Afscheiding na ontlasting

Mnda

New member
<p>Hallo dames,</p><p>Ben nu 10 weken. En sinds kort als ik ga plassen dan is m'n plas gewoon normaal, ook als ik het afweeg. Maar als ik m'n ontlasting doe. Wat soms al een hele klus is en soms moeizaam gaat. Dan komt er uit mijn vagina slijmerige afscheiding. Karamel kleurig tot lichtbruin. Vandaag zat er een mini stukje bloed bij. Dus maakte me al zorgen. En uur later moest ik weer plassen en was het gewoon normaal en ook als ik afweegt.</p><p>Komt dat door de druk van mijn darmen en ontlasting? Herkennen jullie dat of heeft het ook?</p><p>Thnx</p>
 
Momenteel 28 week zwanger, en bij mij loopt er ook afscheiding uit als ik druk zet voor ontlasting (al weken). Bij mij is het wel altijd helder, dus de kleur/bloed kan ik je niet mee helpen.
Afscheiding is normaal gaf mijn VK aan, soms voel ik het er zelfs uitlopen, ook vaak na het plassen. 
Ik zou het even in de gaten houden, anders de VK bellen als het erger word.
 
Dat wat als laatste wordt genoemd heb ik inderdaad ook al een tijdje. Zit nu op 31 weken. De afscheiding zal steeds meer worden en de hele zwangerschap aanhouden schijnbaar.. 
Maar met wat (donker) bloed heb ik het nog nooit gehad.. misschien van het harde drukken een adertje gesprongen...?
 
Ik zou het wel even bespreken met je vk.. Want dit kan meerdere dingen betekenen dus ookal was het voor andere niks dan kan t voor jou nog wel wat zijn. Opzich zolang het bruin is is het oud bloed en dat is een goed teken. Maar nogmaals zou ik het even bespreken. Stelt jezelf ook meer gerust 
 
Oké, ik lees hier en daar inderdaad dat het door de druk van m'n darmen kunnen zijn. Maar ik zal het vrijdag tijdens mn echo bespreken.
De afscheiding had ik hiervoor soms ook spontaan, maar dat was meer wit. En dat was normaal zei de verloskundige.
 
[quote quote=10195763]Oké, ik lees hier en daar inderdaad dat het door de druk van m’n darmen kunnen zijn. Maar ik zal het vrijdag tijdens mn echo bespreken. De afscheiding had ik hiervoor soms ook spontaan, maar dat was meer wit. En dat was normaal zei de verloskundige.[/quote]
Ja en als je je echt zorgen maakt dan bel ze eerder. Misschien willen ze de echo Dan naar voren  schuiven. Je bent echt niet de eerste of laatste die ondanks hun advies toch van slag is en daarom een extra check wil. Het gaat tenslotte om je kindje. Wat mijn advies in ieder geval zou zijn is niet op internet gaan zoeken. Mensen delen eerder hun negatieve ervaringen, als je googled dat je je teen stoot ga je volgens het internet ook dood. Met andere woorden het maakt je alleen maar ongeruster terwijl dat vaak onterecht is. En houd in je hoofd dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan! Waarvan er genoeg ook bloedverlies hebben gehad 
 
Terug
Bovenaan