afscheid

Hoi allemaal,

Ik heb net afscheid genomen van de februarimoeders en ben dus helaas/noodgedwongen naar dit forum verhuist. Hier ons verhaal.
Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd ik weer snel zwanger en nu kregen we dan ook na 6 weken al een echo om te kijken of alles goed zat en joepie alles zat goed en we zagen het hartje kloppen. Bij 11 weken kregen we weer een echo en ook nu was alles in orde, bij alle controles was alles in orde, buikje goed, bloeddruk goed, gewicht goed, helemaal toppie. Wij hebben nog een pretecho laten maken bij 20 weken en toen konden we ook zien dat we een dochter zouden gaan krijgen maar dat bleef wel ons geheimpje. We hadden ook al snel een naam "Suze" sjiek maar toch ook gewoon. Wel had ik veel harde buiken maar ja dat was niets om ons druk over te maken. Bij 23 weken kregen ik ineens erge krampen 's nachts om half 1. Ben nog wel in slaap gevallen want het zakte wel weer. Om kwart voor drie werd ik wakker van de pijn en om 5 voor drie heeft mijn vriend de verloskundige gebeld die er meteen aan kwam. Ik werd ineens heel erg misselijk en moest overgeven bij de 2de keer overgeven brak mijn vruchtwater en begon ik te bloeden. De verloskundige was er ondertussen en die heeft nog even met de doptone geluisterd en haar hartje deed het nog, wij als een speer naar het ziekenhuis en daar nog een echo gehad en ook daar deed haar hartje er nog maar ze gaven ons weinig kansin het ziekenhuis. Ik had geen weeën meer want dat was wat die krampen waren en ik werd opgenomen en ook mijn vriend kreeg een bed en we konden alleen nog maar hopen. De volgende dag kregen we weer een doptone en helaas onze Suze was overleden. Suze is op zondagochtend 27 oktober om 10.50 geboren via een natuurlijke bevalling en ook ik had een ruggeprik. Ik moet wel zeggen dat iedereen in het ziekenhuis geweldig was alle verpleegkundigen en doktoren waren allemaal even lief en aardig en hebben er ons die dagen in het ziekenhuis echt doorheen gesleept. Ik vond het niet erg om een natuurlijke bevalling te ondergaan het voelde heel erg goed/natuurlijk en ik heb niet veel pijn gehad. Ja de weeën doen zeer en ik heb wel bijna 6 uur weeën gehad maar acheraf kan ik me er weinig van herinneren. Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest en er is niets uit de onderzoeken gekomen waarschijnlijk is de bevalling in gang gezet door een bloeding in de placenta maar er volgen nog meer onderzoeken maar meestal vinden ze niets. Met Suze was tenminste niets aan de hand geen afwijkingen ze was gewoon perfect. Ze was zo mooi we zitten nu met een ontzettend leeg gevoel en je begrijpt gewoon niet waarom het is zo in en in gemeen.

Liefs Esther

essie2@xs4all.nl

Hoi Essie,
Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe het is om een kindje wat perfect is te verliezen. Zelf heb ik nu een miskraam achter de rug.
Het verdriet en de onmacht is iets wat tijd misschien kan helen. Zelf hoop ik snel weer zwanger te zijn misschien om weer verder te kunnen en de toekomst weer met een glimlach tegemoet te zien ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het me konstant bezig houd.
Ik denk dat als je je kindje hebt gezien het alleen maar moeilijker is om van je af te zetten. Ik hoop dat je het een plekje kan geven zodat je verder kunt.
sterkte
groetjes Dolly

Hoi Essie,
meid wat erg, wat een vreselijke ervaring voor jullie. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik jullie heel erg veel sterkte toewens. Wat is het soms toch intens gemeen!
Ik heb zelf een miskraam bij 13 weken gehad maar dat is niets in vergelijking tot jullie,
Heel heel heel veel sterkte...
Irene

Ik vind het heel erg voor je , ik heb 3 jaar geleden ook hetzelfde meegemaakt(28-11-2000)Ik was toen 33 weken zwanger van mijn zoontje sinan. Ik denk er nu echt heel veel aan, ook omdat ik nu weer 33 weken zwanger ben. Ik ben nu best wel bang dat er met dit kindje ook iets gebeurt, maar volgens de gyneacoloog gaat alles goed, dus hoop ik dat dat zo blijft.
Ik had trouwens met mijn eerste veel moeite om het te verwerken. In het begin dacht ik, ik kom hier nooit meer overheen. Maar na zo'n 2 jaar weet ik er veel beter mee om te gaan en ik hoop dat het verlies van jouw kindje voor jou uiteindelijk ook draaglijker wordt, maar neem alle tijd om te rouwen en praat er veel over en stop het niet weg het gemis.

In iedere geval veel sterkte,

groetjes tamara.

Hoi, ik wil je heel veel sterkte toewensen.
Je gaat een moeilijke tijd tegemoed, met de feestdagen voor de deur.
Kerst...
Een kerst die je heel anders voorgesteld had...
Samen met jullie kindje genieten...
Ik weet wat voor gevoel je moet hebben,
oneerlijk... waarom jullie... zoveel verdriet...

Ja...
Ikzelf weet er ook alles van...
Ik heb november vorig jaar mijn dochtertje verloren, tijdens de bevalling,na bijna 42 weken...

Nou meid,
heel veel sterkte voor jou, en je vriend.

Als je erover wilt praten, mag je me gerust mailen.

Groetjes Willeke

w_v_d_plas@hotmail.com

Hoi alemaal,

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. We hebben haar nu eindelijk thuis in haar urntje. Ik heb gelukkig veel steun gevonden bij lieve-engeltjes.
Dat is een site voor mensen die een kindje hebben verloren.
Er zijn goede en slechte dagen helaas overheersen de slechte en alleen de tijd kan het een beetje helen.

Liefs Esther

Ik heb ook zo iets meegemaakt in juni. De baby was in mijn buik overleden. Ik was toen 30 weken zwanger. Had geen pijn, geen ongeluk gehad, niks. De oorzaak komen wij nooit te weten. Dus ik weet precies hoe jij ook eigelijk voelt. Soms boos, verdrietig etc. Het is nu december en ik ben nog steeds verdrietig. Zwanger worden lukt nog niet. En elke maand als ik ongelsteld wordt is het weer zo'n verdriet. Mijn kinderwens is nu heel erg groot. Dus als jullie ook een tip hebben voor mij is deze van harte welkom
Alvast bedankt

Terug
Bovenaan