af gekookt water

hoi ik heb een vraagje hoe lang moet je afgekookt water blijven geven is dat het eerste jaar of nog langer . moet voorlopig nog niet naar  het cb maar meschien heeft een van jullie het al wel   gevraagd bij het cb.

groetjes jessica

Hoi,

Lotte is nu 24 weken en ik gebruikt nog steeds gekookt water. Ik heb geen idee hoelang je dat moet blijven gebruiken. Wij deden het in het begin niet, en toen spuugde ze heel veel. Toen zijn wij weer gekookt water gaan gebruiken en sindsdien heel af en toe een mondje maar meer ook niet.
Ik heb geen idee hoelang je dat moet blijven doen, maar ik vind het geen extra moeite en zolang het voor haar het beste is helemaal geen probleem.

Lilian mv Lotte 24 weken

Hoi,

Volgens mij mag het vanaf 3 maanden met kraan water, je moet alleen wel de kraan even goed door laten lopen. Ik doe het ongeveer vanaf 3.5 maand en ze heeft er helemaal geen last van.

Groetjes Elise

Hoi...

Ik heb ook wel eens gehoort dat je na zoveel maanden kraanwater mag gebruiken, maar eerlijk gezegt geloof ik er niks van dat dat echt al goed voor je kindje is.
Dawin is nu bijna 6 maanden maar ik gebruik nog steeds gekookt water, je weet nooit wat ze als ze nog zo klein zijn er van kunnen krijgen.
En het is maar een kleine moeite om het water te koken en in bijv een cola fles te doen voor de hele dag!
Zal het ook eens na gaan vragen bij het cb hoe dat zit, want ik heb er voor de rest geen flauw idee van.
Maar voor mezelf voel ik me prettiger bij gekookt water!

Liefs bianca

Wij gebruiken al vanaf het begin kraanwater! De kraamvrzorgster vertelde ons dat ze dit tegenwoordig doen, omdat gekookt water als het afkoelt veel meer bacteriën gaat bevatten.

Vreemd hoor, dat ze dit niet in het hele land hetzelfde doen!

idd wij mogen ook gewoon kraanwater gebruiken en marek is 4 3/4 mnd ik doe dit niet want hij krijgt ook nog bv en als ik dan een fv geef kook ik het af.Maar het mag wel hier van het cb

Hallo,

Wij moesten barleduc water gebruiken in die pakken.....Yoëll is nu bijna 6 maand en we gebruiken het nog steeds....Ik heb ook geen idee tot hoe lang je zoiets moet doorgebruiken

Gr. Sunyra

Wij gebruiken nog afgekookt water maar ik weet ook niet tot hoelang dit moet. Ik weet wel dat het kraanwater niet overal in nederland hetzelfde is. In limburg zit namelijk heel veel kalk tegenover bijv.... brabant ofzo dus daarom denk ik dat er wat verschillende adviezen worden gegeven.
Ik zet trouwens het gekookte water wel in de koelkast.

Terug
Bovenaan