Afplatting achterhoofd

Ja, hier ook! Heb me er dagen lang druk over gemaakt. Fysio, osteopaat, oefeningen, blablabla. Ze bleven ook maar zeggen: als ze straks veel op haar buik speelt trekt het wel bij, ik dacht ja daaag hoe dan, zo'n afplatting trekt toch echt niet ineens weer helemaal mooi bij, maar jawel hoor, bijna 8 maanden oud nu en een mooi rond bolletje. ?

Wij hebben voor ons zoontje toen een afplattingskussen gekocht. En hij lag ingebakerd snachts op zn kussentje. Heeft hier wel gewerkt voor mijn idee dan ? ik gebruikte hem zelfs in de maxicosi. Misschien zou het idd wel gewoon recht trekken, hij is nu 9mnd en heeft een mooi rond hoofdje

Wij hebben bij onze zoon ook met 8 weken fysio gekregen, vanwege sterke voorkeurshouding. Daarna ging het over in een afplatting van achterhoofd wat we niet meer weg kregen met fysio, ondanks alle oefeningen. 
Uiteindelijk besloten om een helmpje te laten maken op maat en dat heeft enorm goed geholpen. Maar het beste ben je er vroeg bij zodat je alles kan voorkomen.

Ja mijn zoontje had dat ook. Dat komt goed hoor met fysio en oefeningen alleen duurt wel even. Hier kwam de fysio aan huis. Alles bij elkaar duurde bijna half jaar.. nu geen last meer van☺️

Ons zoontje had ook een plat achterhoofd omdat hij altijd op zijn rug sliep en zijn hoofd niet draaide in zijn slaap. Wij hebben ook fysio gehad maar wat echt heeft geholpen is dat hij met 6 maanden ging rollen in bed en voornamelijk op zijn buik ging slapen en overdag natuurlijk ook meer ging zitten in de kinderstoel ipv liggen in de box of dergelijke. Ik heb mij er ook zo druk om gemaakt en achteraf vanzelf goed gekomen. En het trok ook heel snel bij hoor!

Dat doet onze dochter inderdaad ook, op haar rug en de handjes onder haar hoofdje (alsof ze aan zonnebaden is :p) Fysiotherapeut gaf vandaag aan dat we haar zo snel mogelijk zo sterk gaan maken zodat ze kan om rollen.

Ben blij jullie reacties te lezen dat het goed komt :)

Hoi!
Hier ook een baby van vier maanden met een afgeplat achterhoofdje. Hij slaapt 12 uur per nacht en ligt dan op z'n achterhoofd... Overdag zo veel mogelijk op de buik en als hij toch op de rug ligt met een speciaal kussentje er onder (wij hebben die van babymoov).
Hopelijk gaat het wegtrekken. M'n neefje had het ook, en bij hem is er niks meer van te zien.

Terug
Bovenaan