advies

heej meiden, even een vraagje mbt voeding.
sophie krijgt nu sinds 1 week om 10 uur fruit ipv fles. fles wil ze niet meer. 4 dagen geleden weigerde ze inneens de fles van 18 uur. potje bloemkool gegeven. at ze voor de helft op, ben toen gestopt ivm evt krampjes anders had ze hem beslist opgegeten. nu krijgt ze al 4 avonden bloemkool wat haar erg bevalt. we proberen altijd wel een fles na en 2x heeft vze 80 ml gedronken. haar schema is nu;
6uur papfles 180 6 omneo en 2 nutrix
10 uur fruit, 1 potje
14 uur fles, 200 in totaal
18 uur groente heel potje en soms nog 80 fles
22 uur fles.
dus ip 3 volle flessen en een beetje. ze plast prima, poept goed is erg vrolijk en alert. soms krijgt ze war water tussendoor.
krijgt ze nu wel voldoende binnen.

sophie zit nu op schoot, vandaar geen vraagtekens en hoofdletters.

ik hoor graag jullie ervaring.
groetjes, anne
oja, sophie is 5 maanden, van 25 feb

he meid..

5mnd? dat kan ook een sprongetje zijn geloof ik?? weet niet zeker hoor.. dan weigeren ze soms ook flessen/eten!

volgens mij krijgt die van jou genoeg binnen.. ma ja dat ben ik!
je kunt je schema ook ff aan cb voorleggen... vraag of het redelijk is wat je geeft..

ma zolang je kindje tevreden is en goed poept en plast en goed groeit is der niks aan de hand.. denk ik!

ga zo door denk ik!

succes

hoi

jens is bijna 6 maanden, en ik zat ook een beetje van wat moet ik
dus dinsdag ff cb gebeld en die vertelde me dat een kindje van 6 mnd nog 800 cc melk moet hebben, 3.5 fles per dag.
als jou kindje het er goed op doet, zal ik het gewoon zo houden hoor
ik heb vandaag jens zn gang een laten gaan, maar hij geeft het prima zelf aan wat hij wil,
dus eigenlijk voed ik op verzoek, en kom dat automatisch uit op 3.5 fles en groente en fruit, hij krijgt een potje van 4 mnd helemaal!

jens heeft nu sinds vandaag dit :

7.00/7.30 fles
rond 9,30-10.00 fruit
11.30/12.00 fles
15.00 /15.30 fles
18.00 groente met als toetje 90 cc
dan 18.30 slapen
en vanaaf ergens nog een fles met pap

groetjes riana

Laura is wel een maandje ouder (13-01-2007), maar die krijgt:

8.00 uur fles 180 cc + 6 scheppen Omneo
10.00 uur fruithap half-heel potje
12.00 uur fles 180 cc + 6 scheppen Omneo
14.00 uur limonade + koekje/rijstewafel/restje fruit van die ochtend
17.00 uur half potje warme hap (meer wil ze niet) + Danoontje start
23.00 uur fles 180 cc + 6 scheppen Omneo + 4 scheppen Nutrix

Dus ook maar drie flessen en mijn cb vond dit prima. Ik zou ook niet weten hoe ik er meer fv in moet krijgen (behalve met een houdgreep en een trechter, lijkt me ook niet de juiste methode). Drie flessen was wel het minimum zei mijn cb en ze moet eigenlijk meer groente en fruit eten, maar je kan een kind toch moeilijk dwingen meer te eten, ik zou in ieder geval niet weten hoe en vaker aanbieden heeft hier ook geen zin. Als ze het goed doet op wat je nu geeft en ze geeft niet aan meer te willen, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Groetjes Ilona

ik heb een echt melk kind hahah
jens heeft tot 17 weken niet willen drinken, had een rot start, en was "nog niet af"bij geboorte, 3 weken te vroeg, denk dat hij best wat later is met dingen
heeft graag zn melk nu, dus ik heb zoiets van toe maar,

Tja, als je het er niet in hoeft te gieten, is een flesje meer niet slecht, maar ik begreep uit bovenstaand verhaal dat ze niet meer wíl drinken. Ach, ik geef ook alleen maar door wat mijn cb zei.

Groetjes Ilona

Bedankt voor jullie reacties. Ilona, het is inderdaad zo dat ik de fles van 18 uur er niet meer in kreeg. Vandaar dat we zijn begonnen met groente, ze moet toch iets eten.
Het leek wel of ze genoeg had van de fles en omdat fruit zo goed ging dachten we, laten we groente eens proberen. Geef wel de fles na. Nu heeft ze daar al 2 dagen 80ml van op. Ik denk dat ze nog wel meer fles had gelust maar dan lijkt me dat weer zoveel in combinatie met dat hele potje wat ze opheeft..... Het blijft een gepuzzel, haha. Misschien morgen een half potje en hele fles, nouja ik zie wel. In ieder geval fijn om te lezen dat 3,5 fles voldoende is.

Groetjes, Anne
Oja, met het fruithapje krijgt ze ook een halve liga..

tja als ze niet wil, je kan moeilijk dwingen hoor!
mijn ervaring is dat je kindje het zelf wel aangeeft
doen wat jij denkt wat goed is, en cb .....ja soms wel handig

en wat de voeding betreft, mischien ff doorzetten, ze moeten best lang wennen, of gewoon blijven doorgaan met wat je deed

Terug
Bovenaan