Afgeplat achterhoofdje....

Bedankt voor jullie fijne reacties!
We hebben er heel veel aan, goede tips!
We gaan er hard aan werken, maar natuurlijk proberen we het ook leuk te houden!

Nogmaals bedankt!
Gr.Annemiek!

 
Hi Annemieke,

Nu eens hier...
Vervelend dat zijn hoofdje afplat. Jasper krijgt dit ook, ik heb aan de kinderarts gevraagd wat ze er van vond, maar zij vond het niet verontrustend. Ik denk dat het tch komt door het overstrekken, hij duwt zijn hoofdje dan best wel in het matras. Jasper is ook niet erg enthousiast op zijn zij, bij ons adviseerde de osteopaat om een dun handoekje op het matrasje te leggen, dus onder het hoeslaken, zodat zijn oofd een licht knikje maakt. (ook tegen het overtstrekken)

Hoe gaat het verder?????

lfs Mick
 
Ha Mickey,

Met Mauk gaat het een heel stuk beter, hij is nu 3.5 maand.
Toen hij bijna 3 maanden werd, was het net of hij ineens beter ging
slapen en veel meer kon hebben! Gelukkig heb ik nu een beetje een ritme
kunnen ontdekken, ook kon ik af en toe een keertje met hem op pad!
Helaas slaapt hij in de kinderwagen of maxicosi nauwelijks dus raakt hij snel
erg vermoeid, en krijgt hij teveel prikkels! Thuis merk ik dan ook dat hij moeilijk
zijn slaap kan pakken. Hopelijk groeit hij hier overheen en kunnen we over een
paar maandjes wel vaker met hem op pad!? Begin juni gaan we een weekendje
dus dat is een goede oefening! Ben benieuwd!

Vanmorgen zijn we bij het consultatiebureau geweest en de arts vond zijn
hoofdje gelukkig ook niet verontrustend. Pfff, een hele opluchting.
Ik heb de strijd op zijn zij maar gelaten hoe het is, hij slaapt nu net 2 weken goed (voor zijn doen) en ga dit niet verstoren met een grote strijd om hem te dwingen
om hem op  zijn zij te laten slapen.
Heb ondertussen ook nog contact gehad met de osteopaat en zij raade me ook
aan om het niet te gaan forceren. Slapen moet leuk blijven, voor allebei!
Dat van die handoek is een goed idee, hierboven stonden ook een paar goede tips.

Ik ben nu ook het inbakeren in de nacht af aan het bouwen met de puckababy, werkt heel goed!

Hoe gaat het verder met Jasper?
Merk je ook al vooruitgang?
Hou oud is hij nu?

Gr.Annemiek!


 
Hallo,

Wilde toch even reageren.
Mijn zoontje had ook een plat achterhoofdje. Dit omdat hij tot 42 weken in mijn buik heeft gezeten en enkele weken klem heeft gezeten.
Hij werd geboren met een afplatting, dit werd alleen maar erger omdat zijn nekje vast zat. Dit is door een osteopaat los gemaakt, maar toen waren we alweer 4 weken verder, met als gevolg dat zijn hoofdje alsmaar platter werd. Ook zijn oren stonden niet symmetrisch.
We zijn na een paar maanden fysio doorverwezen naar de kinderarts. Die vertelde ons dat hij een hempje moest. In het begin een raar idee.
Omdat ik het vervelend voor hem zou vinden als hij later met een plat achterhoofd zou moeten rond lopen hebben wij de keus gemaakt voor een redressiehelm.
Het valt ons echt 100% mee. Hij moet hem 23 uur per dag op en dit 4 tot 6 maanden lang.
We zitten al over de helft. Mijn zoontje vind het echt helemaal geen probleem. Heeft er geen last van.
Ik kan het dus iedereen aanraden van wie het kindje een plat achterhoofdje heeft.
Hier een foto van mijn knappe vent met helm....

 

Groetjes Mootje
 
Hallo Mootje,

Wat een geweldige foto, echt een lieverd!!
Zo te zien heeft hij er echt geen moeite mee, het staat hem ook heel stoer, haha!

Bedankt voor je reactie, door jou verhaal lijkt een helmpje niet zo negatief!
We wachten af....!!

Geniet van je mooie mannetje!
Gr.Annemiek.
 
Hoi!
Ons zoontje had ook een erg plat achterhoofdje, we zijn er zelf achteraan gegaan bij de kinderarts. Was ook nodig, vond de fysio. Haar oefeningen en tips hielpen niet.
Vond het ook bijna zielig, om hem helemaal strak op zijn zij te leggen. Hij vond het helemaal niks, kon geen kant op en ik had er geen goed gevoel bij, dat het belemmerde in zijn ontwikkeling.
De kinderarts vond een helmpje ook nodie. We waren er erg vroeg bij, met 5 mnd had ie zn helmpje al!
Echt, hij was er zo aan gewend, het hoorde helemaal bij hem!
Ook een super bedrijf dat het aan had gemeten en daar gingen we regelmatig op controle. En...paar wkn terug op controle bij kinderarts, en hij hoefde het helmpje al niet meer te dragen!!
Hij heeft m 4 mnd opgehad, en de arts vond het resultaat uitzonderlijk!!
Hij was goed gegroeid, en het wordt alleen nog maar beter!
Trots dat je dan bent!
We zijn erg blij dat we toen die beslissing hebben genomen want hij is er erg op vooruit gegaan, ons ventje! Dan nu maar een helmpje, dan straks met een plat achterhoofd. Oké het is in t begin even wennen, maar het is zeker voor een heel goed doel!
Komt goed!
Dus hou het even in de gaten, en als het zo niet werkt en het wordt er niet beter op zou ik dit toch even in de gaten houden! Echt zo erg is het niet!
Suc6!
 
Hallo Westen,

Nog bedankt voor je reactie!
Volgende week gaan we naar de fysiotherapeut dus ben benieuwd
wat hij ervan gaat zeggen!?
Het lijkt me zo wennen voor zo'n kleintje....ineens iets zwaars op hun hoofd wat
heel de dag op moet! Pfff, moet er zelf niet eens aan denken...!
Maar hoor toch hier en daar veel postieve dingen over de helmpjes!
We wachten af....mijn zoontje is over een weekje 5 maanden...maar moet zeggen
dat langzamerhand zijn hoofdje ronder gaat worden door de oefeningen van de osteopaat!
Bij het slapen legt hij gelukkig zijn hoofdje naar links en rechts en ligt hij bijna niet op zijn achterhoofdje!

Bedankt!
Liefs Annemieke!
 
Onze dochter had ook een flinke afplatting en dus sinds ze 6 maanden is een helmpje. Ze is nu bijna 10 maanden het is super goed verbeterd. Zo'n helm is helemaal niet zo erg als het lijkt. Ik heb nog geen een echt gekke opmerking gehad en we nemen haar overal mee naar toe met haar helm op. Het enige nadeel is wel dat ze hem precies moet dragen in de zomer,dat is wel warm en daarom draagt ze hem op warme dagen ook niet de hele dag (moet eigenlijk 23 uur per dag op).

 
Terug
Bovenaan