advies nodig ..help!

Hoi,
Ik ben toch iets minder enthousiast dan mijn collega-mama's haha. Misschien is het in in de kinderopvang normaal dat je een 0-uren contract krijgt aangeboden, maar ik zou mijn vaste contract echt NOOIT opgeven voor zo'n contract. Zo'n contract is voor een organisatie altijd 'lekker makkelijk', maar voor de werknemer niet (vind ik).
Ik weet uit ervaring dat als je ergens weg wilt, je toch wel vertrekt... vroeger of later. Als je mijn persoonlijke mening vraagt zou ik nog even verder kijken... maar dat is alleen gebaseerd op het feit dat ik geen 0-uren contract zou willen. Maar nogmaals, misschien werkt bijna ieder kdv wel zo, dat weet ik dus niet.
Succes met je keuze!

Groetjes,
Noor

Oh...ik heb het zo gelezen dat een 25-uren contract er zeker wel in zat...
Dat zou ik wel in de onderhandelingen eisen en met niet met een 0-uren contract weg laten sturen, want dan heb je idd geen enkele zekerheid. Een toezegging zou ik ook te summier vinden hoor!

ja idd, ik wil sowieso de zekerheid dat ik de uren per week draai,
die garantie wil ik wel dat ze me geven op 1 of andere manier, anders doe ik t niet.
dan is de gok te groot!
en als ik nog thuis woonde oke , maar heb wel mijn vaste lasten.

Hoihoi

Zal ff mijn positie uitleggen (in het kort). Ik zit in het bestuur van Stichting Kinderopvang en heb te maken met personeel, sollicitaties, voortganggesprekken ed.

Wat hierboven is geschreven kan ik achter staan maar wil je wijzen op de sterke positie die je hebt. Je hebt een vaste baan maar je wilt verbeteringen voor de toekomst, dwz verbeteringen tav je persoonlijke situatie.
Je kunt die wensen meenemen in je "onderhandeling" als je voor tweede of derde gesprek gaat als dit aan de orde wordt gebracht. Dan kun je alsnog afzien van die baan als jullie het niet eens kunnen worden. Dus te denken valt aan die vaste uren die wel op papier wilt zien enz.

Mijn advies is: zie het zakelijk, je gaat voor je gezin (komt wel over als "ik heb makkelijk praten" maar zo bedoel ik het natuurlijk niet) en je huidige werk komt wel over je vertrek heen hoor, echt wel.

Nou meid sterkte, ik hoop dat ik een aanvulling heb gegeven aan alle wijsheid die hier al boven staat geschreven (kunnen we niet met elkaar een adviesbureau beginnen???!!! er wordt zo goed geadviseerd en meegedacht)

Liefs Renske mv Isa en Meike

Ik denk dat ik dan alleen was overgestapt als hun me een contract van 25 uur konden geven ipv een 0-urencontract!

Want als er dan iets gebeurt oid dan trek jij aan het kortste eind.

Je vriendinnen blijf je houden en je bazin zal, buiten het feit dat ze het jammer vind, erg blij voor je zijn!

Dus laat je cotract dan wel goed opstellen!

Heel veel succes!

Esmé mv Kay

Succes met je keuze!!
Ik heb ervaring met de loc Hgz (J), Sara zit daar en het bevalt super! Enorm leuke meiden (leidsters)!

Zet de voors en tegens op papier en je komt vast tot een goede keuze!

Moeilijk zeg!

Ik zou idd wel wat meer zekerheid willen hebben en niet zomaar m'n vaste uren opzeggen voor een 0-urencontract.

Succes met het maken van je keuze!

En....weet je al wat meer?
Vandaag heb je toch je tweede gesprek?
Hopelijk kunnen ze je in ieder geval vaste uren bieden.
Heel veel succes met de keuze!

Groetjes,
Geeske.

Terug
Bovenaan