Afgevallen tijdens de zwangerschap i.p.v. aangekomen ...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu 15 weken zwanger van mijn tweede kindje. Het gaat gelukkig voorspoedig allemaal.
Ik maak me een beetje zorgen om een ding: ik kom bijna niet aan.
Ik ben tot nu toe een kilo aangekomen. Op een gegeven moment was ik wel 2 kilo aangekomen maar binnen een week was het er weer af.
Ik heb een echo gehad en afgelopen dinsdag hebbn we het hartje voor het eerst gehoort en gisteravond hebben we de baby ook gevoelt ! Dus je zou zeggen: niks aan de hand.
Maar toch vind ik het vreemd. Je hoort toch niet aftevallen tijdens je zwangerschap?
Ik eet gezond (brood, groente, fruit), snoep en snack niet veel want ik heb daar geen eetlust naar.
Zijn er nog meer dames die dit mee maken?

Groetjes Bianca uit Alkmaar  

hoi

Dat is bij iedereen verschillend,ben jeveel ziek kan je ook afvallen of als je bv wat forser bent zoals mijn tante was viel ze ook eerst af.je bent pas 15 wk dus je komt vanzelf nog wel aan hoor naar mate je kindje groeit.sommige komen 30 kilo aan en andere maar 5 bv.en als de vk zegt dat goed is en je kindje ook goed groeit hoef je je geen zorgen te maken   ik ben zelf 11 wk en 2 dg en ben al 3 kilo aangekomen dus....     gr wendy

Hoi Bianca,

Maak je niet druk. Zolang je je goed voelt en je kindje het goed maakt, is alles in orde.

Ik ben 28 weken zwanger en nog niet aangekomen. Inderdaad zit er soms wel een kilo aan maar als ik dan een dag wat drukker ben geweest, is die er zo weer af. Ik ben inderdaad wel wat forser dus ik vind het ook helemaal niet erg! Al die extra kilootjes moet je immers ook meeslepen.

Gewoon gezond eten en bewegen en dan komt het allemaal goed!
En geniet maar lekker van die kleine want de weken vliegen voorbij!

Groetjes,
Maike

Hey Bianca,

Ik weet hoe je je voelt...
Ik ben namelijk in totaal al 7 kilo afgevallen...
Ik heb bijna geen honger en als ik eet als ik geen honger heb word ik niet goed...
Ik moet dus echt wachten tot ik echt honger heb.
Volgens de gyne is het niet erg zolang ik er voor zorg dat ik  me goed voel..
Zodra ik me slap en futloos ging voelen moest ik dat meleden...
Verder moest ik er voor zorgen dat ik de belangrijkste voedingstoffen gewoon binnen kreeg.
Gisteren heb ik 's ochtend een appel gehad en 's avonds een visje en wat groente... Zo zien mijn dagen er momenteel uit.
Mijn vriend maakt zich er wel heel druk om, maar ik kan er niks aan doen...
Gewoon wachten tot het beter was...
Mijn zus is bij haar eerste zwangerschap wel 11 kilo afgevallen en het kind is kerngezond !!

Succes ermee !!!

Liefs Esther ( 15 wkn, 5 dgn )

Wat zijn jullie allemaal lieve meiden zeg !
Heel erg bedankt voor de snelle reacties en het geruststellen

Liefs Bianca

Zo erg is het niet, zeker niet met 15 weken. Ik begon twee keer pas wat aan te komen vanaf een week of 16-18. Met de eerste ging het heel gestaag, een ruime  pond per week. Met de tweede kwam ik tussen de 20 en 30 weken ineens 10kg aan en nu (tussen de 30 en 37 weken) zit er nog maar 2 kg extra bij. Het is nog  grotendeels vocht ook.

Je ziet maar, elke zwangerschap is anders.

Ingeborg

hallo...

ik ben nu 21 weken zwanger en was 7 kilo afgevallen was ook erg bezorgd maar verloskundige zei dat het geen kwaad kon.
ik at en dronk goed maar heb 3 weken zware griep gehad en daar was het van het kindje zit goed beschermt gelukkig   en ben nu weer aan het opkrabbelen van de griep dit duurt erg lang omdat je kindje alle voedingstoffen inpikt zegt de vk. maja verder voel ik me goed en ben nu weer 2 kilo aangekomen vanuit het niets dus geloof je ze ma op het woord hahaha

groetjes miranda

Hoi Bianca,
Bij mij begon het aankomen vanaf ongeveer 17 weken, daarvoor was ik ook iets afgevallen. Ik ging ook heel gezond eten (echt wel genoeg)  en veel water drinken, ik denk dat het daardoor kwam.
Inmiddels ben ik ruim 21 weken zwanger en 3 kilo zwaarder. Dus ineens best veel. Gaat bij jou vast ook nog gebeuren! Ik vond het juist wel prettig dat ik nog niet veel zwaarder geworden was, wat eraan komt moet er toch ook weer af...
groetjes, daantje

Terug
Bovenaan