Advies? Tips??

Hallooo,,

Weer 1 lange tijd niks van me laten horen,maar natuurlijk met alle verhalen meegelezen!
Ik heb toch wat tips nodig....

Ik ben nu dus 30 weken & 4 dagen,,
Nu heb ik net 1 afspraak gehad bij de verloskundige en nu maak ik me toch wat zorgen,
Mijn bloeddruk was wat laag maar dat maakte niet zo heel veel uit, Hierdoor kon het ook wel komen dat ik me soms wat duizelig voelde.
Maargoed toen kreeg ik 1 prikje in me vinger,,volgens mij voor suiker!
Deze was ook wat laag, 6.4
Nu ben ik zelf wel altijd iemand geweest die ijzertekort had maar toch ik maak me toch wat zorgen.
Wat houd dat in?? laag suiker en wat zijn daar de gevolgen van? En hoe verder?
Ik hoop dat iemand me tips kan geven!!!

Liefs,,,

6.4 voor glucose (suiker is niet laag) Voor ijzer (HB)trouwens ook niet echt. Je kunt glucose en hb middels vingerprik laten controleren. Mijn suikerspiegel is na het eten altijd 5.7-6 Dus jou suikerspiegel is niks aan de lage kant. Als je je duizelig voelt eet dan een dropje of neem een kopje soep. Dit kan geen kwaad. Duizeligheid komt meestal door de lage bloed druk.

Voor glucsose zou hij niet laag zijn. Voor ijzer wel aan de lage kant, maar nog niet extreem. De combinatie lage bloeddruk en laag ijzer heb ik ook. Het is niet fijn, vaak moe en duizelig. Maar ach dat gaat na de bevalling wel over.

Je zou wel roosvicee Ferro kunnen nemen voor je ijzer, spinazie en appelstroop bevatten ook veel ijzer. Dus een beetje zoeken wat het allemaal wat kan verhogen en als het niet omhoog gaat even voor ijzertabletten naar de ha of vk. Hij kan wel vrij snel zakken.

Alle groene groenten bevatten veel ijzer. Spinazie en appelstroop zijn een fabeltje wat ontstaan is uit vroeger tijden toen dit nog in ijzeren pannen werd gekookt. Dit is al jaren niet meer het geval. Probeer je groene groenten ook eens rauw.

Hier ook lage ijzerwaardes en bij mij werkte elke dag ontbijten met een boterham met appelstroop en een glas met sinaasappelsap met daarin roosvicee ferro heel erg goed. Ook ´s avonds een extra portie groenten gegeten, vooral veel bonen. Bij mijn tweede zwangerschap was ik mega moe en voelde ik me continu slap, ik dacht dat het de hormonen was (rond 12 wk zwanger), maar toen bleek mijn ijzerwaardes dus echt aan de lage kant te zijn, maar nog net hoog genoeg om geen ijzertabletten aan te slepen. Bij de tweede keer bloed prikken, rond 30 weken, waren mijn ijzerwaardes ineens hoog voor een zwangere vrouw. :) Volgens vk zag ze dat niet vaak dat ijzerwaardes omhoog waren gegaan tijdens de zw, maar ik eet en drink bij voorkeur ook veel zuivel en dat schijnt slecht te zijn voor je ijzeropname. Ik moet wel toegeven dat mijn mannetje me behoorlijk achterna zat met de stroop en het ferro spul, want ik vond het zo verschrikkelijk vies. Maar het hielp bij mij dus wel heel goed en ik voelde me toen ook een stuk fitter en energieker.

In cornflakes zit ook ijzer toch? Bij mij was het ook best hoog ijzergehalte. Misschien omdat ik steeds een bakje cornflakes eet als tussendoortje.. Stilt de lekkere trek en ik heb ook meteen wat calcium binnen.

Terug
Bovenaan