Afscheid borstvoeding

Dag borstvoeding....
Helaas heeft het weer niet zo mogen zijn.
De intieme momenten met mijn kleine man aan de borst, doen niet wat ze horen te doen.
Mijn mannetje drinkt niet goed, krijgt niet genoeg binnen en heeft de energie er niet voor.
We moesten al snel bijvoeden omdat hij glucose tekort had. En de stress die ik had toendertijd bij mijn dochter, van aanleggen, voeden, kolven en bijvoeden zag ik nu niet zitten. Je bent dan al gauw een uur of anderhalf uur bezig en dan moet je anderhalf uur later weer opnieuw beginnen.
Die stress en frustratie kan ik niet aan. Niet met nog een peuter die rond loopt en mij niet zo lang kan missen....
Te snel opgegeven? Ja dat zullen sommige best vinden. Maar nu ben ik veel relaxeder en daardoor Pepijn ook en heel het gezin. En dat is het belangrijkste.
Dus bouwen we de borstvoeding af.
Maar weer gaat het aan mijn hart. Weg het moeder-momentje. Weg het intieme die je met je kindje kan delen, zonder dat iemand anders ermee gemoeid is.
Nu geef ik nog ochtend en avond voeding, ik hoop dat nog even vol te houden. Nog even helemaal samen, alleen wij twee....
Dag borstvoeding. Bedankt voor de afgelopen 11 dagen. Ik had het niet willen missen....

Hey , mooi geschreven .
Bij mijn eerste ook gehad dat het niet lukte , en toen idd voeden afkolven bijvoeden . Ben er toen na een week of 4 mee gestopt .
Ben zo bang dat het weer gaat gebeuren , lijkt me super om borstvoeding te kunnen geven .
Geniet nog even van de ochtend en de avond voeding.

groetjes mirjam !

Hoi,

Ik herken het verhaal helemaal, het lijkt precies op het verhaal hoe het bij mijn zoontje is gegaan.
Ik vind het al heel knap dat je het toch weer geprobeerd hebt. Want door mijn eerdere ervaring wil ik er deze keer niet aan beginnen. Ik weet dat heel veel mensen vinden dat ik het toch moet proberen maar bij het idee dat we weer 1,5 tot 2 uur bezig zullen zijn met 1 voeding zie ik echt niet zitten.
Het belangrijkste is dat jullie van elkaar kunnen genieten.
Succes met afbouwen en geniet van je gezinnetje.

Groetjes

Vervelend dat je je er zo naar bij voelt, je bent nog niet helemaal gestopt dus geniet nog even van die kleine momentjes.
De kraamtijd is niet makkelijk, zeker niet met de zorgen om een kindje wat niet goed drinkt. Tig keer voeden terwijl je alle nachtrustnodig hebt omdat nummer 1 's ochtends ook weer aandacht wil.
Je ben net zo'n goede moeder als je flesvoeding geeft, als borstvoeding. Die eerste melk die je de afgelopen dagen wel hebt kunnen geven beschermen je kindje al heel goed tegen allerlei vervelende ziektes.
Ik hoop dat je vrede krijgt met je besluit.

Hoi Reneke,

Wat mij betreft heb je een heel goede keus gemaakt. Ik heb bewondering voor hoe snel je die keus hebt kunnen maken. Bij mijn eerste twee kinderen heb ik op de dag af vier weken borstvoeding gegeven. Mentaal gezien was dat eigenlijk al te lang. Bij de eerste had ik vier keer borstontsteking (snap niet hoe dat vier keer kan eerlijk gezegd maar ok), beide kinderen hapten niet goed en kregen niet genoeg. Deze derde keer ga ik er niet aan beginnen. En ook dat is met pijn in mijn hart. Ik probeer mezelf te beschermen voor die emotionele beslising, maar vooral heeft het te maken met medicijnen. Ik heb het uitgebried besproken met mijn VK en met het kraambureau. Mijn ervaring is dat een kraamverzorgster toch wel blijft proberen, maar het gesprek was heel prettig. Ze proberen allerlei dingen om het toch een intiem moment te laten zijn. Alleen ik zal de flesjes geven, waarbij ons kindje op mijn blote huid contact maakt. Ook dat kan...

Van mij krijg je een pluim Reneke, je hebt het geprobeert en deze keus maakt jou een leukere moeder en geeft rust in het gezin. Succes!

Gaat het verder goed met het mannetje?

Groetjes Annemieke

Goed besluit reneke! Een relaxte moeder is een stuk beter dan alle stress die het niet slagen van BV met zich mee brengt. Geniet lekker van je gezin en laat je niet van de wijs brengen door alle anderen die een mening hebben.

Reneke, je hebt je best gedaan en een goede beslissing genomen.
Ik heb deze keer vanaf het eerste moment flesvoeding gegeven en het bevalt me ontzettend goed. Flesjes worden leeggedronken, Lotte groeit, we kunnen het om de beurt doen. En ik ben direct na de bevalling gestart met anti depressiva, om niet weer een pnd te krijgen en het gaat heel goed.

Terug
Bovenaan