Aerosleep hoeslaken

Hoi Dames,

Tot hoeveel maanden heb je een aerosleep hoeslaken nodig? Mijn baby is nu 9 maanden oud en slaapt op zijn buik.

Helemaal nooit. Grote geldklopperij die aerosleep. Lekker op een normaal hoeslakentje laten slapen als je niet zoveel geld kwijt wil zijn

Heb deze ook nooit gekocht. Dochter slaapt al vanaf dat ze 6 weken oud is op haar buik en op een gewone hoeslaken.

Met 9 maanden is het zeker niet meer nodig. Dan kunnen ze prima hun hoofd zelf draaien om te blijven ademen. Maar als jij het voor jezelf een prettig idee vind dan kun je hem natuurlijk nog blijven gebruiken.

Hoi,

Ik doe ze niet in de droger, en bij mij blijven ze super mooi. Mijn zoontje is 20 maanden en slaapt er nog steeds op... helemaal prima!

Er is geen onderzoek dat de claims van Aerosleep bewezen heeft. Het is schjnveiligheid en idd geldklopperij. Mensen kopen graag alles waarvan gezegd wordt dat het zo veilig is, daar geven ze graag net een beetje meer geld aan uit. Maar dat is hier dus niet bewezen. sterker nog, in de kraamweek wordt het afgeraden bij kindjes die de kruik echt in bed nodig hebben, omdat als de kruik gaat lekken, de hete vloestof erin/eronder gaat liggen niet weg kan lopen, en dan flinke brandwonden bij je kindje kan veroorzaken. Ook kan je kindje het koud krijgen door de vele ventilatie. 

Wiegendood is een noemer voor kindjes die onverklaarbaar sterven tijdens het slapen. Verstikking door beddengoed is geen wiegendood. Er zijn aanwijzingen dat het buikslapen voor meer wiegendood zorgt, omdat babies op hun buik dieper slapen, en daarmee gaat de ademhaling oppervlakkiger, of stokt zelfs. Dat veroorzaakt zuurstoftekort en hartproblemen. Het is biologisch gezien heel belangrijk dat piepjonge babies niet te diep slapen en vaak wakker worden. Onderzoek daarnaar is nog volop gaande, maar er is geen aerosleep dat daartegen werkt. En na 4 maanden zakt het risico op wiegendood al enorm, omdat deze factoren veranderen. Een kindje van 8/9 maanden kan prima op zijn buik slapen.  

Ik heb me er destijds flink in verdiept omdat mijn dochter een huilbaby was die tenminste iets sliep als je haar op haar buik legde. Ik vond dat heel eng. Maar vanaf 6-8 weken ofzo ben ik dat toch ook in de nacht gaan doen waar ik niet altijd wakker ben om het in de gaten te houden. 

Tegen verstikking met beddengoed is het enkel belangrijk om een stevig matras met strak hoeslaken, en een goed bij de voeten ingestopte deken (of slaapzakje) te gebruiken. Geen knuffels of doekjes bij het hoofdeinde en geen ledikant of wiegbekleding, goed ventilerende zijkanten. 
Daarnaast pas aan buikslapen zonder toezicht beginnen als je kindje het hoofd goed kan draaien. Dat was bij ons rond 6-8 weken. 

Tot ze zelf kunnen draaien geloof ik. Bij mijn nichtje die te vroeg was geboren is het aangeraden door de artsen, ook ivm verborgen reflux. Om die reden zelf ook aangeschaft en ga ze nu ook weer bij de tweede gebruiken.

Terug
Bovenaan