Advies nodig, boek: baby is een droomritme

Voor ons werkte dit boek ook niet. Onze zoon sliep niet volgens het schema in het boek (minder en korter). Het maakte mij vooral onzeker. Wat wel werkte, was gewoon onze zoon volgen en zorgen voor voldoende slaap (op welke manier dan ook) . Je leert elkaar steeds beter kennen, dus dat zal ook steeds makkelijker gaan.

Wij hebben ook dat boek maar bij mijn zoontje wekte dat ook niet. Ieder kindje is anders en er zijn weinig kindjes die uit een boekje komen hoor! Wij hebben wel wat gehad aan de tips maar volgen ook ons eigen ritme wat beter past bij mijn zoontje. Gewoon doen wat goed voelt! En niet twijfelen aan jezelf. Dat boek gaat beter werken als je kindje wat ouder is. Als je kindje na 45min wakker wordt dan is dat maar zo! Laat je kindje dan nog even spelen tot je ziet dat hij weer moe wordt en probeer je het nog nog eens.

Hoi! Hier ook wisselende ervaringrn over het boek, maar over t algemeen wel tevreden. Slaapjes korter dan 45 min raakt een baby niet uitgerust van, dus dan voeden is ook geen optie, na 2 uur pas. Wat wij deden als t niet lukte:
-volhouden met troosten en in slaap proberen te krijgen. Soms 5 min laten huilen voor weer te troosten. Vermoeiend, werkt niet meteen, maar uiteindelijk wel.
-slaapjes in de draagzak of wandelwagen afmaken, zodat de ergste oververmoeidheid eraf gaat
zou het zeker 2 weken volhouden. Het is heel pittig. Bij ons duurde het heel lang, maar nu slaapt hij als een roos. 

Hoi! Hier werkte het boek wel, ondanks dat mijn zoontje ook kortere slaapjes had dan in het boek stond. Wat ik deed was een extra stap toevoegen: in de draagzak tot hij honger kreeg. Dus de routine was zo: Slapen - draagzak - voeden - verschonen - spelen - slapen. En dat werkte perfect. 

Mijn zoontje heeft zich ook nooit aan de schema's gehouden, maar de principes die eronder zaten gaven mij wel rust en houvast. 

Terug
Bovenaan