advies

Hoi Anne,

persoonlijk zou ik gewoon dat hele potje geven en daarna een hele fles aanbieden en kijken hoe veel ze ervan hebben wil. Straks "moet" ze toch een heel potje gaan eten. Het is ook afhankelijk wat voor potje je geeft. Hier ging het eigenlijk heel mal. Ik vocht echt om er een half potje voor 4 maanden in te krijgen, maar moest van het cb een heel potje voor 6 maanden geven met deze hoeveelheid flesvoeding. Dat zag ik dus niet zitten, maar Laura eet nu wel een half potje voor 6 maanden op, terwijl ze die voor 4 maanden gewoon niet hebben wil (moet ze toch opmaken).

Groetjes Ilona

Hoi Ilona, ze krijgt potjes voor 4 maanden en vindt ze heerlijk. De eerste paar dagen alleen peer gegeven. Toen peer met banaan gemengd en toen banaan.  Hierna peer met sinaasappel appel en banaan gemengd en vandaag kreeg ze een potje sinaasappel, appel en banaan. Ik maak dit klaar met een halve liga. S'avonds krijgt ze tot nu toe alleen bloemkool, wat er binnen 5 minuten in gaat. Ze doet er bewust haar mond wijd voor open, prachtig gezicht! Zou jij dan ook nog een hele fles van 200 ml geven? is dat dan niet teveel achter elkaar???

Laura geeft perfect aan wanneer ze genoeg heeft, dus in mijn situatie: Ja! Maar Laura is nooit erg gek op eten geweest en heeft al van het begin af aan ongeveer de helft tot driekwart van de aanbevolen hoeveelheid op een dag gegeten. Ik kijk dus iedere dag gewoon wat ik erin krijg en soms is er wel eens een dag dat ze wel een vierde fles wil bovenop wat ik haar normaal geef en zaterdag wilde ze zelfs vijf flessen, maar ze stopte wel toen ze ongeveer 100 cc op had, gewoon omdat ze vol zat! Ik bied haar dus altijd 200 cc aan en ik zie wel wat ze drinkt. Het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen, maar je weet zelf het beste wanneer ze genoeg heeft.

Groetjes Ilona

Dank je voor je reactie, blijf idd wel gewoon aanbieden wat ik nu doe. Zoals ik in het begin al schreef is ze  vrolijk en alert, poept en plast prima. In ieder geval weet ik nu zeker dat ik haar niks tekort doe.

Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan