<p>Hoi mama’s,</p><p>Mijn zoontje is nu 12 weken en heeft een voorkeurshouding aan de rechterkant en een plat achterhoofdje.</p><p>Nu zegt het consultatiebureau dat ik vaker tummy time moet doen. Maar ik doe dit ten eerste sowieso al, hij vindt het niet leuk en houdt het ook niet heel lang vol maar ik probeer het toch steeds op te bouwen. Ook van de andere kant benaderen en zijn hoofdje steeds de andere kant op leggen heeft geen zin. Slapen doet hij voornamelijk echt met zijn hoofd recht en dus op zijn achterhoofd. Ook kan ik me niet voorstellen dat die paar keer tummy time opweegt tegen al die uurtjes die hij in de nacht maakt op zijn achterhoofdje...</p><p>Nu zit ik te denken hem op zijn zij te laten slapen, eventueel met ondersteuning dmv handdoekjes. Ook overweeg ik hem af en toe op zijn buikje te laten slapen... </p><p>Ik weet dat het overal en door iedereen wordt afgeraden, dus reacties met “dat mag niet, wiegendood enz.” zijn overbodig..</p><p>Ik ben nieuwsgierig naar mama’s die hun baby ook op de buik of zij laten slapen, mama’s met een baby met een plat achterhoofd en wat zij daar aan doen/hebben gedaan...</p>