Advies nodig, wat is wijsheid

En wat nu dan doen???
Heb met verloskundige gebeld, zij is echt heel aardig! Ze was van mening dat de gyn. in het zh waar ik nu loop wel degelijk erg vakbekwaam is. Ze geeft aan dat ik wel eerder voor een afspraak heen kan en niet hoef te gaan wachten tot december.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen?
Ik zit bij een verzekeringsmaatschappij IZR, dat is een interprovinciale en kon wel eens particulier zijn...zou ik dan zo kunnen switchen?
Is het misschien handig dat ik eerst eens een afspraak met de huisarts? Om het met hem door te spreken?
Er zijn bij mij nog helemaal geen onderzoeken geweest.

Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen?

Liefs een onzekere muts!

Kan me voorstellen dat dit allemaal erg verwarrend is. Ik weet zeker dat die gyn. best bekwaam is maar hij moet ook roeien met de riemen die hij heeft dus als het ziekenhuis niet goed bevalt hoeft dat niet zijn schuld te zijn. Daarnaast vallen mensen binnen 1 ziekenhuis elkaar nooit af. Ik heb het gewoon niet verteld tegen mijn gyn. Ik heb een verwijskaart bij de huisarts gehaald en heb een afspraak gemaakt in het andere ziekenhuis.
Echt meis bij twijfel altijd even in het andere ziekenhuis gaan praten. Je hoeft dit echt niet met je huidige gyn. te bespreken. Het moet bij jou goed voelen en dat is het aller aller allerbelangrijkste!

Succes!
lfs inge

hallo,

je kent me waarschijnlijk niet, ik ben natasjha 25 en doe ook al een tijdje mee op dit forum. Eigenlijk ben ik de laatste maanden niet erg actief omdat ik er niet al te veel meer mee bezig wil zijn ( voor zo ver dat lukt ) Ik ben ook al 17 maanden onderweg en heb ook twee miskramen gehad. De laatste in feb. ik ben beide keren niet gecurriteerd. Na die tijd ben ik niet meer zwanger geweest. Ook ik moet wachten tot dec. en tel de maanden af. Twee maanden geleden ben ik weer bij de gyn geweest met allerlei klachten, mijn hele lichaam staat helemaal op zijn kop elke maand. Daar voor ging ik naar hem toe, en wilde ook dat er verder werd onderzocht. Maar ik kwam mooi van eenkoude kermis thuis. Hij vond dat er geen reden was voor verder onderzoek en ik moest maar gewoon wachten tot dec. Lekker makkelijk zeggen van zón man natuurlijk. Maar iedereen vind hem een goede gyn.Dus ik heb het maar aangenomen. Hi zegt dat het een kan spal is en dat je net geluk hebt dat je 6 gooied. Ik ben het absoluut met je eens dat gyns je een vreselijk onzeker gevoel kunnen geven. maar hun hebben ook regels waar ze zich aan moeten hjouden. deze zijn helaas vast gesteld en daar kunnen ze niets aan doen helaas. Eerst moet een jaar proberen zwanger te worden. als je een jaar niet zwanger bent geweest dat i s dus voor jou dec. dan pas mogen ze verdere onderzoeken doen. Na die onderzoeken moet je weer een half jaar wachten voordat ze weer verder gaan met onderzoeken. tenzij ze wat vinden natuurlijk.
Maar je hebt altijd recht op een second opinium van een andere arts.
alleen zit hij met de zelfde regels.

ik wens je veel suc 6 en hopelijk krijgen we allebei in dec. een goede gyn die ons kan helpen.
natasjha

Hier een update van mij!

Vanochtend om 9.00 uur een afspraak met de huisarts. Ik heb een goed gesprek gehad, wat natuurlijk erg belangrijk is.
Ik heb er een half uur gezeten.
Ze begreep me heel goed, maar ja dat "jaar" schijnt toch wel echt heilig te zijn. Ik heb verder wel over mijn cyclus gesproken en haar reactie was toch wel erg geruststellend. De gebruikelijke percentages werden even uit de kast gehaald....en ja eigenlijk liggen alle mogelijkheden voor de toekomst open. Toch verandert dat niets aan het gevoel wat ik op dit moment heb.
Ik heb het er gewoon moeilijk mee en ben er erg veel mee bezig. Ze adviseerde me toch echt om te proberen afstand te doen maar ja das zo makkelijk gezegd. Als je afstand doet dan mis je misschien de vruchtbare dagen, het niet doen op de vruchtbare dagen dan weet je zeker dat je niet zwanger wordt, erg lastig. Voor wat betreft mijn twijfel over het ziekenhuis, daar kon ze haar goed in verplaatsen. Prima gynaecologen maar toch wel wat chaotisch en rommelige afdeling.
We hebben de volgende afspraak als ik begin in januari nog niet zwanger ben dan maak ik bij haar een afspraak en dan verwijst zij me door naar de fertiliteitskliniek van het UMCG. Daar beginnen we dan met een schone lei...
Dus toch een beetje gerustgesteld voor de komende 3 maanden hoop ik.
Zijn jullie ook op de hoogte bedankt voor jullie lieve reacties!

Liefs van mij.

Wat super dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad met je huisarts. Het is inderdaad moeilijk om afstand te nemen. Dat is echt heeel erg moeilijk. Fijn dat ze je naar het goede ziekenhuis doorverwijst als er in januari nog niets is gebeurd.
Ik hoop echt dat je even iets anders kunt vinden om je op te richten. Toen dit bij ons zo was raakte ik prompt zwanger na 2 jaar wachten en allerlei lichamelijk deffecten. (helaas een mk maar toch) Hoe moeilijk het dus ook is het helpt wel. Zie je kans om bv in het najaar even lekker naar de zon te vliegen? Het is nog lekker 30 graden in Turkije bv.
Verwen jezelf en probeer je te richten op januari!

Lfs inge

Hee Inge,

Wij zijn van plan om met kerst en oud en nieuw weg te gaan, dus dat  ligt in het verschiet. Verder reageer ik me af op sporten, voetballen en richt ik me op mijn studie. Genoeg drukte maar toch nog heel veel tijd om er lekker veel mee bezig te zijn en te piekeren. Ik ga echt proberen positief te blijven erin te geloven...en proberen er minder mee bezig te zijn.
In ieder geval super dat je reageert enneh ik heb ook op de jouwe gereageerd. Echt balen.....voor je.
Nieuwe ronde nieuwe kansen...ik hoop echt dat jij snel beloond mag worden. Ik vind dat jij het nog meer verdient dan ik....je bent een keer zolang bezig, jij bent eerst aan de beurt.... als ik dan maar gauw volg.
Succes!
Liefs van mij.

Terug
Bovenaan