advies?

A

Anoniem

Guest
hoi,vanmorgen zijn we naar t buro geweest voor voorlopig de laatste prikjes.
het was allemaal goed en ze was iets meer dan een kilo aangekomen en bijna 2 1/2cm gegroeid.
nou moet ik van 5 flessen naar 4 en mocht eerdaags met een fruithapje beginnen.
nu is mijn schema als volgt;
-6;30;200cc
-10.30;200cc
-14.30;200cc
-18.30;200cc
10.30;200cc
nu is mijn vraag;hoe kan ik dit het beste inpassen?t buro zei gewoon die v half 7 savonds na half8/8uur doen? en hoe doen jullie het met het fruithapje?
ben benieuwd hoe jullie dat doen,is allemaal weer even nieuw.nou groetjes

Hoi hoi,

Ik weet neit hoe oud je kleintje is. maar ik zit mer Rik (19 weken) nu nog steeds op 5 flessen van 200 cc waarvan de laatste fles die van 23.00 uur een papfles is. Ik geef nog geen fruithap. Maar het is toch geen kwestie van MOETEN???

Ik bedoel al MOET ik het, dan kan het gewoon niet, dan heb ik een gillend kind midden in de nacht. Maar goed ik zou idd de tijd tusse je flessen gaan verlengen, zodat je laatste fles later is en dan kijken of hij/zij (weet het even neit meer hihi) dooslaapt!

Nou succes!

X Saskia
mv RIk 19 wk

he saskia ze is nu 4mnd en ze hebben bij het buro idd gezegt dat ik moest zorgen dat de 5e fles eraf gaat dus..toch wel enig moeten. nou weet ik zelf heus wel dat als de kleine meid er niet mee eens is met 4 dat ik gewoon op 5 terug ga kijk ga nheus nie kost wat kost.
doeiiiii

Nou ik zou het gewoon proberen meid! Scheelt weer een flesje als het lukt!!

P.s. ik geef nog geen fruit wegens allergieen, vandaar dat ik die 5e fles eraan laat!

Succes

X Saskia

hoi,

bij mijn laatste bezoek aan het cb, adviseerde ze mij ook om van 5 naar 4 flessen te gaan.
sem was toen 4 maanden oud.
wij hebben toen overdag geschoven met de voedingen, en de laatste voeding van 23.00 uur laten vervallen.
we hebben dit 4 nachten geprobeerd, maar hij kon nog niet zonder zijn  laatste voeding en werd alle nachten om 4 uur wakker en werd pas weer stil als hij zijn flesje kreeg.
ben toen naar het inloopspreekuur van het cb gegaan, verhaal uitgelegd.
toen kreeg ik te horen dat je kindje zelf wel aangeeft wanneer hij/zij hier aan toe is.
-je krijgt ze dan nauwelijks wakker
-vallen tijdens het drinken continu in slaap
-drinken nauwelijk wat.

sem is inmiddels 5,5 maand en zit nog steeds op 5 voedingen, en kan nog niet zonder.

groetjes ilonka

Het cb kan nog zoveel zeggen als jij je er niet prettigbij voelt moet je het niet doen!

Mij hebben ze ook dingen geadviseerd waar ik het niet mee eens ben.
Ik ga alleen nog voor de prikken en dat gaat prima.

Je moet natuurlijk niets maar ik kreeg ook het advies de laatste keer om naar 4 voedingen en fruithap te gaan, onze wijkverpleegkundige raadde me aan om de voedingen dan om de 5 uur te geven en dat bevalt prima, zo is het fruithapje er ook makkelijk tussendoor te geven en je hebt lekker meer tijd tussendoor.

Mijn schema is als volgt:
  7.00  uur 200 cc
12.00 uur 200 cc
14.30 uur fruithapje (kan je natuurlijk ook 's ochtends doen, net wat je fijn vind)
17.00 uur 200cc
22.00 uur 240cc + 3 scheppen nutrix

Mijn dochter doet het er prima op en is erg tevreden, je kan het proberen en als het niet bevalt zou ik nog lekker 5 flessen geven tot ze zelf aangeeft dat ze het zat is.

Succes!
Groetjes Carin.

Hoi,

Wij zijn overgegaan op 4 flessen omdat we ons zoontje Daan altijd wakker moesten maken voor de laaste fles en deze er steeds moeilijker inkregen.
We hebben toen eerst de inhoud van de fles verhoogd zodat hij toch de hoeveelheid binnen kreeg maar dan verdeeld   over 4 flessen, dus 4x 210 met 7 scheppen.
De voedingstijden:
7.30 uur
12 uur
16 uur
19.30 uur

Deze flessen gingen steeds   minder goed leeg en toen zijn we af gaan bouwen naar 4x 180/6.
Dit gaat nu prima en nu krijgt hij 's morgen rond 10.30 uur nog een fruithapje erbij en als hij zin heeft rond 16.30 uur nog een beetje groente.

Hopenlijk heb je iets aan dit verhaal.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan