Afkolven

Ik heb nog geen ervaring met kolven op het werk, aangezien ik op dit moment nog verlof heb. Mijn kleintje heeft eerst nog in het ziekenhuis gelegen op de baby- en couveusekamer. Daar werd borstvoeding gegeven en gebruikten sommige moeders een kamerscherm. Misschien is dat een idee als je in een kleinere ruimte zit met een collega waar je goed mee kunt opschieten?? Een geluidloze handpomp lijkt me dan wel fijner dan een elektrische... En als je met 10 collega's in een ruimte zit, is het ook minder, maar misschien kun je zo iets meer privacy maken...
 
Beste Rebecca,

Je vragen maken in ieder geval heel wat los.

Hoe lang het kolven duurt, vraag je. Dat verschilt erg. Bij mij is het binnen een kwartiertje gedaan, anderen doen er langer over. Wat erg helpt is om wat later te kolven dan je kind zou drinken. Ik voed meestal vlak voor ik naar mijn werk ga, en kolf dan pas rond een uur of twee.

Wat echt nodig is, is een plek, waar je je op je gemak voelt. Als dat op de wc zo is, dan is het goed, als dat niet is, dan is het zinloos om daar te kolven. Als jij met een ander op de kamer achter een scherm kunt kolven prima, zo niet, dan moet je het niet doen. Mij niet gezien!

Hoe erg vind je het als de kamer niet af te sluiten is? Kun je iets met een ander kamertje, waar je een briefje "niet storen" aan de deurkruk hangt.

De anonieme bijdrage is niet zo vriendelijk, maar in zekere zin wel practisch voor jouw situatie: als je maar halve dagen werkt, kun je ook vlak voor vertrek voeden, en meteen na thuiskomst kolven. Tegen de tijd dat je gaat werken, zit je kind immers toch niet meer op een schema van elke drie uur.

heel veel succes,
Michelle

 
Wat een gedoe zeg rondom dat kolven. Ik ben na drie maanden verlof weer drie hele dagen gaan werken. Ik kolf op die dagen , nu alweer dik drie maanden, twee keer per dag. Ik kolf in een ruimte die beschikbaar is: soms de w.c. soms een ruimte weliswaar met een raam naast de deur maar daar ga ik met mijn rug naar toe zitten en plak een geel memootje op de deur. Het kolven vind ik geen enkel probleem,(handkolf van Avent). Welke plek dan ook, er komt gewoon een toeschiet reflex. niet zo moeilijk doen, gewoon kolven!
 
Terug
Bovenaan