Afleren speen

Hier ook cold turkey. Bij oudste net voordat ie 3 jaar was. Elke paar dagen stiekem een snee geknipt in een speen en toen gezegd: kijk die is stuk, gooi maar weg. Toen er nog maar 1 speen was, duidelijk gemaakt dat als die ook stuk was, hij geen speen meer had. Die laatste een paar dagen later ook stuk geknipt, heeft ie toen zelf weggegooid en viel wat moeilijker in slaap die avond, heeft er nog 2x om gevraagd, maar zonder drama. Is me alles meegevallen.
De jongste is ook bijna 3, dus die moet er ook aan geloven. Maar dat doen we in 1 avond. Mag ie zelf de spenen kapot knippen en weggooien. Ik verwacht hooguit een paar dagen drama en daarna weet ie niet beter.
Ze hadden wel allebei een knuffel aan de speen hangen, en die mogen ze natuurlijk wel houden. En de jongste hebben we een cadeautje beloofd dat hij mee naar bed mag nemen ipv de speen, een autootje ofzo, vindt ie altijd leuk. Hopelijk is dat een pleister op de wond de eerste avond.
Succes allemaal!
 
 
Mijn dochter wilde zelfs overdag een speen zodra ze moe werd. En krijsen als ze hem pas in bed mocht. 
mee dachten dit komt nooit goed zonder gekrijs. Nou toen kregen we een goede tip. Een paar weken voordat ze 4 werd zeiden wij, ook opa & oma tante enz . Als je 4 wordt smaakt je speen niet meer. 
dus steeds gezegd en gevraagd of hij nog smaakte . Op haar 4 de verjaardag had ik stiekem op haar speen, anti bijt ( voor je nagels ) gedaan. Ze pakte haar speen en deed hem in haar mond. Ze deed hem uit en spoelde hem af onder de kraan. Dat spul bleef er natuurlijk opzitten. En ze zei bah die speen , smaakt vies... ze heeft nooit meer om de speen gevraagd!!!
ze zei alleen de speen is echt vies geworden.
 
Terug
Bovenaan