Afgekolfde borstvoeding

Hallo Marion,

Misschien een beetje een late reactie, maar wie weet heb je er nog wat aan. Allereerst zou ik je ook aanraden (als je dat nog niet hebt gedaan) om een consult aan te vragen bij de lactatiekundige. Wie weet krijg je je dochter toch nog aan de borst.

Verder kan het schelen met welke kolf je kolft. Een handkolf als de Avent Isis of de nieuwe Medela-handkolf kan een prima kolf zijn, maar als je volledig moet kolven, kan dat soms tekort schieten. Dat hoeft niet hoor, ik ken ook een moeder die een jaar lang zonder problemen met de Avent Isis heeft gekolfd voor haar kindje. Ook een electrische 'mini'kolf kan niet altijd voldoende opleveren.

Je zou eens kunnen proberen bijv. via de thuiszorg om een professionele dubbelzijdige kolf te huren, bijv. een Medela Lactina (evt. plus) of een Ameda. Voordeel van het dubbelzijdig kolven is dat je optimaal gebruik maakt van je tsr en met zo'n proffesionele kolf heb ik zelf de bv bij mijn zoontje op gang gebracht, omdat hij in de couveuse lag en nog helemaal niet kon/mocht drinken. Toen hij na 2,5 wk eindelijk aan de borst kon, had ik een overproductie van hier tot Tokio.

Wat betreft dat spuiten, dat heeft de ene moeder wel en de andere niet, hoor. Of sterker nog, de ene borst wel en de andere niet. Mijn rechterborst loopt nog steeds regelmatig leeg als ik Anique voedt, terwijl mijn linkerborst nauwelijks spuit als ik kolf.

Groetjes en liefs, Henrike, mv Justin (2,3 jr) en Anique (7 mnd)

p.s. Misschien kan je ook nog zinnige tips krijgen op het forum van de samenwerkende bv-organisaties. Daar schrijven ook veel (opgeleide) vrijwilligers van de verenigingen mee. Je kunt eens kijken op www.borstvoeding.nl
 
Terug
Bovenaan