[quote quote=10552495]Als je lijkt naar de voedingsrichtlijn die je gewoon op internet kan vinden over drinken kan je gewoon zien hoeveel suiker er in drinken zit. En bij ons op het consultatiebureau geven ze goed advies met betrekking tot gezonde voeding Het ‘gezonde’ drinken wat de meeste ouders dan denken zoals taksi en appelsap en diksap zit onwijs veel suiker in. Vindt idd ook wel dat er beter gelet moet worden op de gezondheid van de kindjes. Maar over het algemeen dan al.[/quote]
precies! helemaal mee eens! Maar wat voor ons zo duidelijk is.. blijkt toch voor heel veel ouders heel lastig! Of is het gewoon niet bij iedereen duidelijk hoe slecht (en gevaarlijk) al die suikers zijn?..
Ik ging gisteren met mijn dreumes van 1,5 jaar naar het zwembad. Ik neem dan een rietjesbeker met water mee en een boterham voor na het zwemmen die ze kan opeten als ik mezelf afdroog en aankleed, want zwemmen maakt hongerig!
Maar als je dan ziet wat een ellende sommige ouders bij zich hebben voor hun kinderen: van zakjes snoep, chips, eierkoeken, tot pakjes yoghi-drink, taxi, appelsap, wiki.. noem maar op! Oh ja, en om 11 uur gaat daar het frituur aan en stond er serieus een rij!
sorry, is een beetje off topic.. maar ik verbaas me hier bijna dagelijks over!