afbouwen borstvoeding

Hoi hoi,
Ik geef nog steeds volledig borstvoeding met sinds een week of 3 elke ochtend een fruithapje.
Ik had voor mezelf gezegd dat ik in ieder geval 6 maanden BV wilde geven vandaag is onze lieve meid precies 5 maanden, dus zit ik nu te piekeren over hoe ik het wil gaan afbouwen. Maar tot nu toe kom ik er nog niet echt uit, welke voeding als eerste eraf moet halen ik heb gelezeln 1 voeding per week afbouwen en welke opvolg melk ik moet gaan nemen...
Heeft iemand hier ervaring mee? Dus tips voor mij?
liefs Fiona
 
Ik deed eerst de tweede voeding eraf, daarna de vierde (bij 5 voedingen), daarna de derde, daarna de laatste en tot slot de eerste voeding. De eerste voeding is het meest voedzaam, dus die zal ik er het laatst afhalen. Idd een voeding per week, het kan ook sneller gaan, maar dat zul je vanzelf merken. Succes ermee!
Liefs Wendy
 
Bedankt Wendy! Ik geef nog volledige bv, maar ga bij een half jaar afbouwen, dus dat is ook al over een maand. Iets minder zelfs! Ik vind het voeden erg fijn, handig, gezellig, etc.. Dus aan de ene kant ook wel moeilijk om te stoppen (vandaar dat ik n termijn van n half jaar met mezelf heb afgesproken). Aan de andere kant hoop ik dan ook dat mn t-shirtjes weer wat mooier zitten! Die zijn nu aan de korte kant, haha. Fijn weekend!!!
 
Ps, merken jullie dan ook dat de kleine last heeft van de kunstvoeding? Of wennen ze daar vrij snel aan? En wat geven jullie aan bijvoeding? Wij geven pas sinds 2 weken een paar hapjes fruit per dag! Puur om aan de lepel en de smaak te wennen. Dat is t... Ben wel benieuwd naar andere verhalen.
 
Luuk reageerde helemaal niet vreemd op de kv. Ik gaf wel hypo-allergene voeding wegens verhoogde kans op allergieën. Ik heb nu 3 maanden fulltime gekolfd, bij Thijs had ik 4 maanden fulltime gekolfd, omdat ze allebei de borst niet goed pakten. Ik had er dus iets minder moeite mee om te stoppen, omdat ik het intieme al miste. Maar ik vond het wel erg dat ik nu niet meer het allerbeste geef. Maar het ging gewoon niet meer voor mij. Het gaf echt teveel stress. Nu ben ik hem langzaam aan het laten wennen aan normale voeding ipv hypoallergeen. Ook dit gaat goed. Sinds vorige week krijgt hij wat fruit. Niet veel, ook om gewoon te leren wennen.
Fijn weekend
Groetjes Wendy
 
Dank je wel!
Ik vind het ook wel heel lastig ook vanwege het intieme, en gezellige en makkelijke.
Ik heb nog helemaal geen kunstvoeding uigeprobeerd dus geen idee hoe ze erop reageert.
Ik heb nu wel al een paar dagen rijstebloem gemengd met bv geprobeerd en dat vindt ze wel heel lekker.
Ik denk dat ik die voeding dan maar als eerste vervang door kv.
En dan toch maar vanaf 6 maanden de melk voedingen langzaam vervang door vaste voeding en zo afbouwen.
liefs Fiona
 
Terug
Bovenaan