afscheid

Beste Dames,

Wegens omstandigheden kan mijn moeder helaas niet meer oppassen op Tiara. Nu moet ze dus helaas naar het kinderdagverblijf, niet dat ik tegen het kdv ben maar ik vond het al moeilijk om haar bij mijn moeder achter te laten laat staan bij wild vreemde. Maar daar kom ik ook wel weer over heen (hoop ik). Maar wat is dat DUUR zeg echt niet normaal meer. Tiara moet 2 dagen heen en in totaal is ze daar 10 uurtje (5 uur per dag), en het kost gewoon 538 euro. We krijgen wel een deel terug van de belasting maar dit is maar 80 euro (normaal veel geld maar op zo een bedrag niet echt). Ik kan helaas niet stoppen met werken dus ze moet echt 2 dagen opvang hebben, en helaas hebben we verder niemand die dit voor ons kan doen. Nu moeten we dus andere dingen opgeven (vinden we niet erg hoor we hebben alles voor Tiara over) waaronder het internet. We hebben internet tot april dus tot dan kan ik nog lekker mee doen en veel van jullie adviesen opsteken. Dus ik denk laat het alvast weten dat ik er straks niet meer ben. Heeft iemand van jullie soms ervaring met gastouders en wat dit een beetje kost. Eigenlijk vind ik dat best eng want dan is ze bij andere mensen (die Tiara en wij niet kennen) in huis. Ook ben ik wel een beetje benieuwd hoe andere mensen dat doen met de financien als er ook een kindje naar het kdv gaat.

Groetjes Nancy

Hoi,

Volgens mij is je werkgever met ingang van 1 januari weer verplicht om een bijdrage te leveren aan de kinderopvang (financieel dan he). Zoek het anders even op op internet bij het ministerie van sociale zaken. Dat zal ook schelen in de kosten.

Groetjes van Saskia

Hoi Nancy,

Mijn oudste zoon Jorick ging op een gegeven moment ook nood gedwongen naar het kdv. Waar wij erg tegen aan liepen was het feit dat er op een dag meerdere meiden waren die de scepter over de groep zwaaiden. Dus s'ochtends waren er 3 en 's middags waren er weer 2 andere dames. Dit vond ik heel vervelend, want mijn oudste was dan vaak van de leg af. Dus na lang aan modderen ben ik op zoek gegaan naar een gastmoeder. En deze heb ik gevonden in een lieve vrouw. Ze heeft zelf een kindje van 18 maand en een oppas kindje van diezelfde leeftijd. Nu vind Jorick het heerlijk bij haar en Milan vind het ook heel leuk. Doordat er maar een iemand de leiding heeft merk ik ook aan mijn zoontje dat er meer structuur is. Hij is ook veel minder druk en doet gewoon lekker mee in haar gezinssituatie. Ik denk dat je je maar eens moet laten informeren door iemand van een gastouder bureau. De kosten zijn ongeveer gelijk aan het kdv. ik betaal voor de oudste € 5.68 per uur en voor de jongste € 5,56 per uur. en aan de gastouder betaal ik zelf nog € 2,50 voor het drinken en eten van de oudste. Dan hoef ik dat zelf niet mee te slepen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Jolanda

Hoi , jammer voor je dat jou moeder niet meer kan oppassen, is inderdaad best vertrouwd.
Linde gaat een dag naar het kdv, ze is nu 2x keer geweest en toen mij   man haar gisteren ging halen was ze  helemaal druk aan het spelen en had het prima daar.
Ze slaapt er beter dan thuis!, nou ja gisteren dan.
Dat is bij ieder kindje anders natuurlijk maar een kwestie van uitproberen.
Mijn oudste dochter vond het er ook altijd heerlijk, zeker als ze wat  ouder  zijn lekker spelen, en ze leren er ook best veel.
Wij betalen voor Linde - 10 uur per week-   € 195,= per maand dat is wel een erg groot verschil met jou.  En  meer dan de helft krijgen we terug van de belasting.
Het is inderdaad zo dat elke werkgever automatisch verplicht meebetaald aan de opvang.
Het is natuurlijk afhankelijk van je inkomen.
Nou ik hoop je nog lang op deze site tegen te komen, en wens je veel succes met alles.

groetjes Danielle.

Hoi Nancy,

Vanaf 1 maart gaat Roos naar een gastouder. We betalen 3,65 Euro per uur en kunnen een deel nog terugkrijgen van de belasting. Ik woon wel in zeeuws-vlaanderen in een klein dorp, dus ik weet natuurlijk niet of er verschil in zit met andere dorpen of steden.
Even over het internet. Wij hebben nu digitale telefonie en daar zit het onbeperkt internet bij. (nou ja, onbeperkt, maar tot een limiet waar je toch niet aan komt.) Het scheelt iets van 5 euro per maand met deze digitale telefonie ipv telefoon via de kpn, want je hebt geen abonnementskosten meer. Misschien een ideetj, want dan heb je een goedkopere telefoonrekening en heb je nog wel je internet. Wat ook het voordeel is bij ons met digitale telefonie is dat je onderling(dus als je ouders het ook hebben) gratis kunt bellen!

Nou hopelijk heb je er iets aan!!

Groetjes Helga mv Roos

Hoi Nancy,

Ik schrik echt van je berichtje.
Merel gaat 20 uur (4 dagdelen) in de week naar het kdv en dat kost ons 470 per maand.
Daarvan krijgen we 370 euro terug van de belasting.
Dus kost het ons maar 100 euro in de maand.

Heb je aanvraag gedaan bij kinderopvangtoeslag?
Het kan volgens mij nooit maar 80 euro zijn. Of verdient je man/vriend zo veel?

Het duurd namenlijk wel een tijdje, ik heb in oktober aanvraag gedaan en krijg pas nu eindelijk geld terug. En sinds 1 januari krijg je automatisch geld van de belasting, 1/6 deel van jouw werkgever en 1/6 deel van die van je man erbij!

Zou toch maar eens nakijken.
Succes

Hoi meiden,

we hebben nog eens onze werkgevers aan hun oren getrokken en gaan het opnieuw voor ons uitzoeken dus hopelijk komt het wat beter voor ons uit. En nee mijn man verdient echt niet gek veel anders hoefde ik ook niet te werken. Ik werk niet voor de luxe maar echt omdat het moet. We wonen ook niet in een heel duur huis. Maar ik wil jullie wel bedanken voor jullie reacties.

Groetjes Nancy

Hoi Nancy

Balen dat je moeder niet meer op kan passen, maar ik schrik wel van de kosten van het kdv. Tieme gaat 4 dagdelen in de week en wij betalen 540 euro en krijgen 430 terug van de werkgevers en belasting.
Vanaf 1 januari is het zo dat je al het geld (dus ook van de werkgevers) via de belastingdienst terug krijgt, je kunt dit aanvragen via www.toeslagen.nl. De werkgevers zijn nu ook verplicht om mee te betalen. Ik hoop dat het dan beter te doen is voor jullie
en je gewoon gezellig hier kunt blijven komen.

groetjes Anke

Terug
Bovenaan