Afscheid borstvoeding

Verstandige beslissing van je Irene! Maar je zal er vast wel een traantje om gelaten hebben.

Ik ben de vorige keer ook na 1,5 week gestopt omdat het niet lukte. Toen werd er daarna tegen mij verteld dat het allerbelangrijkste aan antistoffen in de melk van de eerste dagen zit. Dus Pepijn heeft het belangrijkste al binnen.

Maar ik kan uit ervaring met je meepraten dat je het met je verstand nog zo goed kan beslissen, je gevoel is toch een heel ander verhaal...

Gister las ik in een blad een opmerking van iemand die vondt dat er een wet moest komen die moeders verplicht om 6 maanden bv te geven Zo ondoordachte opmerking vindt ik dat want zoals je ziet soms wil het nu eenmaal niet
En dan vindt ik dat je een goede beslissing hebt genomen bv is iets moois zolang je er niet als moeder zelf aan onderdoor gaat En wees ook vooral trots op jezelf want je hebt het weer geprobeerd en je hebt het hem 11 dagen gegeven een betere start kon je hem dus niet geven Geniet nog even lekker van die ochtend en avondvoeding!

Gister las ik in een blad een opmerking van iemand die vondt dat er een wet moest komen die moeders verplicht om 6 maanden bv te geven Zo ondoordachte opmerking vindt ik dat want zoals je ziet soms wil het nu eenmaal niet
En dan vindt ik dat je een goede beslissing hebt genomen bv is iets moois zolang je er niet als moeder zelf aan onderdoor gaat En wees ook vooral trots op jezelf want je hebt het weer geprobeerd en je hebt het hem 11 dagen gegeven een betere start kon je hem dus niet geven Geniet nog even lekker van die ochtend en avondvoeding

Was dat echt een mening van iemand? Die heeft dan zeker nog nooit iemand in zijn omgeving gehad met borstvoedingsproblemen.

Ontwikkeling en groei van het kindje en het vermogen van de moeder om te herstellen staat voor mij op No. 1.

Ik vind dat elke moeder het wel moet proberen al is het maar alleen de kraamweek. Maar er zijn moeders (ik ken er een paar) die alleen maar problemen met borstvoeding geven hebben gehad, door meerdere ontstekingen en als men een borstverkleining heeft ondergaan dan is het ook bijna niet mogelijk. Pasgeboren kindjes die slecht drinken, is ook vreselijk zorgelijk petje af voor moeders die dan naar de kolf grijpen, maar ook voor moeders die er voor kiezen om dan bij te voeden.

Ik hoop dat pepijn niet teveel last krijg van zijn darmpjes de komende tijd, dat is erg vervelend voor zo'n kleintje.

Hoi meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties. Dat doet me goed. Inderdaad met je verstand weet je dat het beter is, maar je gevoel (zeker met al die gierende hormonen) kan zo anders zijn.

Tot nu toe gaat het super met Pepijn. Hij begint nu ook (eindelijk) de flesjes leeg te drinken en drinkt nu de hoeveelheid die hij al paar dagen binnen had moeten krijgen. Dus super!
Verder wordt hij nog steeds niet vaak zelf wakker voor een voeding, alleen 's nachts wel hahaha.
Het is een ongelooflijk vredig mannetje die nu al lekker lacht (ik vind het lachen)
Zo speelde ik tijdens zwangerschap vaak muziekdoosje af. Gisteravond was hij was onrustig en ik draaide dat muziekdoosje, toen ging hij ineens breed lachen, en die lach ging niet meer van zijn gezicht totdat de muziek afgelopen was!
En hij viel weer in slaap.....
Ja ik ben onwijs blij met mijn gezinnetje....

Liefs

Ik ken het gevoel. Heb afgelopen donderdag, na bijna 2 wkn, de beslissing genomen om te stoppen met de borstvoeding. Ik bouw het niet af, ben gelijk radicaal overgegaan op flesvoeding. Het kostte ook mij teveel stress. Nu we een aantal dagen flesvoeding geven voel ik me veel beter en kan ik meer genieten van ons mannetje. Ben ook benieuwd wat de omgeving zal zeggen, vooral de Kenianen vinden het maar heel gewoon dat je borstvoeding geeft (we wonen in Nairobi/Kenia), maar gelukkig heeft de kinderarts uiteindelijk goed gereageerd.

Terug
Bovenaan