advies over bedtijd

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Sorry, dat ik er wéér over begin.............bedtijd   'savonds. Isis gaat nu de nacht in om 21:00, aangezien ze nu veel meer op is vind ik dit eigenlijk té laat. Ik merk ook aan haar dat ze geen zin meer heeft om lang op te blijven. Nu is het nog zo dat ze rond 18:15uur naar bed gaat én slaapt en dan halen we haar na 1,5uur slapen er uit, rond 19:45uur, dan nog flesje, wassen en spelen tot 21:00uur.
Ik ga het volgende proberen, standaard 19:30 eruit halen en uurtje later naar bed, rond 20:30uur, ben dan wel benieuwd of ze 'smorgens niet vroeger wakker wordt! (maar dat doet ze ook weleens als ze later in bed ligt!)   Please advies, weet het even niet meer.........lees hier wel vaak terug dat kleintjes rond 20:00 in bed liggen én doorslapen! Isis is nu bijna 7,5 maand,

x Esther

hoi esther,

dinand gaat sávonds om 19.30 naar bed kan soms een paar minuten schelen, maar rond die tijd ligt ie er wel op,alleen dinand slaapt na het eten niet meer, hij slaapt s'middags van 14.30 tot 16.30 en dan blijft hij op, dus dan is hij echt doodop, hij slaapt dan wel door tot de volgende morgen tussen 07.00 en 08.00, dat slaapje s,avonds gaat er wel een keer af, dan zal het ook wel wat makkelijker zijn om haar sávonds wat vroeger op bed te leggen,

groetjes susanne

Hoi,

Lastig he bedtijden. Iris is van 25 oktober. Ze ging tot 3 weken geleden, toen ik de laatste Bv er af haalde rond 20:00 naar bed en sliep dan tot 08:00.
Nu ga ik met haar om 19:00 naar boven, wasje doen, pyamaatje aan en nog even tutten op bed met een beetje lauwe thee. Ze ligt er dan rond 19:30 in en slaapt!! Ze slaapt zelfs door tot 08:00 of zelfs nog wat later.
Eerst ging ze ook nooit voor 21:00 naar bed maar ik ben dat gewoon telkens wat vroeger gaan maken, ze eet een warme maaltijd om 17:00 en daarna dus alleen nog een beetje thee en dat gaat heel goed.
Gewoon proberen denk ik.

Anne gaat om 19 uur haar bed in. Ze krijgt om 18.45 haar papfles en gaat daarna dus slapen. Ook zij zat eerst op 21 uur en we hebben toen een keer 19 uur geprobeerd, omdat we haar steeds wakker moesten maken voor de papfles en dat vonden we ook niet echt leuk meer (Anne huilen).
Anne slaapt sindsdoen van 19 uur tot 8 uur. Behalve op de opvangdagen, dan moeten we haar toch nog wakker maken (om  7 uur).  
Dus als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen.

Groetjes en succes ermee.

Natasja
en
Anne (29 november)

Hoi,

Even ons avond programma. Heather eet vrij laat (17.30 meestal), waardoor er weinig tijd overblijft voor een dutje. Als ze heel erg moe is dan breng ik haar wel naar bed, maar liever eigenlijk niet want ze krijgt in principe haar laatste flesje om 19.30. Soms doet ze een klein hazeslaapje in de box, maar meestal leg ik haar gewoon in de box en dan kan ze zich daar uitstekend vermaken.
Papa komt om 18.30 thuis dus dan kan hij nog een uurtje aantutten, rond een uur of 7 eten wij en dan komt Heather vaak bij ons zitten aan tafel in de kinderstoel en krijgt ze ook wat (als we gewoon groente eten dan krijgt ze wat groente om op te eten, stronkje broccoli ofzo en anders een stukje fruit) en dan flesje en naar bed.

Wij doen haar trouwens 's ochtends in bad, want daar is 's avonds geen tijd voor.

Ik vind het 's avonds wel een gepuzzel hoor! Zou haar liever 's avonds in bad doen, maar ja, wanneer.

Succes met je schema!

KT

Ja ik ken het probleem ook...hier nog een gevalletje niet willen slapen.
De laatste weken wil Elise ook niet voor 22.00 slapen.
Gister dacht ik nadat ze geslapen had van 13.30-15.30 (moest haar nog wakker maken)  ik laat haar opblijven.
Dus naar haar warme hap heb ik haar niet meer naar bed gebracht.
Ze kreeg de fles om 20.00, maar mevrouw viel dus in slaap bij haar fles!
Wij haar voorzichtig naar bed brengen, ze raakt nog net niet het matras...en  'KLING' oogjes open.
KLAAR WAKKER... je ziet haar bijna denken...oeps in slaap gevallen...maar dat was niet de bedoeling!!!
Dus het was gisteren weer 22.15 voor mevrouw sliep...pfffff.
Dus ja ik herken je verhaal, en weet ook niet goed wat ik moet doen.

Groetjes Linda    

He Esther,

Das lastig ja.tot vorige week ging het hier ook zo,soms pas om 22uur,ze was gewoon vrolijk maar zelf wil je ook avond hebben!

Nu houden we Fenna op na het middagslaapje,heeft ze echt wel n dipje rond 18.30,we gaan dan met haar wandelen en daarna de fles en dan slaapt ze meestal rond 20.30.

Is t te proberen om t avondslaapje niet meer te doen?Fenna ging bij ons daardoor s'middags zelf langer slapen.

Succes en hopelijk gaat ze snel wat eerder lekker slapen!

groetjes ramona

Thnx meiden! Voor de snelle reacties! Ik heb ook even zorglijn van Thebe gebeld, ze adviseerde om wat te 'sturen' aan de slaapjes overdag. Nu slaapt Isis (+/-) van 9:00 tot 10:30uur, van 13:15 tot 15:00 en dan is ze rond 18:00 echt moe! Dat ritme heeft Issis zelf zo aangegeven, ga toch proberen dat laatste slaapje in te korten, dat ze standaard om 19:30 de fles krijgt, komt vast goed, jullie ook succes,

x Esther

Terug
Bovenaan