Afscheid nemen van de borstvoeding

Zucht... Het lukt niet meer. Ik heb mijn zoontje zes maanden volledige borstvoeding gegeven, maar door het zwangerschapshormoon loopt m´n productie zo ver terug dat het niet meer te doen is. Telkens wanneer hij wil drinken komt er niets tot weinig en dan wordt hij ontzettend boos. Elke keer weer die strijd met voeden breekt ons nu op, dus het wordt tijd dat ik ga afbouwen.
Bah, ik had me voorgenomen een jaar te voeden, maar dat is nu niet gelukt. Ergens vind ik het wel erg moeilijk en ga ik die heerlijke momenten echt heel erg missen. Stiekem hoop ik daarom ook dat hij nog eens een slokje meepakt als de kleine er is.
Voor nu is het helaas klaar en is mijn melk voor de volgende...

Snik...
 
Hey,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je flink de balen hebt. Maar je hebt het de allerbelangrijkste tijd van 6 mnd volgehouden super!

Heb je nog hulp gevraagt aan een lactatie des? Misschien zijn er nog oplossingen. Zo lukt bij mij het stomme kolven maar niet en ook voor mij waren tips oa een neusspree waar een stofje inzit wat ook moet helpen. Gelukkig gaat het al iets beter nu en heb ik mijn werk anders kunnen invullen.

Maar goed informeer anders een consult wordt vaak door je verzekering vergoed.

 
hey meid

kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld ben.. en zeker als je een jaar wilde gaan volmaken! Maar toch wil ik ook zeggen net als Renaatje je hebt toch 6 maanden gedaan!!!! Dat is al heel wat meis!

Je kan idd ff een consult doen bij de lactatiekundige wie weet heeft ze toch tips...

maar als je het toch accepteert om te gaan afbouwen... wees gewoon trots op jezelf!

dikke knuffel!!
 
Dankjulliewel...
Het loopt nu zo ver terug dat ik amper hoef af te bouwen en nu volledig op de flesvoeding zit. Dat stofje, daar heb ik naar geinformeerd, maar dat mag je niet gebruiken als je zwanger bent, daar kan je baarmoeder teveel op reageren. Helaas...
Gelukkig heb ik een fles gevonden wat m´n ventje accepteerd, dus dat is al een heel gedoe minder.
Bedankt voor jullie reacties! En ik moet inderdaad trots zijn. 6 maanden is al heel wat

liefs
 
Terug
Bovenaan