Aerosleep matras

Hoi,

Wij hebben bij de 1e ook een aerosleep opleg matrasje gekocht, bevalt erg goed. heb er nog geen moment spijt van gehad. Heb de kleine zelfs al heel snel op de buik laten slapen omdat het z'n last had van buikkrampjes. En het ons een goed gevoel gaf met de ademende aerosleep. Op een matras alleen hadden we dat niet gedaan.
Ook wat anderen zeggen over spugen ben ik het mee eens en als je het wast is het zo droog.

Groetjes Plat

Hier nog een tevreden gebruiker. Als het niet om de veiligheid gaat, dan wel uit hygienisch oogpunt. Mijn dochter zweet ook wel eens en spugen deed ze best veel, dan is het ideaal dat je het matje zo in de was kan gooien.....en het matrasje is nog steeds als nieuw.

Groeten van Gea

Op www.wiegedood.nl kun je alles terugvinden over veilig slapen en daar adviseren ze nog steeds een gewoon bedje, kort opgemaakt zonder toeters en bellen. Ook hebben ze daareen lijst met alles toeters en bellen en de testresultaten, die helaas allemaal onbewezen zijn.

Een ieder die het matrasje wel wil gebruiken en zich daarmee geruster voelt, gewoon doen. Al was het alleen maar voor dit laatste, dan heeft het toch een functie.

Ik heb trouwens wel eerder op het forum gehoord dat sommige kraamverzorgenden geen zorg willen verlenen als dit matrasje op het bed ligt, misschien eerst even informeren bij je kraamzorg!

Groetjes, Marisa

Ook wij hebben een aerosleep opdekmatrasje gekregen.
Ik ben er wel tevreden over. Onze dochter Lilliène spuugde nogal veel in het begin en door de aerosleep blijft het matras mooi en ligt ze altijd in een schoon bedje.
Verder kun je het heet wassen wat ook goed helpt tegen de (eitjes van) huisstofmijt.
Aerosleep claimt overigens niet dat het matras wiegendood tegen gaat.(Dat doen juist de babywinkels onterecht.)
Wel zeggen ze dat je baby kan ademen als het zich op de buik draait. Wanneer een kindje gestikt is doordat het met zijn mondje in het matrasje   terecht is gekomen kun je niet spreken van wiegendood. Dan is je kindje gestikt. Bij wiegendood is er juist helemaal geen aanwijsbare reden, volgens mij.
Dus uit hygienisch oogpunt zou ik het aanraden, maar niet om wiegendood te voorkomen.

Groetjes Kim

Wij hadden een aerosleep gekregen, maar het eerste wat de kraamverzorgster deed was dat ding van het matras halen en netjes opgevouwd in de kast leggen. Gevaarlijk, zei ze! Als de kruik gaat lekken kan het hete water nergens heen, en kan je kindje ernstige brandwonden oplopen. Nooit meer gebruikt sindsdien.

Terug
Bovenaan