piemeltje omhoog ging met plassen en hij dus ook nat werd.[/quote]Ja dat is hier nu ook het probleem, met 1 uur alles nat.

Wij hadden hetzelfde probleem, zeker snachts vond ze het te nat en werd wakker. Wij gebruikten kruidvat luiers en zijn toen toch maar naar maat 3 gegaan. Onze fout was droog en flexibel, dus hebben we droog en vertrouwd gehaald. Nu ze in maat 4 zit heeft ze ook nog eens maat 4+ snachts aan. Deze neemt weer meer vocht op. 

Terug
Bovenaan