advies over een tandemwandelwagen!?

A

Anoniem

Guest
Hallo ladies,

heeft iemand goede, of juist slechte ervaringen met een bepaalde tandemwagen?
We zijn al een beetje op zoek (heb 'm pas in december nodig) maar zijn er nog niet helemaal uit. Willen jullie je advies eens geven?
Alvast bedankt!

Groetjes, Ellen

Wij hebben niet zulke geweldige ervaringen met de tandem, zeer onhandig met sturen, vooral met winkelen was het een drama, een heel smal nestje en het voorste kindje zit heel ver bij je vandaan. Wij hebben hem na een paar weken alweer  verkocht, het beviel totaal niet.

We zouden toen een duowagen kopen, maar dat bleef er wat bij. Achteraf ben ik blij dat we dat niet hebben gedaan, want we hebben hem niet of nauwelijks gemist. Ons zoontje moest nu zelf veel meer  lopen en dat wende heel snel.  Als ik nu zou mogen kiezen, zou ik waarschijnlijk zo'n kidcar kopen, die je achter je fiets kunt hangen maar die ook zeer geschikt is als buggy.

We verwachten nu een derde, dus zal het bij ons wel een bakfiets worden, haha.

Groetjes,
Lotje 123

hoi hoi el

wij hebben een zoontje van bijna 19 maanden in december   ik reed altijd lekker met me quinny   maar die hebben wij nu weg gedaan

we hebben nu een topmark dubbele kinderwagen achter elkaar   niet naast elkaar want dan kom ik in een hele hoop winkels niet meer door de gangpaden

ook zit er een reiswiegje   bij en regen hoes enz   als ie opgevouwen is de kinderwagen dan is ie net zo groot als mijn quiny toen

ik ben er heel tevreden over     hierbij ook een foto

groetjes soraya

Hoi,

Ik ben zwanger van de 6e. De jongste nu is 20 mnd. Wij moesten een andere wagen, omdat die van ons versleten was. Ik heb via marktplaats een nieuwere Mutsy Urban rider gekocht en daar een duosit op gekocht (ook via marktplaats). Dan kunnen ze er straks met z'n tweeën in en als dat niet meer nodig is kan ik de enkele zitting er weer op zetten en heb ik een gewonen wandelwagen. Het voordeel vind ik is dat je 'normale' wandelwagenwielen hebt. Ik heb nl. een hekel aan buggywielen. Daar kan ik slecht mee lopen.
Ik gebruik de mutsy nu al met de enkele zitting, ik vind het een heerlijke wagen.

Francien (31,3 wkn. zwanger)

Wij hebben toen de 2e op komst was een topmark duo wagen gekocht.
Beviel me zeer slecht.
Je kunt geen boodschappen kwijt als je baby nog klein is omdat die boven de ingang van de boodschappenmand ligt. Als je peuter rond de 2 jaar is, past het amper onder de regenkap.
Het was een jumbo ding om in de auto te vervoeren en in de praktijk bleek het zo te zijn dat onze oudste prima mee kon lopen!
Voor de langere afstanden misschien niet, maar ik heb de topmark weer van de hand gedaan en een pick-up meerijplankje gekocht.
Een meerijplankje, maar dan MET een zitje. Hierop even een gordeltje vast gemaakt en de kleine kon er zelf niet af.
Enige wat je dan eigenlijk wel moet hebben is een kinderwagen met zwenkwielen, anders rijdt het niet echt lekker denk ik.
Kon 'm zelfs achter de buggy vastmaken door losse stangetjes die je kon verwisselen.
Koste me toen 69 euro.

http://www.baby-s.nl/index1.html  hier verkopen ze 'm ook, maar dan voor 99 euro.
Ze zijn er dus wel goedkoper.
MOet je even kijken bij de pick-up.

Grtz Mamaloe

Bedankt voor jullie reacties!! Wat een goeie tips allemaal, dingen waar ik zelf nog helemaal niet aan heb gedacht..
Super!! Hier kan ik wel wat mee!

Groetjes, Ellen

Hoi
Ook mij beviel zo'n dubbele wagen niet! (achterelkaar)
Stuurt rot (zwaar) Kleine boodschappenmand...
Ik had achteraf een naastelkaar moeten nemen,dat is
veel makkelijker! Je bent wel breder,maar het rijdt beter!
Meer ruimte ook...
Ik liet mijn dochtertje toen ze eenmaal net 2 was gewoon
meelopen,dus heb er maar een half jaar gebruik van gemaakt!
Het nestje wat erbij hoort was ook zo smal (en dat met een baby
van ruim 9 pond!) was hij er helemaal snel uitgegroeit!
Succes met beslissen!
Grtz An

Terug
Bovenaan