Afleren speen

[quote quote=10539785]Ik vind dit altijd zo'n raar onderwerp, stoppen met de speen. Mijn kind is 4 en heeft dat ding nog, en put er zo veel troost uit. Hij heeft hem alleen in bed, en wanneer hij ziek is. Als hij een jaar of zes is en dat ding nog heeft onderneem ik wel actief, maar voor nu... Een heerlijk tevreden kind en slaapt alle nachten door (al vanaf dat hij een kleine baby was, met speen?) iedereen mag hetzelf weten, maar ik heb het idee dat iedere moeder denkt dat die speen weg moet (het liefst al voor het eerste jaar) omdat je dat overal en van iedereen hoort. Hier dus een tegengeluid??[/quote]Helemaal mee eens. Bij mij zijn ze ook allemaal pas gestopt met een jaar of 5. Nog voor de melktandjes gingen wisselen. Daarna is het spenengebitje heel snel weer netjes gaan staan.
 
Je kunt voor kids vanaf 18 mnd van difrax zo’n massievere speen krijgen (die ze niet kapot kunnen bijten.) Ik gaf deze iets eerder omdat mijn oudste, toen 12 maanden, alle spenen kapot beet dus werd me beetje duur….binnen 1 dag was ze speen af ? vond het maar niks dat harde en leek toch op haar speen dus liet ze hem links liggen en kon ik het wegdoen. Maar: 1 jaar of 3 jaar zit natuurlijk verschil qua link leggen enz dus ik beloof niet dat dit werkt. Nooit issues erover gehad of snachts problemen ofzo. Zelfs niet meer om gevraagd. Eerste x dat we een ander kindje tegen kwamen met een zelfde speensoort was ik wel heel alert en beetje angstig dat het zou triggeren maar totaal niet. Mijn jongste? Die wilde absoluut géén speen ? en slaapt al sinds ze 2 maanden was gewoon van 20.00u-08.00u zonder een kik te geven. Ideaal daar hoef ik ook niet steeds heen om de speen erin te duwen snachts hahaha. En inderdaad voor de spraak/vocabulair, ze oefenen niet veel met praten als dat ding de hele dag in de mond zit. De tanden, tja er word zeker schade aangericht in de groei en/of stand van het gebit. Of dit met deze tandjes nog recht trekt na zo’n lange tijd ??‍♀️ hopelijk wel bij de wisseling van de melktandjes dan ? anders word het dus een beugel oid. Hopelijk werkt mijn tip voor jullie ❤️ succes
 
Bij ons hielp een "overgangs speen" de "machouyou". Eerste dag helemaal te blij mee en wilde hem haast niet uit. Die nacht met slapen wilde zo liever haar oude speen. Ja, die was weg, oh jeej. Tja het is dit of niets... nou beetje moeilijk toch maar geaccepteerd. Is 3 nachten naar de oude speen gevraagd, daarna niet meer. Overdag bood het (gelukkig) niet de troost die ze zocht, dus werd al vrij snel alleen een slaap speen. En daar was ze met 3 maanden ook klaar mee. Speen was nooit zo'n verslaving geweest, tot ze vlak voor de 3e verjaardag vaak ziek werd en opeens het een overdag discussie werd. Daarom die overgangs speen gekocht en binnen 3 a 4 maanden was de hele zuig behoefte weg! Hopelijk heeft u er wat aan. Succes
 
 
Onze dochter tot 3.5 jaar een speen gehad tot de tandarts zei je moet er nu echt mee stoppen ivm haar tanden die scheef gingen staan.
 
Onze dochter krijgt nog 2x per dag thee of water in een fles. Anders drinkt zij niets. Heeft al veel moeite met ontlasting ivm te weinig vocht. Dus moeten dit wel volhouden. 
De speen gewoon doorknippen. Of klein gaatje erin knippen dan wil hij hem niet meer. Na 3 dagen zeurt ie er niet meer om.
 
Ons zoontje is sinds vorige week zaterdag van zijn Speen af ,  overdag had hij hem al niet meer sinds hij 2 werd , maar savonds met naar bed gaan kon hij niet zonder . 
Ik ben het puntje van zijn Speen eraf geknipt , en gedurende de dag steeds iets meer ,  uiteindelijk zei hij oh mama Speen kapot ..  weggooien?? .. dus hij heeft hem zelf in de prullenbak gegooid .. eerste paar avonden was je even 5 min flink huilen dat hij z'n speen moest missen , na 5 dagen zei hij ik ben een grote jongen niet meer huilen en het was over ..  hij wordt over 2 maandjes 3 en e zijn super blij dat hij nu heerlijk naar bed gaat zonder zijn Speen .. ( zijn favoriete slaapgansje draagt zijn Speendoek als een Cape waardoor hij niet het gevoel heeft dat we hem heel zijn slaapspeen hebben afgenomen ) 
 
Terug
Bovenaan