af gekookt water

Merel is nu ruim 5 maanden en wij gebruiken ook nogsteeds gekookt water!
Gaat eigenlijk vanzelf. We maken sávonds 5 flessen klaar voor de volgende dag, die bewaren we dan in de koelkast.
Kan geen kwaad neem ik aan.

Hallo, heb hier eigenlijk nooit over na gedacht.
De voeding van Linde maken we met een deel kokend water klaar maar het andere deel is gewoon kraanwater.Als ze standaard voeding zou krijgen zou ik dit ook met kraanwater doen.Misschien wel een idee om de opvolgmelk,  wil ik met standaard opvolgmelk  proberen, met afgekoeld gekookt water te doen ivm spugen.
groetjes Danielle.

Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met gewoon koud water uit de kraan toen Isa bijna 6 maanden was. De eerste 6 maanden heb ik ook afgekoeld gekookt water gebruikt (in de Friso Comfort snelle bereiding), maar ja, ze moeten toch een keertje aan kraanwater wennen hè!
Volgens mij wordt er vaak geadviseerd om het het eerste half jaar af te koken en daarna water uit de kraan te gebruiken.
Hier gaat het prima met het kraanwater. Isa geeft, ondanks de friso comfort (inmiddels nr 2) af en toe een mondje terug maar dat komt volgens mij omdat ze zo druk doet of doordat haar darmpjes ook aan vast voedsel aan het wennen zijn.

Grtz. Poppetje71

Hoi Sunyra,

Barleduc schijnt gewoon leidingwater uit Rotterdam in pak te zijn. Ik heb het van verschillende kanten gehoord....
Kijk maar wat je met deze info doet.
groet, da77

Ik gebruik al heel lang water uit de kraan, alleen als ik het mee moet nemen dan gebruik ik gekookt water.
Dat raad iedereen ook aan.
Alleen als je huis loden leidingen heeft, dat is alleen in oude huizen.
Dan mag je het niet gebruiken.

Dat het leidingwater hetzelfde is als bron water klopt wel een beetje.
Op keuringsdienst van waarde kwam dat een keer en lieten ze ook zien dat het bronwater en leidingwater 2 meter van elkaar werden gehaald.

Groetjes Ilse

Quote:

Wij moesten barleduc water gebruiken in die pakken.....Yoëll is nu bijna 6 maand en we gebruiken het nog steeds....Ik heb ook geen idee tot hoe lang je zoiets moet doorgebruiken

Dit mag je alleen de eerste 24 uur dat het pak open is gebruiken. Daarna moet je het gewoon koken omdat het dan ook bacterien bevat.

Als je stroment leiding water hebt, dan mag je vanaf de geboorte de flesjes met kraanwater aanmaken. Wat je overhebt niet bewaren, maar weggooien.

groetjes,

Terug
Bovenaan