Afbouwen nachtvoeding wie o wie heeft de gouden tip...

Ons zoontje Jens is nu 10 weken. We zijn sinds vorige week overgestapt naar meerdere flessen op de dag omdat hij constant aan het krijsen was. Meer voeding in de fles had geen zin want dat dronk hij niet leeg. We zjn dus nu om de drie uur bezig (balen hoor) en gisteravond dacht ik ik doe wat meer in je fles dus 180ml+10 ml extra water en hij dronk hem inderdaad helemaal leeg. Toen dacht ik ik hoop dat je doorslaapt vannacht. Maar niet dus om 03:00 uur was ons mannetje alweer klaarwakker, fles gegeven en toen meldde hij zich weer om 05:45 uur. Doen wij iets helemaal fout en ben ik de enige die het niet voor elkaar krijgt om zijn zoontje de nacht door telaten slapen of zijn er nog meer moeders op het forum?

Groetjes
Patty
 
Hoi Patty,

Mijn zoontje Kai is nu 14 weken en slaapt ook nog niet door. Ik geef hem 5 voedingen per dag van 200ml ( 180 water + 6 scheppen). Hij krijgt zijn laatste fles rond 23:00 en dan komt hij tussen 04:00 en 06:00. Het is elke dag weer anders. Zijn laatste fles rond 00:00 geven heeft geen zin dan komt hij evengoed tussen 04:00 en 06:00.
Gelukkig hoef ik geen extra voeding te geven want ik kan het gedurende de dag wel rekken zodat ik in de middag alweer op schema ben. Sommige moeders geven hun kinderen al rijstebloem door de laatste fles voor het doorslapen maar ik durf dat nog niet. Dat mag in principe pas vanaf 4 maanden. Het schijnt voor die tijd niet goed voor z'n maagje te zijn. Over een week of 2 wil ik er toch langzaam mee gaan beginnen.
Volgens mij kan je er niets aan doen als die kleine niet doorslaapt. Ik lees ook verhalen van kindjes die met 6 weken al doorslapen tot 8 uur 's morgens. Denk dat we gewoon geduld moeten hebben. Over 3 weken moet ik weer werken en ik hoop echt dat hij dan doorslaapt want anders trek ik het volgens mij echt niet.
Nu gaat het nog wel want ik kan 's morgens nog wel even blijven liggen.

Sterkte.

Groetjes,
Kim
 
Hoi Patty,

Het klinkt allemaal erg leuk dat doorslapen en ik heb ook het idee dat alle kinderen al heel vroeg doorslapen maar de werkelijkheid is anders hoor. Er zijn genoeg kinderen die zelfs met een jaar nog niet doorslapen. Mijn zoon is nu 12 weken en slaapt sinds 2 weken tot 5-7 uur maar de laatste dagen komt hij steeds vroeger. We zijn er dus nog niet. Ik kan ook jaloers zijn op kinderen van dezelfde leeftijd die al vanaf 8.00 doorslapen tot de volgende ochtend maar schijnbaar is onze zoon daar nog niet aan toe, Op het CB zeiden ze dat het normaal is.   Ik ben het wel met je eens dat om de drie uur voeden erg vermoeiend is. Misschien moet je eens met het CB overleggen om over te gaan op andere voeding. In mijn geval was dat een uitkomst. Misschien ligt de oorzaak niet eens in het honger hebben maar het niet kunnen slapen. Daan begon ook standaard te huilen als hij wakker werd en we gaven hem dan de fles. Maar nu is hij ook met een speen tevreden. Misschien slaapt hij onrustig en ligt hij snel bloot.   Allemaal dingen waar je eens over kunt nadenkent. Maar niet denken dat je iets fout doet hoor, ieder kind bepaald zijn eigen ritme en als hij nog niet toe is aan doorslapen dan kun jij daar weinig aan veranderen.

Liefs,

Patricia
 

Hoi, nog even volhouden, hij zal wel tegen hetdoorslapen aan zitten.
Mijn dochters hadden dat ook rond die tijd. Mijn jongste (nu 5 1/2 maand) begon met 11 weken ook ineens weer om de 3 uur te komen, en ook weer 2 keer per nacht.
Heeft een week geduurd (en dan loop je idd op je tandvlees) en ineens was het voorbij en sliep ze de hele nacht door.
Bij mijn oudste ging dat ook zo.
Dus....hou vol!
Groeten, Claudia.
 
Hoi Patty

De gouden tip heb ik niet voor je, was het maar zo...
Mijn zoontje is nu 5 maanden en meldt zich nog steeds iedere nacht voor een voeding.

Wel kan ik je alles vertellen wat wij hebben uitgeprobeerd. Misschien dat een van deze dingen voor jou wel werkt.

Speentje steeds weer in zijn mondje stoppen als hij huilt.
Voeding voor hongerige baby's als laatste avondfles.
Laatste fles papfles (deed ik pas vanaf 4 maanden)
Tijdens de nachtvoeding steeds iets minder in de fles doen.
Laten huilen.
Laaste twee flessen van de dag (nog) dichter op elkaar geven.

Veel succes!
Megin

 
hoi patty,

Mijn dochter ging maar niet doorslapen en met 16 maanden was ik het zat..
Ik had alles geprobeerd maar niets hielp...
Iedereen zei tegen mij, laat haar maar huilen s'nachts, maar dat is zooo moeilijk..
Uiteindelijk heb ik het toch gedaan.
De eerste nacht heeft ze 2 uur lang gekrijst en de tweede nacht 1,5 uur..
De derde nacht ging perfect, ze hielt het dit keer maar een half uurtje vol..
Nu zijn we bij nacht 5 aangekomen en ik hoor haar s'nachts nog heel ff mopperen en vervolgens valt ze zelf weer in slaap..

groetjes simone
 
Hallo !
Ieder kindje is toch anders ? Wij willen natuurlijk maar al te graag dat de kids gelijk doorslapen, maar ik denk dat er meer zijn die het niet doen als wel.
Mijn zoontje van 2,5 heeft totdat hij ouder dan 1 jaar was niet doorgeslapen. Ook nu moeten we er regelmatig eens uit, al is het maar omdat hij eng droomt of bloot ligt en het koud heeft gekregen...
Mijn dochter van 16 weken sliep al eerder "door" (lees: kwam niet meer voor een nachtvoeding). Maar zij heeft de laatste weken weer een terugval waarbij ze heel onrustig slaapt. Die kleine ukkies zijn volop in beweging en ontwikkeling en verwerken dat ook 's nachts.
Ach, er zal best een dag komen dat we onderaan de trap staan te roepen om 12.30u dat ze nu eindelijk wel eens uit bed mogen komen !

En onze gouden tip: besteedt (als je de mogelijkheden hebt) de kids ook gewoon eens een nachtje uit aan opa en oma of andere oppas. Die vinden het vaak heerlijk om een avondje en nacht te teuten en op te passen is onze ervaring ! En zij slapen het de volgende nacht toch wel weer bij ;-)

Groetjes
Marieke
 
Wat hebben jullie een pech allemaal!! Maar er is hoop hoor.. Wij hebben 2 ventjes, 1 van bijna 2 en 1 van 5,5 mnd.. En die sliepen met een maand of 3 door.. de jongste had een soort terugval met een maand of 4,5.. Maar we zijn er nu achter dat als hij een uurtje wakker is voor de laatste fles dan slaapt ie door.. Hij krijgt nu dan ook pap in zn laatste fles maar dat is pas vanaf ruim 4 mnd.. Maar hij slaapt nu van een uur of 7 a half 8 tot zelfde tijd 's morgens.. Het gekke is als we hem 's avonds wakker  maken (22.00/2300) dan  komt ie 's nachts ook nog.. Dan haal je ze uit dr nachtslaap..  Het heeft gewoon tijd nodig en je moet je kindje efff uitvogelen.. Maar er is hoop, echt waar.. Het is vooral ook opletten dat ze overdag niet TEveel slapen.. Succes, gr marianne
 
Terug
Bovenaan