advies van de dokter????

Hallo,

Hier nog iemand die afgelopen week drie nachten heeft opgezeten door een ooronsteking bij onze kleine meid.
Ze was al een paar dagen aan haar oor aan het friemelen en steeds huilen als ze op haar rug moest liggen. Luier verschonen was dan ook een drama. Dus de vorige week vrijdagnacht begon het. Maar goed ze had geen koorts, wel goed verkouden dus wij dachten dat het daaraan lag. Maandag de dokter gebeld en ja hoor mevrouw had oorontsteking. Omdat ze er toch al een aantal dagen last van bleek te hebben kreeg ik gelukkig wel een kuurtje.
Hij verteld toen ook dat er een aantal regels waren waar ze zich aan moesten houden bij oorontsteking. Kinderen die onder het half jaar waren kregen een kuurtje. En kinderen die al een aantal dagen hoge koorts hadden. Ik zag op dat moment de bui al hangen, want voor haar was niks van toepassing. Maar omdat ik aangaf dat ze toch al langer aan haar oren friemelde, meende hij dat ze er ook al langer last van had. Dus kreeg ik toch iets.
Ga morgen naar je eigen arts en eis desnoods iets. Je kindje heeft gewoon pijn en is doodmoe van al dat huilen. En mama en papa zijn ook kapot van al die gebroken nachten.

Succes ermee
Groetjes anne

Hoi meiden,

Nou het is nog steeds dikke prut met yordi.
Vanaf vanmorgen schommelt het de hele dag al weer tussen de 39 en 40,5 graden.
Vind het zooooo sneu voor me mannetje. Ach het breekt gewoon me hart.
Ik wou zooo graag dat ik iets voor me mannetje kon doen.
Nou ik ga dus zeker weten morgen naar m'n eigen dokter toe, want dit is nu al de 3e dag dat hij koorts heeft, waarvan al 2 dagen met 40 graden.
Hopelijk kan me eigen dokter iets betekenen, want dat arme kind heeft zo'n pijn!!! En niks lijkt te werken of verlihting te bieden.

Liefs marielle een bezorgde mama

Hoi Marielle,

Een paar weken geleden zat ik precies in dezelfde situatie. Dochterlief had ook oorontsteking (dubbel), maar ik kreeg ook geen antibiotica mee. Maar eerst ook neusdruppels. Nou, die hielpen voor geen meter en ze had ook dagenlang hoge koorts. Ik weet dus precies hoe naar Yordi zich moet voelen. De zetpillen waren hier ook niet aan te slepen (ook die zwaardere) maar helpen deed het nauwelijks. Wat had ik een medelijden met mijn ukkie. "Laat mij maar ziek zijn en haar beter", dacht ik vaak. Maar ja, zo werkt het niet, helaas...
Ze had trouwens inderdaad ook steeds neusdruppels van zoutoplossing. Die mocht ik ook onbeperkt geven. Om de buis van Eustachias (schrijf je dat zo...) open te houden. Dat hielp wel iets, maar ook niet veel.
Mijn advies is: ga morgen inderdaad naar je huisarts en laat je niet wegsturen zonder dat Yordi goed is nagekeken. Hoewel ik zelf niet zo voor antibiotica ben, want als je het teveel krijgt is dat natuurlijk niet goed, hielp het bij mijn dochter uiteindelijk wel redelijk. Dus in sommige gevallen ontkom je er gewoon niet aan.
En zoals al veel andere mama's zeiden: als jij vindt dat het niet klopt, luister dan naar je gevoel. Niemand kent Yordi zoals jij hem kent!
Ik hoop echt dat Yordi snel opknapt! En jij heeeeeel veel sterkte!
Groetjes,
Dory

Hey,

Goed dat je weer naar de huisarts gaat. Blijkbaar helpen de neusspray en zetpillen niet genoeg.
Beterschap voor je mannetje en sterke voor jullie de komende nacht, hoop dat je wat kan slapen!
Liefs

Hoi Marielle,
Toevallig, wij  zijn dit hele weekend al bezig, dag en nacht, met Lenthe (bijna 1).Heeft overduidelijk een oorontsteking.Had ze met de feestdagen ook al...Heeft koorts, loopoogjes, voortdurend verkouden en slaat haar zelf op haar oortjes.Zo zielig gezicht.Ik ga morgen naar de huisarts, morgen pas omdat ik inderdaad ook 2 verschillende verhalen hoor over het niet en wel krijgen van antibiotica voor die kleintjes.Heb zelf zetpillen gegeven, maar vind het nu te lang duren, dus naar huisarts morgen.
Ik ga niet naar huis zonder medicatie, heb ik mezelf voorgenomen...
Groetjes Roos.

Hai,

Evi heeft het een tijdje terug ook gehad, en die kreeg antibiotica in de vorm van druppels. Die kon ik gewoon met een pipetje in haar mond spuiten en binnen een dag had ze al veel minder last.
Zou gewoon nog een keer naar je huisarts gaan, dit slaat natuurlijk nergens op. Zeker niet als de koorts niet zakt..

Succes!

Hoi meiden,

Vanmorgen meteen de dokter gebeld en ik kon mooi al om 9 uur terecht.
De koorts was vanmorgen weer gezakt, maar ben toch geweest.
De dokter heeft hem nagekeken en yordi had indd een oorsteking. ( de vorige dokter DACHT dat hij een oorontsteking had) Dokter vroeg of we al oordruppels gebruikten. Toen zei ik dat we dat al deden, maar dat er geen verbetering was en ook niet met de koorts. Dat de koorst nu wat was afgezakt, maar ook zo weer omhoog vloog. Nou er werd dus toch een antibiotica kuur uitgeschreven. En ik had dus nog niet eens wat gevraagd of gezegd. Nu moet yordi dus 3x daags de kuur. Onze dokter vond de ontsteking dus toch te erg om het alleen met neusspray en oordruppels te doen.
De neusspray moeten we wel blijven gebruiken en de oordruppels hoeven niet meer. En ook mag hij gewoon nog een zetpil hebben.
Nou hopen dat de kuur aanslaat en dat me mannetje snel weer beter wordt.

En miss mama( geloof ik?????) hoe was het vanmorgen met jullie bij de dokter??

Liefs marielle

Hoi Marielle,

snap heel goed dat je je zorgen maakt om je zoontje als hij zulke hoge koorts heeft.

Op zich is koorts goed voor het lichaam, de koorts is bezig om iets wat niet goed is uit het lichaam te werken..

Kinderen mogen zeker 3 dagen hoge koorts hebben, en ik weet dat bij oorontsteking, ze in eerste instantie niets geven. Neusspray, pijnstilling enz. is in vele gevallen al voldoende.

Mocht een kind na 3 dagen nog steeds koorts hebben, dan kun je zeker naar de huisarts gaan en zullen ze vaak niet zo moeilijk doen over een antibiotica.

Onze dochter had vrijdag voor de 4e dag 40 graden koorts. Ook bij de huisarts geweest en bij haar was alles goed, oren, longen, hart   enz.. vreemd natuurlijk want waar komt de koorts vandaan vroegen wij ons af. toen nog urine onderzoek gedaan (controle op blaasontsteking), ook dit was het niet.
Zaterdag nam de koorts s'avonds af en kreeg ze vlekjes op haar romp/gezicht.

Bij haar blijkt het dus de 6e ziekte te zijn.. maar tuurlijk maak je je druk om hoge koorts. Zolang ze maar blijven drinken, alert reageren, plasluiers hebben!!

Sterkte meid.

Groetjes,

Suus mama van Feline

Terug
Bovenaan