Afbouwen van 5 naar 4 flessen

Ik zou er denk ik nog niet mee stoppen. De kans is groot dat je kindje dan in de nacht alsnog komt. Wel zou ik stoppen met rijstebloem. Door het arseen hierin is dit helemaal niet gezond dagelijks. Daarbij zitten hier helemaal geen voedingsstoffen in en dus lege vulling voor de maag van je kindje. Melk is alles wat nu nodig is.
 
Hier een meisje van 4 maanden. Tot 3 maanden dronk ze 4 keer 150/5 en de laatste fles om 22:00-22:30uur was een 180/6 fles. Alle 5 de flessen dronk ze altijd op. Maar we moesten haar voor die laatste fles altijd wakker maken. En dan merkte ik aan haar dat ik haar uit haar diepe slaap haalde. En dan was ze daarna altijd wat huilerig/ mopperig.


Met 3 maanden ben ik iom het CJG overgegaan op 4 flessen van 180/6. En daar doet ze het prima op. De laatste fles geven we vaak tussen 19:00-19:30uur en dan slaapt ze door tot de ochtend.

Nu is ze onze 3e en bij haar broers kon dit niet zo snel hoor. Daar probeerden we met 4 maanden zo uit te komen dat de laatste fles tussen 20:00-21:00uur was en deden we er rijstenbloem in. Dan kregen ze dus nog maar 4 flessen. En dan op de dag tussendoor ook een paar oefenhapjes.

Het is dus even uitproberen. Hier was dat altijd handig om in een weekend/ vakantie te proberen. Als ze dan toch ineens weer midden in de nacht komen heb je op de dag vaak meer rust dan dat het je werkdag is?
 
Onze zoon besloot toen hij 2 maanden oud was niet genoeg te hebben aan flessen van 150. 
Dus zijn we gaan upgraden naar 180. Tpen liet hij er 5u tussen. Eerder aanbieden werkte niet. Hij hapte niet. En weer kleinere flessen was uren huilen omdat hij nog honger had.
Dus met 9 weken zat hij op 4x 180+6. En met 13 weken de 1e en laatste fles naar 210+7 gegaan. 
Hij doet het hier goed op. Groeit en is vrolijk. Overigens slaapt hij al met 4 weken van 23u tot 6/7u. Als hij dadelijk 4 maanden is gaam we fles van 21u naar 19:30 vervroegen en indikken met rijstebloem. 
Dit laatstw omdat het nu soms echt een strijd is om hem wakker te houden zodat de laatste fles op gaat. 
 
 
Terug
Bovenaan