Aerosleep hoeslaken

Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb een paar thuis maar mijn zoon krijgt steeds afdruk op zijn gezicht dat ziet er niet uit. Dan ga ik maar binnenkort normale hoeslakens aanschaffen.

De grootste onzin ooit inderdaad. Ik had ook dure aerosleep spullen aangeschaft (matras en hoeslakens voor wieg en ledikant). Een hele tijd na aanschaf las ik dat dit inderdaad schijnveiligheid is. 
Dus je kan gewoon katoenen hoeslakens gebruiken. En zeker met een baby van 9 maanden ?

Het gebruik van Aerosleep-producten roept duidelijk verschillende meningen op. Het is goed om te weten dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat Aerosleep-producten wiegendood voorkomen. Het belangrijkste blijft een veilige slaapomgeving: een stevig matras, een strak hoeslaken, geen losse dekens of knuffels in het bedje, en een goed ventilerende ruimte. Voor baby's van 9 maanden die zelf kunnen draaien, is het risico op wiegendood al sterk afgenomen, en buikslapen is dan meestal geen probleem.

Als je twijfelt over wat het beste is voor jouw kindje, kun je altijd advies vragen bij je consultatiebureau. Voor meer informatie over veilig slapen kun je ook kijken naar deze artikelen:
Hopelijk helpt dit om een weloverwogen keuze te maken. Zijn er andere ouders die hun ervaringen willen delen? Het is altijd fijn om van elkaar te leren! ❤️

Terug
Bovenaan