advies van de dokter????

Hoi meiden,

Was even benieuwd of jullie dat ook wisten.
Yordi kreeg gisteren opeens koorts. Vannacht was helemaal het hek van de dam en had hij 40 graden koorts en vanmorgen ook nog. Huilt veel en heeft ook echt pijn. Zetpil werkt maar amper. Wil alleen maar op schoot zitten of op de arm of slapen.
Nu zijn we naar de huisartsenpost geweest en had daar een dokter die zei dat het een combinatie was van tandjes en oorontsteking. We moesten gewoon neusspray gebruiken en oordruppels. We hebben dus geen antibiotica gekregen. We werden zo weer naar huis gestuurd. Ik hoor in mijn omgeving niks anders dat als de kids oorontsteking hebben dat ze een antibiotica kuur krijgen.
Vond dit zooo vreemd dat wij dit niet kregen en het hier mee moesten doen.
Nog meer moeders ervaring met oorontsteking???
Vind dit zoooo sneu, hij heeft zo'n pijn!!!!
De koorts wil ook niet echt zakken.

Liefs marielle

Hoi,

Ik hoor het wel vaker hoor dat een kindje of volwassene geen antibiotica krijg voor oorontsteking.
Toch moet je hier wel mee uitkijken en als je het niet vertrouwd ga dan in godsnaam terug. Desnoods naar een huisartsenpost een paar km verderop.
Mijn schoonmoeder ging ooit met mijn vriend toen hij klein was ook met oorontsteking naar een weekenddokter. Die erkende het niet, want hij gaf niet aan dat het zeer deed (mijn vriend heeft een hele hoge pijngrens) en nu is hij dus doof aan een kant.
Ik wil je niet bang maken, vertrouw je gevoel!!

Heel veel sterkte

Liefs Reneke

Hoi,
Het is wel zo dat een oorontsteking vaak na 3 dagen gaat verbeteren, ook zonder antibiotica... Antibiotica is natuurlijk ook niet echt goed voor de darmflora e.d., maar het is inderdaad ook erg vervelend als je kindje zoveel pijn heeft.
Als je het gevoel hebt dat het alleen maar verergerd, zou ik zeker nog eens terugbellen.
Succes!
Groetjes, Noor mv skip en bo

Ja, hier ook met oudste dochter. Ook in het weekend, koorts, huilen en naar de huisartsenpost. En ook oorontsteking. Geen antibiotica gekregen en hetzelfde advies. Ik dacht toen ook, dat het niet zou helpen. Maar idd. 6 tot 7 keer per dag neusspray gebruikt en na het weekend was het over.
Sindsdien altijd bij verkoudheid neusspray gebruikt. Het is nooit meer voorgekomen.
Mijn advies zou zijn, morgen nog veel sprayen en als het maandag niet over is naar je eigen huisarts.

hoi lees al vanaf vorig jaar met jullie mee heb me nu eindelijk aangemeld. mijn zoontje van een jaar heeft al drie keer oorontsteking gehad. dit moet zo ontzettend pijnlijk zijn hij heeft dus wel drie keer een kuur gehad nu ook alweer dus mijn advies is trek weer aan de bel succes groetjes alice

Hoi Marielle,

Wat vervelend dat de koorts niet zakt ondanks de prcm.
Bij een oorontsteking is het vaak een virus, dit gaat niet weg met een antibioticakuur, vandaar dat je (in de meeste gevallen) geen antibioticakuur krijgt maar met neusspray aan de gang zult moeten.
Er zijn ook artsen die makkelijker omspringen met antibiotica, gelukkig heb jij er 1 getroffen die niet zo "makkelijk" is.
Ik heb 8 jaar als doktersassistente gewerkt en wij gaven altijd eerst het advies om neusspray te gebruiken. Als je een zoutoplossing gebruikt kun je dit voor elke voeding en elk slaapje sprayen.

Wanneer je aan de bel moet trekken is:
* wanneer de koorts langer dan 3 dagen duurt
* als Yordi suf wordt
* als Yordi minder dan de helft drinkt, niet meer plast en hij zonder tranen huilt.
* en last but zeker not least: wanneer je zelf het idee hebt: dit is niet meer mijn kind: ook altijd de huisartsenpost bellen! en als je "afgewimpeld" wordt: gewoon erop staan dat er naar Yordi gekeken wordt!

Succes en ik hoop dat jullie een rustige nacht tegemoet gaan en dat Yordi snel weer zichzelf is.

Liefs Monica

hoi marielle,ook nicky heeft in december middenoorontsteking gehad.we hebben via de huisartsenost antibiotica voor 5 dagen gehad,plus het advies paracetamol te gebruiken.Het is zo zielig als die kleintjes daar last van hebben .sterkte..groetjes,karin

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik lees dus dat er best nog wel verschil tussen de dokters zit.
Vannacht weer een drama nacht gehad,maar we hebben nu wel iets meer geslapen dan de nacht daarvoor. Ook heeft yordi nu een iets zwaardere zetpil gehad. Ik had zetpil in huis van 3 maand tot 1 jaar en dat was 120mg. Nu was me man naar de apotheek geweest en heeft daar zetpillen mee gekregen van 1 tot 6 jaar van 240 mg. Nou ik moet zeggen die hebben vannacht wel z'n werking gedaan. Vannacht had yordi nog hoge koorts 39.8 graden en vanmorgen was zijn temp gezakt naar 38.8. Dus al 1 hele graad gezakt. ben erg blij dat de zetpil nu wel wat helpt, want ook kijkt yordi weer wat heldere uit de ogen en is vanmorgen zelfs al weer een beetje aan het spelen geweest. We hebben de hele tijd neusspray gebruikt( nou ja zo vaak als dat mag en dan gewoon een zoutoplossing) en de oordrupples mochten om de 4 uur, en dan helpt ( denk ik) ook wel.
Ik verwacht dat de temp nog wel weer wat omhoog zal gaan en blijf dat en hem ook gewoon in de gaten houden. Is er maandag nog geen verbetering dan ga ik zeker even naar m'n eigen arts.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan