Afbouwen nachtvoeding wie o wie heeft de gouden tip...

Ik heb zelf weinig ervaring met nachtvoedingen wij hadden de luxe dat Daan met 3 weken al door sliep.
Maar een collegga van mij heeft 4 kids waarvan de 2 met een maand of 6 doorslipen en de 3e na 10 maanden nog elke nacht kwam, maar op dat moment was ook alweer 7 maanden zwanger van nummertje 4 dus je raad het al die was op en ze kreeg er straks nog een bij. Nu heeft zij van een vriendin de tip gekregen om een blauw nachtlampje te gebruiken, en wat denk je haar kleine man sliep door, en met de 4e heeft ze dit lampje ook na verloop van tijd gebruikt en die sliep ook al op jonge leeftijd door.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt want een goede nachtrsut doet veel.

Groetjes Saskia
 
Tja doorslapen.. Het is heerlijk als het een keer gebeurt. maar helaas gebeurt het ook
nog heel vaak dat we er toch uit moeten..... Koud!
Maar goed. Quinten sliep in principe door toen hij 10 weken was. (23.00-06.00)
Dat heeft hij volgehouden tot hij een maand of 7 was (19.30-08.30)
Maar sinds die tijd komt hij regelmatig weer 's nachts.
Soms eventjes en soms de halve nacht  Maar omdat hij nog niet kan praten kijken
we toch steeds wat er is. Hij is nu bijna 17 maand en hij krijgt af en toe nog wat
warme melk als het echt niet wil. Daar wordt hij dan weer rustig van en valt dan
na wat brabbelen met zichzelf uiteindelijk weer in slaap en wij dus ook.
Vermoeiend maar denk dat het wel weer over gaat.
En idd wat een bovenstaande mama al zei we staan ook eens onder aan de trap
te roepen dat ze eruit moeten komen!!!!
We komen er (met wat walletjes en kleine oogjes) wel doorheen.
Dus geen gouden tip maar wel herkenning. Je kindje geeft het vanzelf aan.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hallo moeders!

JOEPIE !! Het is gelukt!

De tip van Marianne heeft gewerkt! Onze zoon gaat altijd rond zeven uur naar bed. Om tien uur maakten we hem altijd wakker voor een voeding. Hij lag dan helemaal in dromeland en we vonden het wel eens 'zielig' om hem wakker te maken. Gisteravond hebben we hem voor het eerst laten slapen. En wat denk je? Hij sliep van 19.15 uur tot 4.15 uur. Oke . . . Hij zou nog ietsje later mogen komen, maar we zijn al heel erg blij, dat hij negen uur achter elkaar geslapen heeft. We proberen dit even zo vol te houden om te zien of er nog verandering in komt. 't Gekke is, dat ik wel om 3.00 uur wakker ben en lig te wachten tot ik hem hoor huilen. Nu ik nog  even doorslapen dus. Wat wij trouwens ook doen is hem beneden laten tussen de een-na-laatste voeding en de laatste, zodat hij ook echt moe is en meteen in slaap valt.  

Succes allemaal!
groetjes van Martine
 
Terug
Bovenaan